Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D II Batterijgrip probleem.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 5D II Batterijgrip probleem.

    Hallo allemaal,

    Graag een deftig antwoord aub?Vandaag De Nacht Van Exclusief gaan fotograferen en gemerkt dat de batterijgrip te pas en te onpas geregeld los komt te zitten waardoor er slecht contact is met het toestel en de 5D II niet meer werkt als je hem niet aandraait.

    Dit is 3x goed gelukt maar dan is het aandraaiwieltje van de batterijgrip beginnen 'zot' te draaien.Maw ik krijg mijn batterijgrip niet meer los maar ook niet meer vast doordat het aandraaiwieltje 'zot' draait.Wie heeft dit probleem ook al gehad en is dit garantie of niet?

    Hopend op een deftig antwoord de beste groeten.

  • #2
    Re: 5D II Batterijgrip probleem.

    Oorspronkelijk geplaatst door Urbexphotography Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    Graag een deftig antwoord aub?Vandaag De Nacht Van Exclusief gaan fotograferen en gemerkt dat de batterijgrip te pas en te onpas geregeld los komt te zitten waardoor er slecht contact is met het toestel en de 5D II niet meer werkt als je hem niet aandraait.

    Dit is 3x goed gelukt maar dan is het aandraaiwieltje van de batterijgrip beginnen 'zot' te draaien.Maw ik krijg mijn batterijgrip niet meer los maar ook niet meer vast doordat het aandraaiwieltje 'zot' draait.Wie heeft dit probleem ook al gehad en is dit garantie of niet?

    Hopend op een deftig antwoord de beste groeten.
    oh oh... heb ik ook gehad, met de grip van de 40D weliswaar maar het vastschroefmechanisme is vast en zeker hetzelfde.

    Het schroefwieltje waarmee je de grip vastdraait is van plastiek en die drijft een ander metalen tandwieltje aan. Door de grip te vast te (moeten) draaien zijn die tandjes van het plastieken schroefwieltje nu dus te beschadigd om het metalen wieltje aan te drijven....

    Om de grip nu van de body af te krijgen heb ik de met een klein houtboortje eerst wat gaatjes geboord in het schroefwieltje, om deze daarna met een mes verder stuk te kunnen snijden (was een lastig klusje trouwens). Ik deed dit om ruimte te kunnen maken in die spleet waar dus die schroefwiel zat om daarna met een schroevendraaier die metalen tandwiel aan te kunnen draaien om de grip los van de body te krijgen.

    Ter illustratie, zo zag het schroefwiel van mijn grip eruit nadat ik deze had 'bewerkt' om de grip van de body af te krijgen:




    Toen ik de grip van de body af had heb ik via de TechRepair (de officiele Canon repair centre in NL) een nieuwe 'Dial assy' gekocht.

    Het onderdeel dat je nodig hebt om te vervangen is het metalen plaatje (aangegeven met de rode pijl). Da's namelijk één geheel waar het hele schroefmechanisme in verwerkt zit.



    Nu, het onderdeel zal bij 5D grip een ander onderdeelnummer hebben, bij de grip voor de 40D is het onderdeelnummer CY1-4313. Het onderdeel kost iets van 20 euro en het vervangen is op zich niet zo heel moeilijk maar je moet wel een paar draadjes losmaken en opnieuw solderen....

    De foto's hierboven had ik toevallig nog omdat ik deze destijds naar TechRepair had gemaild (vandaar die rode pijlen in de foto's) Ik had namelijk ook een 'dial assy' besteld (n.a.v. een tip van Rudy in mijn draadje die ik destijds heb gestart vanwege dit probleem) en toen kreeg ik in eerste instantie een totaal verkeerd onderdeel toegestuurd.

    Na mijn ervaring met de batterygrips van Canon ben ik trouwens wel genezen. Ik heb die van mij dan ook verkocht nadat ik deze gerepareerd had en gebruik nu geen grip meer.
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: 5D II Batterijgrip probleem.

      Erg dat zo een dure grip,het zosnel laat afweten :'(.
      Heb naarde winkel een mailtje gestuurd met de vraag of dit garantie is ja of nee.Benieuwd wat hun antwoord wordt .

      Comment


      • #4
        Re: 5D II Batterijgrip probleem.

        Ik denk dat ik het antwoord van de winkelier nu al wel weet
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: 5D II Batterijgrip probleem.

          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          Ik denk dat ik het antwoord van de winkelier nu al wel weet
          Dat het geen garantie is zeker :'(?

          EDIT: Wel garantie dus.
          Last edited by Urbexphotography; 24 maart 2010, 21:50.

          Comment


          • #6
            Re: 5D II Batterijgrip probleem.

            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Ik denk dat ik het antwoord van de winkelier nu al wel weet
            Wel garantie dus.Ga er zelf mee tot bij de repair van Canon afstand is dezelfde dan naar de winkel te moeten rijden.Halen ze grip er ter plekken af en sturen ze hem later hersteld op.

            Grtz

            Comment


            • #7
              Re: 5D II Batterijgrip probleem.

              Dat is één van de redenen waarom ik zo van Canon

              Nog veel plezier met je grip als hij gemaakt is
              Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

              https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

              Comment


              • #8
                Re: 5D II Batterijgrip probleem.

                Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
                Dat is één van de redenen waarom ik zo van Canon

                Nog veel plezier met je grip als hij gemaakt is
                Had ik mijn internationale perskaart niet vernoemd en gemeld dat ik mijn toestel niet kan missen voor men werk was er van deze handeling nu geen sprake hoor .En canon heeft dit niet geregeld voormij,maar ik zelf.

                Comment


                • #9
                  Re: 5D II Batterijgrip probleem.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Urbexphotography Bekijk bericht
                  Had ik mijn internationale perskaart niet vernoemd en gemeld dat ik mijn toestel niet kan missen voor men werk was er van deze handeling nu geen sprake hoor
                  Dat lijkt me een beetje ongeloofwaardig hoor, hoe kan je dat weten?
                  Voor zover ik weet is de service van Canon in het algemeen
                  Oorspronkelijk geplaatst door Urbexphotography Bekijk bericht
                  En canon heeft dit niet geregeld voormij,maar ik zelf.
                  Eigen loft stinkt?
                  Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

                  Comment


                  • #10
                    Re: 5D II Batterijgrip probleem.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frederic007 Bekijk bericht
                    Dat lijkt me een beetje ongeloofwaardig hoor, hoe kan je dat weten?
                    Voor zover ik weet is de service van Canon in het algemeen

                    Eigen loft stinkt?
                    Moet je mijn mails is zien dat er tussen Canon - de repairdienst en mij verstuurd zijn?
                    In dat plaatje komt Canon geen enkele keer voor.Of ga jij het weer beter weten zonder bij gans de zaak betrokken te zijn.Ik bluf hier teminste niet zoals ZOVELE!!!!
                    Last edited by Urbexphotography; 27 maart 2010, 07:00.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 5D II Batterijgrip probleem.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Urbexphotography Bekijk bericht
                      Moet je mijn mails is zien dat er tussen Canon - de repairdienst en mij verstuurd zijn?
                      ja graag

                      Comment


                      • #12
                        Re: 5D II Batterijgrip probleem.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                        ja graag
                        Ik denk dat ik jullie juist biks te bewijzen hebben.Doen jullie tenslotte ook niet!!!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: 5D II Batterijgrip probleem.

                          Kan het hier netjes en beleefd gehouden worden !!
                          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                          IMac/IPad/Mac Air 
                          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: 5D II Batterijgrip probleem.

                            Wat je kan doen in de toekomst (als je grip terug is) is rond de schroef (die in je camera past) een klein beetje teflon rondwikkelen (gebruikt men bvb om een kraan te monteren op de waterleiding).

                            Dan komt de grip niet vanzelf los en kun je hem er wel nog afschroeven (zal iets stugger gaan).
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                            Comment

                            Working...
                            X