Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alle foto's kwijt Sandisk CF!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Alle foto's kwijt Sandisk CF!!

Deze voormiddag een 800-tal foto's genomen met m'n 7D en deze op een, onlangs op Ebay aangekochte, nieuwe Sandisk 16Gb 60x CF gezet.
    Ik heb heel de voormiddag deze foto's kunnen herbekijken op mijn toestel maar nu ik ze wil inladen op pc staat er niets op. Alle foto's zijn weg!
    Wanneer ik het kaartje terug in het toestel steek en het toestel vervolgens terug opzet krijg ik de melding "kan folder niet maken" en vanboven op de minidisplay knippert er "full CF".
    Wat is hier aan de hand?? Kan ik mijn foto's nog recupereren??

HELP!

Re: Alle foto's kwijt Sandisk CF!!

Er worden op ebay heel veel nep SanDisk kaarten aangeboden.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Probeer eens een file recovery programma. Aangezien je CF Full bericht krijgt wil dit zeggen dat de fotos nog op je kaartje staan.

Bv.CONVAR is gratis te downloaden. en herstelt zelfs RAW fotos

Succes,

Rudi
      Ex Oriente Lux
      www.soefisinjoor.be

Comment

Bedankt Carino.

Hoe komt het dat hij "Full CF' aangeeft terwijl ik "maar" 800 foto's van +/- 4.5Mb/foto heb gemaakt.
        Ik kom dan op ongeveer 3.6Gb terwijl het een kaartje is van 16Gb.

Ben nu aan't proberen met PhotoRescue en PC Inspector Smart Reader. Mochten die niet helpen ga ik CONVAR zeker eens uitproberen.

Verleden zondag ook een 300 foto's met dezelfde setup genomen en toen geen enkel probleem gekend.

Doeme toch!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PsynceFiction Bekijk bericht
          Hoe komt het dat hij "Full CF' aangeeft terwijl ik "maar" 800 foto's van +/- 4.5Mb/foto heb gemaakt.
          Ik kom dan op ongeveer 3.6Gb terwijl het een kaartje is van 16Gb.
          da's dan MOGELIJk weer een aanwijzing voor een valse CF (in werkelijkheid een 4 GB die zich voordoet als een 16 GB. Hoeveel heb je'm betaald? Bij welke aanbieder gekocht?

Maar to the point: probeer eerst die gratis software eens. Als hij full cf zegt, 4 of 16 GB maakt niet uit dan. Ik heb het pas nog gepost heir, nadat ik per ongeluk een kaartje geformatteerd had wou ik iets achter de hand voor als het me nog eens zou overkomen: http://www.cardrecovery.com
          Kwam uit mijn test als beste uit (RAW, grote bestanden, grote CF kaarten,...) en is in trial gratis te downloaden (je kan dus zien of het programma al iets vindt).
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

Comment

Dag Yourt,

Ook jij vriendelijk bedankt voor je info!

Ik heb net dat programma CONVAR geďnstalleerd en al ik naar de lokatie (F is mijn geval) ga, zie ik dat het wel degelijk 14,91Gb groot is. Gelukkig maar!

Het programma is nu aan het draaien en ik HOOP echt dat mijn foto's gevonden kunnen worden.
            Het zou een kleine ramp zijn ...

Sandisk CF aangekocht bij een leverancier in Hong Kong met een gebruikerswaardering van 100%. Heb er $105 voor betaald dacht ik. Was iets van een 77EUR als ik me niet vergis.
            Maar, doet er nu niet toe. Ik wil mijn foto's terug!

Comment

Altijd ellende dit soort dingen!

Heb je een mac of pc? Ik heb nog wel een programma'tje van mijn Lexar kaarten.
              Misschien kan je dat dan proberen als het niet lukt? Ik heb een mac.
              Programma kan ik wel naar je sturen via de mail.

Ik ben een echte internetshopper en zeker ook op Ebay.
              Maar fotoapparatuur koop ik nooit uit HongKong maar altijd uit de VS.
              Heb jij nu niks aan natuurlijk maar wellicht een tip voor de volgende keer?
              Uit de VS heb ik nog nooit een kat in de zak gekocht en scheelt zeker veel in prijs.

Comment

Dag Brigitte,

Ook jij bedankt voor je hulp maar ik gebruik Windows Vista. Was trouwens niet zo evident om PC Inspector Smart Recovery (Convar) te starten.
                Ik moest op het .exe file rechts klikken, daar naar eigenschappen gaan en bij "Compatibiliteit" "Dit programma als Administrator uitvoeren" aanvinken.
                Ondertussen is de recovery gestart maar het gaat tergend langzaam.

Sectors: 31262490
                Sector Count: 1750000
                Read Errors: 0
                Found Files: 0

Ziet er dus niet zo vooralsnog niet zo best uit.

Comment

Eén van de 2 recorvery programma's (PhotoRescue Trial) is ondertussen afgelopen en helaas heeft dit programma geen bestanden teruggevonden op de kaart.
                  Nu hopen dat Convar dat dus wel gaat doen maar ik vrees er voor. Gvd toch!

Comment

Je zou het kunnen proberen?

Comment

Doen we! Baat het niet dan schaadt het niet.

Comment

"Cannot lock the drive, please make sure the selected drive is available".

Comment

w8 ff zoek even wat voor je... kijken of er wat te downloaden staat

Comment

Heb laatst nog sandisk kaarten 16gig extreme IV gekocht bij topfoto.nu 2 voor 120€.
                            En ik heb zelfs gelezen dat deze sneller zijn dan de 60X.Voordeel is als je ze daar koopt en er scheelt iets dat ze omgeruild worden

Comment

Zo is dat, Rikketik. Alweer een les ...

Comment

Working...
                              X