Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief + kop keuze.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Statief + kop keuze.

Ik ben al tijden aan het overdenken wat voor statief ik moet kopen. Ik ben al bij een paar winkels wezen kijken. Wat mij aanspreekt zijn de gitzo en velbon sherpa statieven. De gitzo 3 seriestatieven vind ik te duur of te laag. De oude velbon sherpa 700 serie spreekt mij wel aan. Ziet er iets minder gelikt uit als een gizto maar doet niks onder qua stabiliteit met een 3 serie. Ik denk dat ik voor de 740 ga omdat deze makkelijker in gebruik is bij macro foto's door de kortere poten. Daarnaast is deze makkelijker vervoerbaar omdat de 3 potenuitvoering 70cm lang is. Wel kost het iets stevigheid maar daar kan ik wel mee leven denk ik.

Dan de statiefkop, ik zit zelf te denken aan een balhoofd. Een arca swiss met een snelkoppeling lijkt mij wel wat. Daarnaast heb je ook een mooie markins 20 voor die prijs. Ook heb je RRS met de 40 serie in die prijsklasse. Nadeel van bovengenoemden vind ik dat ze allemaal toch behoorlijk prijzig zijn. Liefste zou ik er wat minder aan uitgeven. Zat meer te denken aan rond de 250 euro. Gitzo heeft ook mooie balhoofden die iets goedkoper zijn alleen weet ik niet hoe goed deze in verhouding zijn.

Hopelijk kunnen jullie mij nog goed advies geven.
    Groeten Remco.
Working...
X