Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camrugzak ..welke?!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camrugzak ..welke?!

    Welke rugzak zouden jullie adviseren voor een NikonD90 met daarop een Nikkor 18-200 objectief?!(verder geen lenzen..)

    Liefst zo klein mogelijk - er gaat als enige mss nog een boterhammetje of dun jack in..

    Kata 3in1-10 leek me perfect maar blijkt helaas net niet te passen..

    Hoor graag jullie aanbeveling..!

    Groet,

    Sander.
    Last edited by skywalker; 12 maart 2010, 20:26.

  • #2
    Re: Camrugzak ..welke?!

    Lowepro micro trekker.
    Flipside 100
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Camrugzak ..welke?!

      heb zelf de sligshot AW 200 vindt het praktisch, je kan gemakkelijk en vlug aan je toestel

      groetjes Ingrid

      Comment


      • #4
        Re: Camrugzak ..welke?!

        Bedankt voor jullie reacties!

        Als het past ga ik denk ik voor de Flipside 200 - ziet er compact en licht uit..!

        Groeten,

        Sander.

        Comment


        • #5
          Re: Camrugzak ..welke?!

          Ik heb de flipside 400 en ben er zeer tevreden van.

          Wel wou ik even zeggen: denk niet enkel aan vandaag. Ben je van plan om nog objectieven te kopen? Koop dan al een iets grotere rugzak. Ik had eerst de Lowepro Fastpack 200. Superrugzak, heel handig en leuk te dragen... Tot ik mijn 70-200 F2.8 gekocht heb.

          Plots was mn rugzak te klein en mocht ik op zoek naar een nieuwe
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

          Comment


          • #6
            Re: Camrugzak ..welke?!

            Ok bedankt voor de tip..!

            Nee, voorlopig wil ik het alleen met een 18-200 doen (jaartje of zo)..

            Groeten,
            Sander.

            Comment


            • #7
              Re: Camrugzak ..welke?!

              Kata dr467

              Comment


              • #8
                Re: Camrugzak ..welke?!

                lees eens: http://home.kpn.nl/braak117/Aanschaf...,%20rugzak.pdf
                Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                Comment


                • #9
                  Re: Camrugzak ..welke?!

                  Bedankt voor de tips..!!

                  Ik dub nu tussen:
                  de Lowepro Rover AWII en de
                  Lowepro Primus AW

                  Beiden kunnen een statief dragen..

                  Iemand ervaring met deze twee Lowepro-rugzakken?!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camrugzak ..welke?!

                    Ik heb sinds een paar jaar de Rover AW II, het is mijn reisrugzak voor dagtochten en uitstapjes.
                    Je moet rekenen dat er een 4-tal lenzen in kunnen, plus 1 op de body gemonteerd.
                    Het grootste dat ik er in krijg is mijn 70-300 VR, die kan zelfs gemonteerd op de body (D90) er nog net in maar dat is echt het maximum.
                    Het cameragedeelte is eigenlijk enkel toegankelijk als je de rugzak neerzet, je kan er niet in als je hem draagt. Dat is dan voor mij het enige kleine nadeel eraan.
                    Het bovenste gedeelte gebruik ik voor een lunchpakket en drinken voor 2 personen mee te nemen. (hangt er natuurlijk vanaf hoeveel je eet en drinkt )

                    Aan de buitenkant hang ik dan meestal een regenjasje en eventueel een dunne trui.
                    Ik vind hem heel comfortabel om te dragen, maar de heupriem gebruik ik zelden omdat ik vind dat de rugzak niet groot genoeg is hiervoor.
                    De heupriem komt dan ofwel heel hoog, ofwel moet je de schouderriemen heel lang maken.
                    Voor kleinere personen is dit wel doenbaar denk ik (ben 1m83).

                    De regenhoes is ook heel handig, al meermaals nodig gehad.
                    Als je hem als gewone rugzak wil gebruiken kan het tussenschot eruit, en ook het volledige cameragedeelte.
                    In de 2 kleine zijzakjes met rits stop ik een aansteker, zakmes, lampje en ander klein prul.
                    In de 2 open zijzakjes (uit netstof) kan bijvoorbeeld nog een halve liter water of iets anders.

                    Kwaliteit is heel goed, vertoont nog geen enkel spoor van slijtage en heeft toch al veel meegemogen

                    Ik heb ook nog een Slingshot 100 voor als ik geen grote rugzak wil meenemen.
                    Maar buiten het fotomateriaal gaat daar bijna niets in, met moeite 1 klein drankje en een koek of zo.

                    Statief kan er ook goed op mee en zit stevig vast, maar dat laat ik meestal toch thuis.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Camrugzak ..welke?!

                      Thanx Calympus voor je uitvoerige uiteenzetting!

                      Heb desalniettemin voor de Primus gekozen..!

                      Bedankt allemaal & groeten,

                      Sander.

                      Comment

                      Working...
                      X