Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

L-Bracket + ballhead

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • L-Bracket + ballhead

    Hallo,

    Ik zou mij graag een L bracket aanschaffen maar twijfel tussen RRS en Kirk.
    Heeft iemand ervaring met één van beide of met beiden, voordelen en/of nadelen ??

    Qua ballhead zal het waarschijnlijk een Markins M20 worden, maar ook daar ben ik nog niet zeker van, het probleem is om deze samen met de L bracket te kunnen bestellen. Ik dacht niet dat dit mogelijk is in België of Nederland

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: L-Bracket + ballhead

    https://www.photoproshop.com

    Zitten in Duitsland

    (Een M20 is dat niet wat overkill (of ga je er een 600 mm lens opzetten)?

    Qua L-brackets zijn beide vergelijkbaar hoor.
    De kirk is iets ronder en de RSS iets vierkanter van design.
    L-Bracket kan je eventueel wel bij Konijnenberg vinden.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: L-Bracket + ballhead

      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
      https://www.photoproshop.com

      Zitten in Duitsland

      (Een M20 is dat niet wat overkill (of ga je er een 600 mm lens opzetten)?

      Qua L-brackets zijn beide vergelijkbaar hoor.
      De kirk is iets ronder en de RSS iets vierkanter van design.
      L-Bracket kan je eventueel wel bij Konijnenberg vinden.

      Thanx voor de reactie.
      Bwa... 'kweet niet of de M20 overkill is, wordt hier toch ook door verschillende forumleden gebruikt dacht ik, ook met een niet 600mm lens.

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: L-Bracket + ballhead

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Thanx voor de reactie.
        Bwa... 'kweet niet of de M20 overkill is, wordt hier toch ook door verschillende forumleden gebruikt dacht ik, ook met een niet 600mm lens.

        grts
        Sieg
        Tja... er zijn er ook die een MKIII hebben voor snapshotjes van familie te maken

        Ik heb een tijdje terug een Q3 gekocht omdat ik de M10 een beetje te zwaar vond.

        Vergis je niet, die M20 is een joekel van een balhoofd.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: L-Bracket + ballhead

          Ik heb de M20 en ben er erg tevreden over.
          En die joekel valt best mee hoor.
          Mvg,
          SW
          BD1071BE

          Comment


          • #6
            Re: L-Bracket + ballhead

            Met een M10 kom je al heel ver; met uitzondering werken met zware super-tele(zoom)'s...
            Niets belet je natuurlijk om extra €'s uit te geven

            Succes

            Comment


            • #7
              Re: L-Bracket + ballhead

              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              Tja... er zijn er ook die een MKIII hebben voor snapshotjes van familie te maken

              Ik heb een tijdje terug een Q3 gekocht omdat ik de M10 een beetje te zwaar vond.

              Vergis je niet, die M20 is een joekel van een balhoofd.
              Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
              Met een M10 kom je al heel ver; met uitzondering werken met zware super-tele(zoom)'s...
              Niets belet je natuurlijk om extra €'s uit te geven

              Succes
              Bedankt voor de reacties !

              Het is maar 60 € verschil dus dat valt mee, verschil in gewicht tussen de M10 en M20 is 57 gr. en qua grootte zit er ook niet veel verschil op.
              Dus tja ..... moeilijke keuze

              Voor mijn tele's gebruik ik een WH-200 van Wimberley met een Gitzo 5541LS, héél solide en gemakkelijk maar als ik eens gewoon mijn toestel op statief wil zetten heb ik pech
              Ik zou infeite nog een combinatie willen dat ik gewoon mijn toestel + lens (ook macrolens) op statief kan gebruiken maar dat ook absoluut stevig staat zonder trillingen.

              Dan twijfel ik ook nog over hetvolgende, ik gebruik mijn 7D bijna altijd met de batterijgrip, ideaal in balans met telelens. Dus stel ik mij de vraag of ik een L-bracket zou nemen enkel voor het toestel of toestel+batterijgrip ???

              Zoals jullie kunnen lezen

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: L-Bracket + ballhead

                Mijn L-bracket komt nooit van het toestel, en ik denk die van Roland ook niet.

                Nu een BG geeft een kleine afwijking in de stevigheid, maar dit speelt enkel mee in extreme macro-en telefotografie (bij telewerk zet je waarschijnlijk de lens op het statief waardoor dit al wegvalt).

                Als je steeds je BG van je toestel moet halen en er dan de L-Bracket opvijzen, en na het fotograferen weer eraf e, de BG erop, dan vrees ik ervoor dat die L-Bracket na verloop van tijd gewoon in de kast blijft

                Als op jou toestel steeds een BG op staat zou ik dan ook een L-Bracket kopen voor die situatie.
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: L-Bracket + ballhead

                  Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                  Mijn L-bracket komt nooit van het toestel, en ik denk die van Roland ook niet.
                  Als op jou toestel steeds een BG op staat zou ik dan ook een L-Bracket kopen voor die situatie.
                  Koop de L-bracket voor je toestel mét grip, zoals hier terecht werd aangestipt door Zunoel

                  mvg,

                  Roland

                  Comment


                  • #10
                    Re: L-Bracket + ballhead

                    @ Zunoel & Roland, bedankt voor de reacties !

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: L-Bracket + ballhead

                      Bij mij heb ik en een L-bracket voor toestel zonder grip en een L-bracket voor toestel met grid.
                      Die komen dus nooit van het toestel en ze vormen ook niet echt een obstakel.
                      Ik heb het grote geluk gehad die op de rommelmarkt te vinden en deze voor een appel en een ei te kopen. Ze waren wel niet bestemd voor het fototoestel dat ik heb, maar met wat spijp en boorwerk (vooral de bevestigingsschroef van de bracket met het fototoestel stond compleet verkeerd) is er een stabiel product van geworden. Kostprijs was eens 5 Euro en eens 17 Euro. (Voordeel op rommelmarkt waar je zaken kan kopen waarvan de verkoper helemaal niet weet waarvoor zijn spullen dienen en je het natuurlijk ook wel niet vertelt. Ik had ze gekocht onder voorwendsel om een moderne, surrealistische boekensteun van te maken)

                      Nu, wel belangrijk is het feit dat je bij gebruik van een zware tele, je die brackets beter niet gebruikt op je balhoofd. De natuurkunde leert ons dat de lastarm en een krachtarm best in evenwicht staan. Gezien je de lastarm ernorm bezwaart en de krachtarm nagenoeg nihil is, komt er een enorme torsie op je balhoofd te zitten.
                      Ja, je kan het natuurlijk zo aanspannen dat er geen creep meer op komt, maar dat is in feite wel niet de bedoeling of de goede manier om met je dure balhoofd om te springen.
                      Er zit voor iets een speciale houder op je tele om die op je statief te plaatsen.
                      Daarvoor kan je ook een bracket vinden of zelf maken en die hoeft dan geen L te zijn, gezien je de tele en fototoestel normaal kan ronddraaien in die speciale houder, voetstuk.
                      Op deze manier hoef je dan ook niet een supersterke en zware balhoofd te kopen.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment

                      Working...
                      X