Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alle foto's kwijt Sandisk CF!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Alle foto's kwijt Sandisk CF!!

Heb je al contact genomen met de verkoper? En zijn redelijk wat verkopers uit HK die prima after-service bieden hoor!!
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Comment

Op onze fotoclub worden er veel kaarten gekocht en getest.
      Als er nu één betrouwbaar merk is dat probleemloos werkt, dan is het toch wel Sandisk!
      Nog nooit enige last mee gehad, maar alles kan natuurlijk, 100% bestaat niet.
      Laat ons hopen dat het een origineel Sandisk exemplaar is, dan heeft hij zijn foto's wel niet terug, maar toch zijn centjes of een nieuw exemplaar.

Niet alles op Ebay is crap, natuurlijk, maar het probleem ligt hem in de filtering.

Raf'ken
      Last edited by StoneFree; 26 maart 2010, 18:50.
      00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Met alle respect, maar ik snap niet waarom je zoiets op Ebay koopt.

Enkel om een paar euro's uit te sparen ?
        Omdat het bij anderen zoals mij dan wel goed gaat en je dan 75 Euro uitspaard. En het zijn niet de kopers die schuld treffen.

Comment

Een goed Recovery programma is 'Easeus DataRecovery Wizard V5.0.1'
          Hiermee heb ik foto's teruggehaald op een kaart die ik bewust tot tweemaal toe geformateerd had.
          Wanneer je kaart defect is kan je het vergeten om zelf de bestanden er af te halen.
          In dat geval zijn er bedrijfen die wel de mogelijkheid hebben om u foto's alsnog te redden.
          Soms kan een virus op je kaart ook oorzaak zijn dat je niet meer bij je bestanden kunt, een keer scannen kan geen kwaad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
            Een goed Recovery programma is 'Easeus DataRecovery Wizard V5.0.1'
            Hiermee heb ik foto's teruggehaald op een kaart die ik bewust tot tweemaal toe geformateerd had.
            Wanneer je kaart defect is kan je het vergeten om zelf de bestanden er af te halen.
            In dat geval zijn er bedrijfen die wel de mogelijkheid hebben om u foto's alsnog te redden.
            Soms kan een virus op je kaart ook oorzaak zijn dat je niet meer bij je bestanden kunt, een keer scannen kan geen kwaad.
            Heb ik ook getest... en bij mij (Canon 5DII en geformatteerde 4 GB Lexar pro 300 X) was die 'gebuisd' wegens niet succesvol recupereren van de bestanden. Weet niet meer juist hoe of wat, maar als die al iets terughaalde noemde het 'bestand01.cr2' of zo en kreeg ik geen deftige foto te zien. Of het was het programma dat geen logische disk vond. Voldeed in elk geval niet.
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

Comment

Ik heb er nu een 6 à 7 geprobeerd en telkens zonder uitkomst.
              Om er een bedrijf over aan te spreken zie ik niet zitten. Moest het nu mijn broodwinning zijn lag dat misschien anders maar nu ... nee. Kaartje voor de vuilbak en "wonden likken".
              Iedereen bedankt voor de hulp!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PsynceFiction Bekijk bericht
                Ik heb er nu een 6 à 7 geprobeerd en telkens zonder uitkomst.
                Om er een bedrijf over aan te spreken zie ik niet zitten. Moest het nu mijn broodwinning zijn lag dat misschien anders maar nu ... nee. Kaartje voor de vuilbak en "wonden likken".
                Iedereen bedankt voor de hulp!
                Graag gedaan

Comment

http://www.fotodokter.nl/nl/ ?
                  Voor als het echt belangrijk is ?
                  Bert P

Comment

Conclusie : je wou die Chinees rippen door minder te betalen voor een topmerk, wie laatst lacht best lacht, hij draaide een fake in uw handen en u was geript door teveel profijt te willen doen en onwetendheid :-)
                    zie : http://reviews.ebay.com/FAKE-SanDisk...00000001456539

Enige oplossing : op tijd klacht indienen bij Paypal en "not genuine" aanklikken, ze betalen je terug! (3 of 4 weken limiet ofzo) + negatieve feedback op Ebay aan verkoper geven zodat anderen gewaarschuwd zijn, z'n account zal wel geschrapt worden. Niettemin dat ze opnieuw beginnen onder andere naam, maar beter actie ondernemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
                      Enige oplossing : op tijd klacht indienen bij Paypal en "not genuine" aanklikken, ze betalen je terug! (3 of 4 weken limiet ofzo)
                      En hoe kan ik dit het best doen? Waar vind ik die "not genuine"?

Comment

Ik zou toch het kaartje nog niet weggooien, probeer het te formateren (fat32) op de PC en dan opnieuw één van de rescue programma's er op los laten.
                        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Wanneer ik het kaartje in mijn pc steek via interne kaartlezer en ik klik op desbetreffende schijf, dan bevriest mijn Windows Explorer. Ik kan dus niet eens formatteren.
                          Ik heb ondertussen contact opgenomen met de verkoper en ik mag het kaartje terug opsturen. Zij zullen dit dan onderzoeken en eventueel ruilen.
                          Tja ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
                            Enige oplossing : op tijd klacht indienen bij Paypal en "not genuine" aanklikken, ze betalen je terug! (3 of 4 weken limiet ofzo) + negatieve feedback op Ebay aan verkoper geven zodat anderen gewaarschuwd zijn, z'n account zal wel geschrapt worden. Niettemin dat ze opnieuw beginnen onder andere naam, maar beter actie ondernemen.
                            Enige oplossing? Wat als het gewoon een defect kaartje is van SanDisk? Wat als de camera, pc of kaartlezer van de TS de oorzaak is?

Dan toch maar de reputatie van een winkel om zeep helpen? Zonder bewijs? Zonder eerst bij de service van de winkel zelf te peilen?

Het kaartje is een 16Gb kaartje en de winkel is blijkbaar bereid het kaartje terug te nemen.

Ik zou toch iets kalmer aan doen met die bijl.

Comment

de max grootte van kaartjes die ik gebruik zijn 4gb hoor. Ok, ik moet er dan 8 meenemen, vaak wisselen en het komt wss wat duurder uit, maar als er eentje defect raakt dan ben ik tenminste geen 16gb aan foto's kwijt...
                              Na elke zomer doe ik ook al men kaartjes weg voor nieuwe.
                              http://www.driesrengle.be - /portfolio - /huwelijksfotografie - Alles met een zwaar overpriced digitaal wegwerpkodakske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dresse Bekijk bericht
                                de max grootte van kaartjes die ik gebruik zijn 4gb hoor. Ok, ik moet er dan 8 meenemen, vaak wisselen en het komt wss wat duurder uit, maar als er eentje defect raakt dan ben ik tenminste geen 16gb aan foto's kwijt...
                                Na elke zomer doe ik ook al men kaartjes weg voor nieuwe.
                                In de vuilbak? Doe je dan toch ook met je harde schijven veronderstel ik? Want die gaan 1000x sneller kapot en heb je ook 1000x meer kans op fouten.

Comment

Working...
                                X