Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro opstelling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: macro opstelling

Ik heb hier een oude Minolta 35-70 (zonder AF dus hij past niet op mn a300), maar ik heb begrepen dat ik via een tussenstuk deze omgekeerd kan bevestigen en zo naar de macro op gaan.

Kun je dit met gelijk welke lens, diafragma moet manueel ingesteld kunnen worden dacht ik? Of zijn er meerdere eisen om zo te werken?
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Comment

Even tonen dat het ook wel goedkoper kan, al moet ik wel vermelden dat beter materiaal wel meer mogelijk maakt !

Op deze manier heb ik mijn macro opnames van paddestoelen gemaakt op vakantie.

Mijn lowepro slingshot 102 aw met daarbovenop mijn Sony a200 met minolta 100mm macro lens, gemonteerd op "The pod" .
      Met een afstandbediening en zonder flits.
      Op de afbeelding is er nog een hoekzoeker bij op geplaatst, die had ik toen nog niet.
      Deze combinatie heb ik ook gebruikt met mijn grotere lowepro fotorugzak als "ondersteuning".

Misschien dat dit geen waardevolle bijdrage geweest is, maar ik hoop dat ik er toch mee heb kunnen bijdragen.

De foto's van de opstelling zijn genomen men mijn gsm en bijgevolg van mindere kwaliteit maar ze geven de bedoeling wel duidelijk genoeg weer.

Hier de zelfde opstelling in het bos (een NOG onduidelijkere foto )

En dan tenslotte 3 voorbeeldfototjes die op deze manier gemaakt zijn.

R0b!n
      R0b!n
      PORTFOLIO

Comment

Gelukkig voor jou zijn paddestoelen iets minder mobiel dan insecten

Sent from my iPhone using Forum Runner
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
          Gelukkig voor jou zijn paddestoelen iets minder mobiel dan insecten

Sent from my iPhone using Forum Runner
          Klopt ! Dat ben ik er vergeten bijzetten
          Voor insecten is een statief (meestal, er zijn uitzonderingen) wel degelijk een noodzaak!

Maar... De topic ging over de macro opstelling, dus ik dacht dat dit er dan wel in paste
          Een opstelling is een opstelling en het is een alternatief als je geen statief kan of wil meesleuren, bij het fotograferen van de iets minder mobiele onderwerpen weliswaar

Heb dan ook nooit beweerd dat ik er insecten mee fotografeer
          R0b!n
          PORTFOLIO

Comment

Working...
          X