Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraag je over commandermode: SB-600 + D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vraag je over commandermode: SB-600 + D90

recent kocht ik mij een SB-600 voor mijn D90.

Nu wil ik "off camera flitsen" en stel dus mijn ingebouwde flits in als commander "--", groep A "DDL" en kanaal "1".

Bij het flitsen, flitst mijn SB-600 perfect maar ook mijn ingebouwde flits blijft flitsen...Ben ik iets vergeten instellen?

bedankt,

tom

Re: vraag je over commandermode: SB-600 + D90

Door te (voor) flitsen worden de instellingen aan de sb-600 doorgegeven.

Op de foto is de interne flits (normaal) niet te zien.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

vind het redelijk hard flitsen. Had idd gelezen dat er een zwak lichtsignaal nodig is om de SB-600 aan te sturen...

Comment

Voor €10 of zo een SG 3IR aanschaffen en je bent van alle zichtbare licht af van je pop-up.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

SG 3IR Hier te koop, goed halfweg de pagina.

Comment

nadat je de interne flits hebt ingesteld als commander, kan je in principe de interne flits ook nog eens gebruiken als flitslicht. Je kan normala drie groepen + je interne flits instellen. Als je persé de interne flits niet mee wil laten doen (bv om reflecties te vermijden) dan moet je dat in die menu instellen.
            Je zal natuurlijk altijd massa's flitsen van je interne flits zien, want dat is de manier waarop de remote flitsen worden aangestuurd. Maar op de eigelijke foto zie je normaal niks van je interne flits. Check eens door een spiegel te fotograferen
            Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
            Flickr album Homepage

Comment

Mijn ervaring is dat met de ingebouwde flitser van D300/ D80 op "--", er toch een restant flits op de foto komt. Maak eens een flitsfoto in "commander" mode in een ruit of spiegel.
              Soms is dit niet hinderlijk en wordt het overstemd door de slave flitser.

Drie groepen vanaf de camera aansturen lukt alleen met een masterflitser, zoals de SB900/800/ SU800. Niet met een SB600.

Groet Hans

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bahu Bekijk bericht
                Maar op de eigelijke foto zie je normaal niks van je interne flits. Check eens door een spiegel te fotograferen
                Dit heb jezelf waarschijnlijk nooit gedaan, want dan zou je weten dat er toch iets zichtbaar is, nl de sync flits, die is nodig omdat geen van de camera's en SB's met CLS telepatisch zijn en dus wel ergens een signaaltje moeten krijgen wanneer ze af moeten gaan....
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                X