Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera of lens plate?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera of lens plate?

    Ik ben me aan het orienteren voor een statief + balhoofd. Nu lees ik dat er camera plates zijn en lens plates die op het balhoofd worden geschroefd. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is?
    Kan je beter een lens plate nemen of camera plate? Misschien een domme vraag, maar ben hier nog maar net mee bezig, dus ik zit nog met wat vragen.

    Alvast dank voor de reacties!

  • #2
    Re: camera of lens plate?

    Oorspronkelijk geplaatst door moer05rsd Bekijk bericht
    Kan je beter een lens plate nemen of camera plate?
    welke lenzen heb je?
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: camera of lens plate?

      Ik gebruik een nikon d90 en heb de nikon 50mm 1.8, tamron 17-50 en denk erover om de nikon 18-200 of sigma 18-250 nog te gaan kopen. Later misschien nog eens een macro lens.

      Comment


      • #4
        Re: camera of lens plate?

        Geen van de opgesomde lenzen hebben een statief-bevestiging, een lens plate heeft dus geen zin, je kan ze toch nergens aanhangen (tenzij aan de camera).
        Een 'lange' macro-lens kan dat wel hebben, bijvoorbeeld de
        Sigma 180 mm

        De keuze om je statief aan de lens te bevestigen heeft vooral te maken met een betere gewichtsverdeling, jouw lenzen zijn relatief licht, een statief-bevestiging is dus overbodig.
        Last edited by Sam Jae; 2 mei 2010, 08:24.

        Comment


        • #5
          Re: camera of lens plate?

          Dank voor de toelichting, met de foto erbij is het me helemaal duidelijk.
          Vraagje, op de foto welk statief is dat?

          Comment


          • #6
            Re: camera of lens plate?

            't was mijn eigen foto niet, enkel een voorbeeldje gegoogled om het de topicstarter wat duidelijker te maken, maar ik gok op:

            Manfrotto 458B + 410 JUNIOR GEARED HEAD

            Comment


            • #7
              Re: camera of lens plate?

              Ik heb zo'n 410 geared head en ben er uiterst tevreden over, de camera plate is wel echt groot hoor

              Zo te zien is op de foto een carbon statief te zien, ik heb een 055 Carbon met 4 secties, redelijk duur, maar elke cent waard ... 5D Mark II met Batterij grip en twee batterijen samen met 100-400 IS op 400mm staat als een huis

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment

              Working...
              X