Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke cloon accu voor een 1D mark III?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke cloon accu voor een 1D mark III?

Op het net vind je verschillende accu's van verschillende merken.
    Mijn vraag naar jullie is nu:
    Wat is prijs kwaliteit de beste namaak accu voor een mk III, en waar koop je ze?
    Hebben deze accu's ook de chip die de gegevens bij houdt?

Deze leek me wel heel erg goedkoop
    Alvast bedankt,

PJ
    Website

Re: Welke cloon accu voor een 1D mark III?

Alle Cloon akku's die ik in het verleden heb verkocht hebben tot nu toe bijna allemaal problemen opgeleverd voor de 1D series.

Een cloonakku die ik voor de 7D aan het uittesten was werkte perfect tot op het moment dat ik dit weekend de nieuwe Canon firmware er opzette en sinds dat moment werkt die niet meer en krijg de melding dat ik er een akku in moet doen. Dat zelfde probleem deed zich al voor met de cloonakku voor de 5DMK II
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Ik weet dat cloonaccu's niet zo goed zijn, maar ik betaal liever 1/3 voor een niet zo goede accu, als de volle pot voor een originele.

Als er iemand ervaring heeft met namaak accu's voor een mark III, laat maar horen!
      Website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mr macro Bekijk bericht
        Ik weet dat cloonaccu's niet zo goed zijn, maar ik betaal liever 1/3 voor een niet zo goede accu, als de volle pot voor een originele.

Als er iemand ervaring heeft met namaak accu's voor een mark III, laat maar horen!
        toch wel vrij dure camera dacht ik...waarom daar dan namaak insteken???

Comment

Een fototoestel kopen van 2750 euro en dan het goedkoopste kloon batterijtje zoeken.
          Jawadde
          Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

ik heb 2 accu's beide origineel, maar om eerlijk te zijn heb ik de tweede nog nooit nodig gehad, heb hem wel bij in geval van nood, maar tot op heden blijft hij maar door ratelen bij normaal gebruik (regelmatig terugkijken etc..), reeksen van dik 1500> zijn geen uitzondering.

Dus als ik ooit nog een derde erbij zou nemen zou dit gewoon een cloon zijn, het is dan alleen voor noodgevallen.
            Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

Hier was er ook onenigheid over al dan niet gebruik van originele of namaak accu's.
              Ik heb besloten voor namaak te gaan, in het verleden ook gebruikt, nooit problemen mee gehad, dus waarom niet?
              Op mijn besluit ga ik niet terug komen, Ik vroeg gewoon naar mensen die WEL clonen gebruiken, en van die mensen had ik graag hun ervaring gehoord, en de rest van de info die ik vroeg.

Alvast bedankt
              Website

Comment

Toen ik de 1D MKIII kocht, heb ik kort daarna een tweede accu gekocht. Maar omdat je zo enorm veel foto's kan maken met zo'n accu heb je die zelden nodig.

Ik wist zelfs niet dat er al een compatibele accu bestond voor de 1D MKIII, maar bij de meeste recente camera's waarbij er een chip in de accu zit (zogezegd om het laadniveau beter te kunnen controleren) geven de compatibele accu's meestal wel problemen (met de lader of in de camera).
                Het is dus een risico dat je neemt, een originele accu kost wel 7 keer meer.

Test ze, en zet je bevindingen op het forum...
                Ik heb zelf al een tweede accu, anders zou ik ze wel kopen om ze te testen.

Maar zoals Otto al schreef, er zit dus een chip in, en Canon kan via de firmware aanpassingen doen waardoor die compatibele accu plots niet meer werkt.
                Het is zoals de truuk met de inktpatronen waar ze een chip hebben ingezet, ze willen hun eigen winstgevende zaakje niet zomaar weggeven.

In de nieuwe S90 gebruik ik wel compatibele accu's (die kosten maar 6,99 euro, maar ondertussen heb ik er nog goedkopere gezien). Dat zijn gewone lithium-ion accu's met één cel en er zit geen chip in, dan kan er niet zoveel verkeerd gaan. In de 300D-20D-40D heb ik ook altijd van die goedkope compatibele accu's gebruikt, zonder problemen. In de 5D MKII gebruik ik alleen de originele accu, ik heb voorlopig geen tweede nodig (ik kan er ruim voldoende foto's mee maken).
                Last edited by Black B@ndit; 16 april 2010, 18:02.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Sorry,

Ik kan ket niet laten, maar testen jullie ook Tamron lenzen op jullie 1D MarkIII?

Nog eens sorry!
                  Groeten,
                  Fabrice,
                  Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door waterclick Bekijk bericht
                    Sorry,

Ik kan ket niet laten, maar testen jullie ook Tamron lenzen op jullie 1D MarkIII?

Nog eens sorry!
                    Waarom zou je geen andere merken lenzen kunnen gebruiken op een Canon body ?.....ik gebruik zelf Nikkor en Sigma op mijn Canon body's. Indien Canon er maar niet in slaagd om sommige van zijn objectieven goed genoeg te maken of betaalbaar genoeg waarom zou je dan twijfelen.Er zijn fabrikanten die er in slagen om sommige zoom of primes te maken welke minstens even goed zijn of in sommige gevallen beter aan een lagere prijs.

On topic . Ik heb indertijd Lenmar batterijen gebruikt op een 1DmkIIn...nooit geen problemen ondervonden....gaan net zolang mee als de twee keer duurdere Canon batterijen. Nieuwere toestellen gebruiken batterijen zoals reeds aangehaald voorzien van een chip.....het zou best kunnen dat wanneer je goedkopere versies zonder deze chip wil gebruiken dat er het één en ander fout loopt. Zeker nooit je camera onder garantie opsturen met een namaak batterij erin!!
                    Last edited by RUPSELKOPKE; 16 april 2010, 18:35.
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door waterclick Bekijk bericht
                      Sorry,

Nog eens sorry!
                      Ja, ik heb een Tamron 28-300 VC op de 1D MKII en de 5D MKII getest, maar de resultaten waren niet echt optimaal.

Maar ik gebruik wel een Sigma 150mm f2,8 Macro en een Sigma 1,4x TC (die TC gebruik ik op de Canon 300mm f4 L IS en ook op de 100-400 L IS, maar die combinatie 100-400 + 1,4x TC gebruik ik alleen maar op de 1D MKIII).
                      Last edited by Black B@ndit; 19 april 2010, 16:31.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

fwiw - heb goede ervaringen met Batteryking.nl

vind de productcode voor de 1dM3 battery even niet terug - maar voor m'n 1dM2 reserve-accu ben ik daar goed en snel geholpen geweest...

razendsnelle levering en de bouwkwaliteit is goed te noemen.

Comment

Working...
                        X