Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro opstelling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: macro opstelling

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Een lokertje in het brandpunt opstellen.
    En dan wachten tot ze bijten ... krijg je dan niet het gevoel dat je aan het vissen bent i.p.v. met macrofotografie ?
    Master the craft, and the art will follow.
    Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
    http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
      Ik heb er ook 1tje van eBay, van het merk Fotomate, maar die is onbruikbaar vanaf 1:1 omdat het beeld veel te fel verschuift (omhoog en omlaag). Die raad ik dus niet aan. 'T is ook een enkele rail.
      Ik heb er eentje gekocht van Novoflex (Castel-Q), volledig Arca-Swiss compatibel. Daarbij gebruik ik ook nog een L-Bracket van Kirk zodat ik makkelijk van portret naar landscape stand kan overschakelen. Zal alles tesamen wel een stuk duurder zijn dan wat je op e-Bay kan kopen

Die rail van Photoshop Aalten is inderdaad een generische rail die op heel wat verschillende manieren te verkrijgen is. Kirk verkoopt ook een rail en dat is eigenlijk hetzelfde model met een Arca-Swiss koppelplaat op, alleen vragen zij er veel meer geld voor

Ik heb voor de Novoflex gekozen omdat 't me heel duurzaam lijkt, en ze hebben daar wel een goeie reputatie.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
        Daarbij gebruik ik ook nog een L-Bracket van Kirk zodat ik makkelijk van portret naar landscape stand kan overschakelen..
        Bij een macrolens met tripodring (Sigma 150/180) heb je dat toch niet nodig ?
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Neen, maar ik gebruik m'n 60mm macro voor vergrotingen voorbij 1:1
          Zo'n statiefring op de langere macrolenzen inderdaad wel heel handig.

Comment

Wil je ook eens meedelen bij welke shop je die gekocht hebt? Hier of via pm (als het heir niet mag).

Ziet er wel een serieuze opstelling uit, prachtig
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
              Wil je ook eens meedelen bij welke shop je die gekocht hebt? Hier of via pm (als het heir niet mag).

Ziet er wel een serieuze opstelling uit, prachtig
              quasi alles behalve toestel, lenzen en flisters via ebay
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Prachtig topic : hier zitten heel wat mensen die beginneling zijn vandaar mijn vraag :
                Zijn er nog mensen die hun opstelling hier willen vermelden ? Dit zou in ieder geval heel leerrijk zijn

Comment

Dit is de mijne voor alles tot aan 1:1. Soms zet ik er een SB-600 flitser op en dan flits ik via reflectiescherm.

Gitzo 2351EX, Markins M10 balhoofd, plamp en 180mm macrolens

De opstelling voor verder dan 1:1 is met een 60mm macrolens + accessoires. Daar maak ik komend weekend wel eens een foto van.

Comment

allemaal zo ingewikkeld maken :-)

@ Devid : Wat is het meest linkse ding? en gebruik je diffusors?

Oja weet toevallig iemand of zo'n enkel gorillapodbeen bestaat met aan 2 kanten een statiefschroefdraad? zo zou ik 1 kant onderaan mijn camera kunnen schroeven en andere op mijn flits.
                    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                      allemaal zo ingewikkeld maken :-)

@ Devid : Wat is het meest linkse ding? en gebruik je diffusors?

Oja weet toevallig iemand of zo'n enkel gorillapodbeen bestaat met aan 2 kanten een statiefschroefdraad? zo zou ik 1 kant onderaan mijn camera kunnen schroeven en andere op mijn flits.
                      vraag 1: ja meestel staat er inderdaad op beide flitsers een diffusors om geen hard flitslicht te hebben ( vergeten op de zetten bij opstelling), reflectie schermen gebruik ik niet meer, dit lijkt sommige insecten af te schrikken.

vraag 2: een camera op gorillepod laat het niet toe om kleine correties uit te voeren. de minste beweging enje object zijn buiten je lensbereik. Vandaar het nut van een macrorail. dit flash duomount kan je perfect met schroefdraad op een quickrelease bevestigen en op statief zetten.

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                        quasi alles behalve toestel, lenzen en flisters via ebay
                        Ik vraag niet wat, maar waar
                        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                        500px

Comment

Zeer interessante topic

Ik heb wat op ebay gezocht , heb volgende gevonden :

Gorilla Duo Pod :

Macro rail :
                          http://shop.ebay.de/i.html?LH_AvailT...=p3286.c0.m489 Zoals ge ziet , zijn er verschillende soorten , mss ene die je kan aanraden?

Macro led flash : http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=Macr...sacat=0&bkBtn= Ene die je hier kan aanraden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C.ust Bekijk bericht
                            Zeer interessante topic

Ik heb wat op ebay gezocht , heb volgende gevonden :

Gorilla Duo Pod :

Macro rail :
                            http://shop.ebay.de/i.html?LH_AvailT...=p3286.c0.m489 Zoals ge ziet , zijn er verschillende soorten , mss ene die je kan aanraden?

Macro led flash : http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=Macr...sacat=0&bkBtn= Ene die je hier kan aanraden?
                            pod : ok

maco rail: 90 % zijn dezelfde maar kies zeker voor een 4 way rail en geen 2 way rail

macro flash: led verbruiken weinig maar zijn niet krachtig en niet ttl-gestuurd
                            is enkel leuk als bij protrait effect in de ogen
                            beter zoiets met verstelringen http://cgi.ebay.de/iTTL-TTL-Macro-Ri...item4a9cf4e138

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

Ter info

Vrij goedkope manier om voorbij 1:1 te geraken: een voorzetlens icm macrolens. Met tussenringen kun je dan nog een stuk extremer gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                                Ter info

Vrij goedkope manier om voorbij 1:1 te geraken: een voorzetlens icm macrolens. Met tussenringen kun je dan nog een stuk extremer gaan.
                                Ah eindelijk zie ik je setup eens xD, zou je wel eens in actie willen zien.
                                Wat houd die klem eigenlijk vast? Of is dat die vlieg vanop Deviantart?
                                Last edited by aradilon; 11 april 2010, 18:55.

Comment

Working...
                                X