Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vermogen studioflits voor octabox

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vermogen studioflits voor octabox

Hoi,
    Ik heb een korte vraag :
    Welk flitsvermogen raden jullie aan om te werken met een octabox van 150cm diameter ?

Ik wil een thuisstudio maken en heb een ruimte van ca 4.5 breedte x 6 lengte x 2.4 hoogte. Mijn bedoeling is voornamelijk portret van één of twee personen; geen hele groepen mensen. Ik wil starten met een grote softbox omdat het dan goed "soft" is als het moet

(ik heb hier al verschillende posts gelezen en denk rond de 300Ws nodig te hebben; hopelijk kan iemand dat bevestigen; Ik zou voor low-key ook willen laag genoeg kunnen gaan en zou dus liever niet teveel vermogen installeren.)

Ben ik juist dat - in geval ik "harder" licht wens en de afstand tussen softbox en onderwerp vergroot - meer vermogen zal nodig hebben ? (of een andere 'modifyer' moet gebruiken of geen front van de softbox) ?

Alvast bedankt !

Stijn

Re: Vermogen studioflits voor octabox

Ik werk met een vermogen van 600 WS in de softbox van 170 cm, maar je hebt zelden zoveel nodig dus met 300 WS ga je der ook komen. Alleen zou ik je ook aanraden van ten gepaste tijd ook andere reflectoren aan te kopen, zeker als je over low key spreekt is een reflector met grid onmisbaar.

Succes nog.
    Jeff c.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Mijn studio is ongeveer van dezelfde afmetingen (alleen iets smaller) en ik heb een octa van 120cm en zet die op een 250Ws, mét dubbele diffusor.
      Voor een "kleine" ruimte als deze is meer dan 400Ws pure overkill en je gaat je flits ook onvoldoende kunnen dimmen voor fijner werk. Hangt er natuurlijk af of de flits dimbaar is tot 1/16 of (beter) tot 1/32 vermogen.

G
      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Bedankt voor de reacties tot dusver.

Ik heb nog geen ervaring met low key, maar uit de reactie maak ik op dat dat (eerder) met een reflector + grid gedaan wordt. Klopt mijn redenering of kan ik met eender welk type 'light modifyer' low key fotograferen, zo lang ik er kan voor zorgen dat de achtergrond niet te zeer belicht wordt (plaatsing van schermen,....) ?

Groeten
        Stijn

Comment

Working...
        X