Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe flits aanschaffen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Externe flits aanschaffen?

Ik ben nog een leek wanneer het op DSLR aankomt, maar zou daar graag verandering in brengen...

Ik heb mij laten vertellen/wijsmaken dat het sowieso interessant is te investeren in een externe flitser. Is dit inderdaad aan te raden? En zoja: welke kies ik dan?

Eén en ander zal waarschijnlijk wel afhangen van wat ik ermee wil gaan doen... Goh... Misschien mettertijd wat oefenen op portretfotografie, en occasioneel een foto op een (familie)feestje of dergelijke. Ik weet niet of het de moeite waard is een externe flitser mee te nemen op reis?

Binnenkort trek ik richting New York, dus ik overweeg wel daar bvb. bij B & H eens binnen te stappen. Ik heb al wat prijzen vergeleken, en met de dollarkoers kan je je wel profijt doen heb ik zo de indruk...

Ik werk met een Canon Eos 450D.

Alvast bedankt voor de info!
    Canon 5D MK III

Re: Externe flits aanschaffen?

Als eerste externe flits neem je er best eentje van Canon. Zelf heb ik sinds een jaar de 430EX II waar ik uitermate tevreden van ben. Deze kwam toen in een kit met een diffuser, wat zeker een toegevoegde waarde is.
    Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Ik heb ook een flits van Canon, deze werkt uitstekend alleen heb ik hem raar of zelden nodig.
      Was feitelijk een vrijwel nutteloze aanschaf.
      Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
        Als eerste externe flits neem je er best eentje van Canon. Zelf heb ik sinds een jaar de 430EX II waar ik uitermate tevreden van ben. Deze kwam toen in een kit met een diffuser, wat zeker een toegevoegde waarde is.
        waarom canon?