Wil een flitser aanschaffen en zag bij Konijn de Tumax DTP 386 AFZ O voor slechts 100 euro. Dat is niet duur. Maar is het ook een goede en betrouwbare flitser voor op m'n E 520 of is het maar een zwak broertje? Wat als ik later een E 620 of 3 of 30 aanschaf?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
E 520 - flitser
Collapse
X
-
-
Re: E 520 - flitser
Als je bij Olympus blijft van camera geen enkel probleem.
Gelijk welk model van olympus zal ie zijn job doen en dus extra licht geven
Zal in ieder geval beter flitsen dan de flits op de camera,
bedoel hierbij dat vervelende voorflitsen om scherp te stellen
Deze heeft een rode beem een AF hulplicht om scherp te stellen
Zelf heb ik de Metz 42 genomen kwam op 120 neer dus
Voor de enkel keren dat ik daadwerkelijk flits is ie goed genoeg.
-
Over de Tumax kan ik je spijtig genoeg niet meer vertellen.
Zelf heb ik de Metz 48 en 58 voor Olympus, gebruik deze zeer intensief en ben over beiden zeer tevreden. Ze hebben alle functies die de Olympusflitsen ook hebben behalve heeft de 48 geen 'auto'-stand en gaan de flitsen niet mee op en af met het fototoestel.
Zeer handig bij Metz is het ingebouwde witte kaartje (edit: deze heeft de Tumax ook).Last edited by IvanD; 13 maart 2010, 02:20.enkele grote Nikons , enkele kleine Oly's
Comment
-
Er is op de Metz 48 geen auto-stand maar wel de TTL en de TTL HSS.
Het verschil tussen de auto-stand en de ttl-stand is (dacht ik) dat de flits in de autostand zijn eigen lichtsensor gebruik om de lichtmeting te doen. Bij de ttl-stand (through the lens) gebruikt de flits de lichtmeter van de camera en moet je dus ook niets handmatig instellen.enkele grote Nikons , enkele kleine Oly's
Comment
-
-
[Mod]Omdat deze topic eigenlijk over flitsers handelt (specifiek voor de E520 dan), is-ie verplaatst naar "Accessoires", waar jouw vraag hopelijk de nodige aandacht krijgt.[/Mod]BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
Comment