Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dell u2410 scherm - ugra certified!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• dell u2410 scherm - ugra certified!

Ik heb gisteren een splinternieuwe dell U2410 getest (nog altijd een A01 revisie, april 2010) en na veel instellingen te proberen (en 10x te hercalibreren en terug opmeten) heb ik een instelling gevonden die tot nu toe het beste resultaat geeft:
    In het scherm zelf: AdobeRGB preset, helderheid op 15 en contrast op standaard 50.
    Daarna calibratie uitgevoerd (standaard gamma 2.2, 6500°K, luminance 100%)

Link naar het éénvoudige calibratierapport (pdf).
    Link naar het ugra calibratierapport (pdf).

Een erg knap scherm, ik zie totaal geen reden om nog dure Eizo's te kopen als ik dit calibratierapport zie, en zeker voor deze prijs... 423.59 euro ex btw en is op 2 dagen geleverd. Dit scherm kan makkelijk in een professionele workflow meedraaien en dat zal het bij ons op het werk ook doen...

Ik heb ook een paar goedkope Dell SP2309W schermen gekocht (204,59 euro ex btw), deze zijn ook wide gamut maar hebben een slechte kijkhoek (TN panel, logisch), zal deze volgende week ook eens calibreren. Ik koos deze omdat ze een erg hoge resolutie hebben: 2048x1152 pixels, de populaire Dell 2209WA is een 22inch op maar 1680x1050pixels, ik vind dit een resolutie voor een 20inch vandaar de keuze voor de SP2309W die ook nog eens wide gamut is en een webcam ingebouwd heeft
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Re: dell u2410 scherm - ugra certified!

daar heb ik ook zitten op kwijlen voor ik het kleinere broertje kocht (u2209)
    't was net iets budget vriendelijker
    nikon stuff

Comment

Dag Wim,

Ik ben aan het kijken om ook de Dell U2410 aan te schaffen ter vervanging van mijn Samsung Syncmaster 245B+ wegens technische probleempjes..

ben jij nog steeds tevreden van je aankoop? Ik zou deze vooral gebruiken om foto's te bewerken, dus kleur is nogal belangrijk.
      Naast foto's ook nog drukwerk.

Gegroet,
      =servaas=

Comment

Nog steeds zeer tevreden, instellingen niet meer gewijzigd sindsdien. Promoties bij Dell zijn wisselvallig dus of je nog steeds deze prijs gaat krijgen is een andere vraag... Naargelang de maand kan dit wel eens iets duurder zijn.
        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Toen ik mijn 2209WA gekocht heb bij Redcoon hadden ze ook de U2410 voor minder dan 500 Euro in de lijst, maar hij staat er nu niet meer tussen en ook de 2209WA hebben ze bij Redcoon alleen maar in zilver meer (terwijl zwart toch mooier is )

Prijzen bij Dell zelf zijn wel stevig hé, de 2209WA staat aan 252,89 Euro/stuk bij Redcoon, terwijl ze bij Dell zelf 422,79 Euro/stuk staan ... kan je er bijna twee kopen bij Redcoon voor dezelfde prijs (heb ik ook gedaan trouwens, wou 2x U2410 kopen maar de centjes waren op )

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Toen ik mijn 2209WA gekocht heb bij Redcoon hadden ze ook de U2410 voor minder dan 500 Euro in de lijst, maar hij staat er nu niet meer tussen en ook de 2209WA hebben ze bij Redcoon alleen maar in zilver meer (terwijl zwart toch mooier is )

Mark
            De zwarte staat toch te koop voor 252,89€

Comment

heb vandaag mij ook een dell ultrasharp u2410 aangeschaft bij Cs solutions voor 499€.
              vriendelijke bediening
              nu mijn vraag is, zat er bij jullie ook zo weinig informatie bij?
              enkel een boekje met wat veiligheids instructies, niks bijzonder
              en een blad met wat foto's der op en uitleg in verschillende talen,maar geen nederlands
              vraag 2 is , is het nodig van die usb kabel aan te sluiten en waarom?
              en vraag 3 is , hoe calibreer ik het best ik calibreer met EYE ONE2
              welke luminace stel ik het best in en welke kleurwarmte 5500k oof 6500k of iets daartussen
              hopelijk kan er mij iemand helpen
              alvast bedankt voor jullie wijze raad
              ps: en op die dvd staat ook al niet veel
              bd0379be

Comment

Die USB kabel, is omdat je scherm een USB-hub bevat ( je kan daar dus ook een aantal USB toestellen op aansluiten). Blijkbaar zit er zelfs een geheugenkaartlezer op, die uiteraard enkel maar werkt als die kabel is aangesloten.
                Of die zaken voor jou nuttig zijn, is natuurlijk jou keuze...

als ik deze review lees, is het wel een degelijk schermpje...

De handleiding zal je waarschijnlijk wel op de site van Dell kunnen vinden. Papieren handleidingen worden steeds zeldzamer. Zelfs bij de Philips TV die mijn vader onlangs gekocht heeft, zat enkel een CD. De handleiding kan je ook wel lezen in de help van het toestel zelf, maar papier is toch nog altijd handiger. En een PC heeft mijn vader niet...

En wat die calibratie betreft : kan je niets aanvangen met de info uit de eerste post in dit topic. Zelf ben ik hier minder thuis in...
                Last edited by polleke_cgc; 8 september 2010, 20:13.
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Die USB kabel, is omdat je scherm een USB-hub bevat ( je kan daar dus ook een aantal USB toestellen op aansluiten). Blijkbaar zit er zelfs een geheugenkaartlezer op, die uiteraard enkel maar werkt als die kabel is aangesloten.
                  Of die zaken voor jou nuttig zijn, is natuurlijk jou keuze...

als ik deze review lees, is het wel een degelijk schermpje...

De handleiding zal je waarschijnlijk wel op de site van Dell kunnen vinden. Papieren handleidingen worden steeds zeldzamer. Zelfs bij de Philips TV die mijn vader onlangs gekocht heeft, zat enkel een CD. De handleiding kan je ook wel lezen in de help van het toestel zelf, maar papier is toch nog altijd handiger. En een PC heeft mijn vader niet...

En wat die calibratie betreft : kan je niets aanvangen met de info uit de eerste post in dit topic. Zelf ben ik hier minder thuis in...
                  ok bedankt
                  had zo al iets gedacht dat het daarvoor diende die usb kabel,maar ja een second opinion kan nooit geen kwaad he
                  wat betreft voorgaande posts ben ik er wel iets mee maar toch
                  bij de spider eye one 2 kan je instellen als je begint met calibreren
                  licht warmte bv 6500k, je kan ook het gamma instellen dat is aanbevolen 2.2,
                  maar dan kan je ook de luminance instellen bv. 120 cdm of 130cdm of 140 enz maar wat stel ik het best in
                  grtz
                  bd0379be

Comment

En je scherm al gecalibreerd gekregen, zoals de TS... ???

Veel hulp krijg je hier blijkbaar niet precies. Ik zou wel willen, maar in dit geval is het niet kunnen .
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      En je scherm al gecalibreerd gekregen, zoals de TS... ???

Veel hulp krijg je hier blijkbaar niet precies. Ik zou wel willen, maar in dit geval is het niet kunnen .
                      blijkbaar.
                      heb het gewoon gekalibreerd met spyder eyeone2 met volgende instellingen 6500k, gamut2.2, en luminance op 140cd/m
                      ziet er heel goed uit
                      vooral de kijkhoek is een hele verademing tegenover de samsung
                      mag mij draaien en keren zoals ik wil "de kleuren blijven dezelfde"
                      grtz tweetty
                      bd0379be

Comment

heb wel een probleem met de aansluiting van de usb kabel, als ik die aangesloten heb en de computer start op komt er altijd een waarschuwing dat

"er bevindt zich geen schijf in het station. PLaats een geschikt medium in het station \Device \Harddisk7 \DR7 "
                        deze melding moet ik dan telkens 2tot 3keer sluiten alvorens het verdwijnt
                        als ik die usb verbinding met het scherm uittrek krijg ik die melding niet
                        daar juist eens geprobeert van als de computer aanstaat eens de usb kabel in te steken, en dan krijg ik geen bericht
                        heb gezocht naar drivers of zo maar nikske gevonden
                        zijn er nog mensen die dit probleem kenden of kennen ??
                        op de bij geleverde dvd staat nikske op van drivers he
                        grtz tweetty
                        ps: ik draai onder windows 7
                        Last edited by tweetty; 16 september 2010, 08:09.
                        bd0379be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
                          heb wel een probleem met de aansluiting van de usb kabel, als ik die aangesloten heb en de computer start op komt er altijd een waarschuwing dat

"er bevindt zich geen schijf in het station. PLaats een geschikt medium in het station \Device \Harddisk7 \DR7 "
                          deze melding moet ik dan telkens 2tot 3keer sluiten alvorens het verdwijnt
                          als ik die usb verbinding met het scherm uittrek krijg ik die melding niet
                          daar juist eens geprobeert van als de computer aanstaat eens de usb kabel in te steken, en dan krijg ik geen bericht
                          heb gezocht naar drivers of zo maar nikske gevonden
                          zijn er nog mensen die dit probleem kenden of kennen ??
                          op de bij geleverde dvd staat nikske op van drivers he
                          grtz tweetty
                          ps: ik draai onder windows 7
                          je moet waarschijnlijk de boot-media sequentie in je bios wijzigen...
                          vermoedelijk kijkt de bios nu eerst naar de USB, dan CD en dan harddisk...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
                          X