Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje ivm met monopod Bilora

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraagje ivm met monopod Bilora

Hoi,

Een tijdje geleden kocht ik een tweedehands Bilora monopod 2102.
    Ik ben nu opzoek naar een statiefhoofdje voor erop.
    Werken die koppen van Manfrotto zoals deze hier daar probleemloos op?
    Of is het een andere maat van schroef?
    Ik draaide tot nog toe m'n D90 rechtstreeks op de monopod maar dan kan k m'n toestel niet 90° draaien voor portret natuurlijk.

Dank voor jullie hulp.
    Nikon D90 - Nikon 18-135mm f3.5-5.6 - Sigma 24-70mm f2.8 - Sigma 70-200mm f2.8 - Nikon SB600
    Sigma 70-200 f2.8 te koop!

Re: Vraagje ivm met monopod Bilora

Ik heb de Bilora Mono 2118 en gebruik deze samen met de Manfrotto Kop 486RC2 .Daarvoor heb ik een schroefadapter nodig .Ik gebruik hiervoor de adapter die op mijn Gorillapod zit .Maar die kun je ook wel appart kopen denk ik Ik geloof dat er ook speciale adapterplaatjes zijn van Manfrotto.

Groetjes
    Albert

Comment

Hoi,

Ik ken de 2102 niet, maar statieven hebben twee standaard maten:
      kleine draad (1/4e inch) en grote draad (3/8e inch).

Onder op je camera zit een aansluiting voor de kleine draad, dus als je statief er zondermeer op gaat heeft deze ook een kleine draad.

Soms kan je de draad op het statief loshalen (met een steeksleutel o.i.d.) en omdraaien zodat je de grote draad krijgt. Statiefkoppen hebben namelijk meestal een aansluiting voor een grote draad.

Mocht dit niet kunnen, dan kan je er wel een verloopstukje van kleine naar grote draad tussen zetten. Bij de betere fotozaken (waar je ook je kop koopt) te koop voor nog geen euro.

Zie ook http://www.fotoapparatuur.nl/forum/v...p?f=11&t=11804

Waarom zou je er trouwens niet gelijk een goed balhoofdje op zetten, zoals deze http://www.bilora-nederland.nl/?info=4002921008444?

Succes, Peter

Comment

Dan toch liever het neigkopje van Manfrotto; je hebt ze ook met RC2 snelkoppeling, die vind ik persoonlijk nog wat handiger.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Working...
        X