Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

battery grip D5000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• battery grip D5000

ik ben al effe op zoek naar een battery grip voor mijn D5000.
    tlijkt me handig voor de langere levenduur van je battery + meer grip.
    want de body is vrij klein & ik heb grote handen ( wat normaal is als je 1m100 bent )

maar nu, na rondzoeken op internet, forums,.. omdat de D5000 normaal orginele battery grip heeft.
    er staat zoveel op. sommige zegge tgaat perfect op de D5000, andere zegge dan weer dat t niet perfect werkt.

kheb n paar mailtjes gestuurd naar winkels, zoals de winkel waar ik mijn camera heb gehaald. 'neen, een goed alternatief is er niet'
    & een andere winkel zegt dat ze wel een goed alternatief hebben.

wat moet je nu geloven?

mvg Tom x
    Nikon D90 + grip - Nikon D5000 +grip - AF-S NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G - nikon SB-600

Re: battery grip D5000

Ik weet dat er 2 versies bestaan (drie maar die derde heeft geen knoppen), 1 werkt zoals een afstandbediening met infrarood. En er is nog een ander die werkt met een kabeltje. Die grip dat werkt zoals infrarood werkt niet zo goed, want je hebt geen dubbele werking van de sluiterknop, omdat je je camera moet instellen zodat hij werkt met een afstandbediening, dus als je je knop induwt stelt hij zijn focus af en trekt dan direct een foto je kan dus niet opnieuw focussen.
    Nu die met het draadje ken ik niet maar het kan zijn dat het daar wel mee lukt.

Comment

2 accu's met of zonder grip geeft exact dezelfde levensduur, dus daaar hoef je zeker niet voor te doen. Een grip zonder knop en instelwiel is zo goed als waardeloos, behalve als showobject.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        2 accu's met of zonder grip geeft exact dezelfde levensduur, dus daaar hoef je zeker niet voor te doen. Een grip zonder knop en instelwiel is zo goed als waardeloos, behalve als showobject.
        Das nu niet waar hoor, bij mijn D40 had ik er ook 1 zonder knop en dat blijft handig, bij een D40 is de greep van de camera namelijk zo klein dat het beter is met zeker voor stabiliteit en ja je moet niet telkens checken of je je extra batterij bij hebt.
        Nu bij een D5000 heb je het daar inderdaad niet voor nodig maar er bestaan battery grips voor de D5000 met een ontspanknop.

Comment

Bij een tele hou je de zaak ast aan de lens en stuur je alleen met de camera.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ik wil sowieso een ontspanknop (met autofucus) dus tzal waarschijnlijk met n kabelke worden. op youtube al filmkes van gezien & werkt perfect zo te zien.

maar toch vin k het raar dat verschillende winkels/mensen zo verschillen van mening.
            1 winkel zegt onmiddelijk : 'We hebben een alternatief van PHOTTIX de BP-D5000 en die kost €89,95 incl btw'

andere : neen, een goed alternatief is er niet
            Nikon D90 + grip - Nikon D5000 +grip - AF-S NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G - nikon SB-600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom178 Bekijk bericht
              ik wil sowieso een ontspanknop (met autofucus) dus tzal waarschijnlijk met n kabelke worden. op youtube al filmkes van gezien & werkt perfect zo te zien.

maar toch vin k het raar dat verschillende winkels/mensen zo verschillen van mening.
              1 winkel zegt onmiddelijk : 'We hebben een alternatief van PHOTTIX de BP-D5000 en die kost €89,95 incl btw'

andere : neen, een goed alternatief is er niet
              Heb eens bekeken op youtube en je zit blijkbaar met het zelfde probleem als met de gene die werken op infrarood, je moet eerst je camera instellen op afstandbediening modus.
              Hierdoor kan je dus niet half drukken om te focusen, als je drukt focust en gaat daarna direct af en niet zoals zou moeten in 2 keer.

Comment

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

ook als je met kabelke werkt? dan moet je je camera toch niet op afstandbediening modus zetten. & dan werkt je normale knop toch ook nog. of ben ik mis?

Comment

Jawel hij zegt het zelfs, IR mode zoals hij het zegt.

Comment

2.23.. zegt hij niet dat het niet moet? ( versta het niet goed)

en als het dan toch moet.. werkt de andere knop ( van de camera) nog altijd?

Comment

leuk voor in stoffige/zanderige/natte omstandigheden met uw connectie vak vol open.
                      nikon stuff

Comment

Zit persoonlijk niet dezelfde klasse als jullie, maar ik vind een grip bijzonder prettig om werken. Het geen origineel ( Konijn) maar deze was wat goedkoper en bevat buiten de drie knoppen nog wat ( overbodige) gadgets ( fototeller, uur, datum ... )
                        Onderaan de grip heb ik een handige polsband gezet ; kreeg toch maar pijn in mijn nek van al dat gesleur.
                        Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

hebt ge n goed punt. maar k kan het altyd nog afplakken voor de andere connecties te beschremen.
                          maar toch zou k eerder voor dit gaan dan met infrarood.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                            je moet eerst je camera instellen op afstandbediening modus.
                            tweede heel grote nadeel is natuurlijk ook dat de instelling altijd verkeerd staat.

Comment

& wat bedoel je met 'de instelling altijd verkeerd staan' ?

effe voor de duidelijkheid:
                              als je het kabelke gebruikt, moet je hem dan ng op IR mode zetten?
                              & zo ja. kan je de 2knoppen dan ng altyd gebruiken?

Comment

Working...
                              X