Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eg-s super precision focusing screen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eg-s super precision focusing screen

Heb nog niet zo lang een Canon 5 D mark II. Nu maak ik graag macro-opnames en heb gelezen dat erg erg helpt om het matglas te vervangen zeker als je net als ik altijd handmatig scherpstelt.
    Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.
    Vraag mij ook af of ik met dit matglas oude-fd objectieven gebruiken kunt omdat je met het standaard matglas niet kunt scherpstellen.

Groet Schenck

Re: eg-s super precision focusing screen

Hier kan ik niet op antwoorden ...
    Waarom dan een reactie ? Omdat ik mijn matglas al eens vevangen heb door een modelletje met meer lijntjes op om gemakkelijker te kadreren .. (vervangen heeft niks te betekenen)
    Het Eg-S matglas spreekt me ook wel aan (heb ook een 5D MKII , maar ik weet niet in hoeverre het het scherpstellen vergemakkelijkt .. Wel weet ik dat het een donkerder beeld geeft ..

Heb jij ondertussen nog informatie bijeengekregen ?
    Dan zou ik graag iets vernemen ..

Dank je , voor de moeite op voorhand..
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

Comment

Wat dacht je van scherpstellen met de LV met inzoomen?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Wat dacht je van scherpstellen met de LV met inzoomen?
        dat doe ik ook , is maar drie keer een knopje indrukken , maar toch ook via de oogzoeker ..
        zoals vroeger .. ik werk ook nog analoog en dat geeft me met de digitale ook dezelfde werkwijze .. voor mij hoeft dat automatische allemaal niet ..
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
          zoals vroeger .. ik werk ook nog analoog en dat geeft me met de digitale ook dezelfde werkwijze .. voor mij hoeft dat automatische allemaal niet ..
          Wat is automatisch aan scherpstellen op de LV? Je kan toch gewoon aan de ring draaien en kijken op het schermpje.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Wat is automatisch aan scherpstellen op de LV? Je kan toch gewoon aan de ring draaien en kijken op het schermpje.
            natuurlijk , maar 't is een gewoonte .. en met mijn minder goede ogen zie ik het beter door de zoeker dan op dat schermpje .. ik heb nl nogal eens mijn bril vergeten en dan moet ik bijna mijn armen strekken om iets te zien op het schermpje en dat is dan te ver om details scherp te stellen.. de oogzoeker staat netjes ingesteld op mijn oog..
            grts Peter
            BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
              natuurlijk , maar 't is een gewoonte .. en met mijn minder goede ogen zie ik het beter door de zoeker dan op dat schermpje .. ik heb nl nogal eens mijn bril vergeten en dan moet ik bijna mijn armen strekken om iets te zien op het schermpje en dat is dan te ver om details scherp te stellen.. de oogzoeker staat netjes ingesteld op mijn oog..
              Ik geef de antwoorden ook niet voor jouw, maar voor de TS.

Comment

Ik geef de antwoorden ook niet voor jouw, maar voor de TS.
                Das waar , maar zolang ts niet antwoord kunnen we wel voor leesvoer zorgen die voor iedereen interessant is hee ... (dat is in ieder geval het sociale aan een forum dacht ik toch)

Als er dingen zijn die niemand mag weten moet dan maar privé gebeuren ..

Ja wadde , niks kunnen ze tegenwoordig nog verdragen ...
                grts Peter
                BD1754BE / Body & glass

Comment

Working...
                X