Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoeveel watt belichting opnametent

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoeveel watt belichting opnametent

    Ik wil een opnametent kopen van 90x90

    Ik heb nog een lamp liggen van falcon eyes 28 watt (140watt)

    Nu is mijn vraag heb ik voldoende met nog 2 lampen te kopen van 40watt (200watt effectief)


    Groeten Jurgen
    Canon 5DmkII /Canon 70-200 2.8IS / Canon 16-35 2.8 /sigma 15mm fisheye / Canon 24-105L / Canon Speedlite 430EX II / Manfrotto 190XB PRO / Manfrotto 460MG HEAD

  • #2
    Re: hoeveel watt belichting opnametent

    Met de camera op een statief is de sluitertijd niet zo belangrijk, je hebt dus niet extreem veel licht nodig. Met een paar lampen kan je wel gemakkelijker schaduwen wegwerken dan met maar één lamp.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: hoeveel watt belichting opnametent

      Dus met 3 lampen van 28watt heb ik eigenlijk meer als voldoende
      Canon 5DmkII /Canon 70-200 2.8IS / Canon 16-35 2.8 /sigma 15mm fisheye / Canon 24-105L / Canon Speedlite 430EX II / Manfrotto 190XB PRO / Manfrotto 460MG HEAD

      Comment


      • #4
        Re: hoeveel watt belichting opnametent

        Vraag uit "curieuzigheid" en misschien een beetje OT

        Waarom spreken fotografen altijd over de "wattage" van een lamp en (vrijwel?) nooit over de lichtopbrengst/intensiteit bvb in lumen of desnoods in lux? vooral omdat de lichtopbrengst in lumen per verbruikte watt nogal wat uiteenloop volgens soort/type lamp

        Comment


        • #5
          Re: hoeveel watt belichting opnametent

          Oorspronkelijk geplaatst door blackdisque Bekijk bericht
          Dus met 3 lampen van 28watt heb ik eigenlijk meer als voldoende
          Dat ligt er maar net aan hoever de lichtbronnen van je onderwerp verwijdert zijn en wat de lichtdoorlaatbaarheid van je tentje is.

          OT
          Nog vreemder is dat ik nooit een topic zie waarin de relatie tussen de verlichtingssterkte van een lichtbron op een zekere afstand én de daaruit afgeleide lichtwaarde aan de orde komt.

          Ook verbaas ik me erover dat men verlichting en belichting vrijwel altijd door elkaar haalt.

          En dat allemaal terwijl licht zo belangrijk is voor fotografen!

          Comment


          • #6
            Re: hoeveel watt belichting opnametent

            Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
            OT
            Nog vreemder is dat ik nooit een topic zie waarin de relatie tussen de verlichtingssterkte van een lichtbron op een zekere afstand én de daaruit afgeleide lichtwaarde aan de orde komt.
            snip
            Idd .. zeker terwijl de lichtintensiteir halveert bij elke verdubbeling van de afstand .. (dacht ik toch) da's voor een studioverlichting toch niet onbelangrijk?

            Comment


            • #7
              Re: hoeveel watt belichting opnametent

              lampen staan vlak tegen de tent dus dan is afstand geen probleem denk ik of heb ik het nog verkeerd? beter iets hoger wattage nemen?
              Canon 5DmkII /Canon 70-200 2.8IS / Canon 16-35 2.8 /sigma 15mm fisheye / Canon 24-105L / Canon Speedlite 430EX II / Manfrotto 190XB PRO / Manfrotto 460MG HEAD

              Comment


              • #8
                Re: hoeveel watt belichting opnametent

                Niet nodig!
                Je kunt bij statische objecten een langere sluitertijd toepassen, en met die drie lampjes moet het wel lukken.

                Comment


                • #9
                  Re: hoeveel watt belichting opnametent

                  ok dan bestel ik de 28watters :-)
                  >Ben benieuwd :-)
                  Canon 5DmkII /Canon 70-200 2.8IS / Canon 16-35 2.8 /sigma 15mm fisheye / Canon 24-105L / Canon Speedlite 430EX II / Manfrotto 190XB PRO / Manfrotto 460MG HEAD

                  Comment

                  Working...
                  X