Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon flits vraag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon flits vraag

Camera 40D waarop de 580EX flitser
    Regelmatig heb ik over/onder belichte foto's
    Ik heb van iemand vernomen dat de 580EXII dit stukken beter doet dan de oude 580EX.
    Is dit zo, of of????
    Dré

Re: Canon flits vraag

Oorspronkelijk geplaatst door ameuffels Bekijk bericht
    Camera 40D waarop de 580EX flitser
    Regelmatig heb ik over/onder belichte foto's
    Ik heb van iemand vernomen dat de 580EXII dit stukken beter doet dan de oude 580EX.
    Is dit zo, of of????
    Dré

Welke instellingen gebruik je?
    Al eens geprobeerd in de M stand , sluitertijd 1/60 , f/4 , iso 100
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Manueel werken ETTL en de flitser past zich lekker aan, er is niets simpeler...
      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Op de 20D/40D en de 5D MKII heb (of had, de 20D en 40D zijn verkocht) ik hetzelfde probleem, maar als ik die flitser op de 1D MKIII zet, dan werkt alles plotseling wel perfect...

De lichtmeting van de 20D/40D/5D MKII geraakt ook in de war als er iets in beeld komt dat het filtslicht reflecteert (metaal, een wit vlak...). De camera zal in dat geval de foto's onderbelichten, en dat is heel vervelend.

Bij sommige foto's kan het helpen dat je niet voor de meervlaks lichtmeting kiest, maar wel voor deelmeting, spotmeting (maar dat is sterk afhankelijk van het onderwerp) of centraal gew. gemiddelde (staat zo in de handleiding = meting in het midden, waarna een gemiddelde voor de hele opname wordt berekend).
        Probeer reflecterende spullen (glas, metaal...) in de achtergrond te vermijden.
        Als je de mogelijkheid hebt om te bouncen naar het plafond dan heb je ook geen probleem met die reflecties.(trek het witte reflectieschermpje van de flitser uit om nog wat licht recht naar voor te sturen)

Ik denk dat het dus niet beter zal worden met de 580 EXII, want met de 430 EX II heb ik net hetzelfde probleem (die is nog na de 580 EXII uitgekomen).
        Last edited by Black B@ndit; 9 mei 2010, 19:31.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Working...
        X