Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

images downloaden lukt niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• images downloaden lukt niet

Hoi, ik heb pas geleden een nieuwe geheugenkaart gekocht (Sandisk Ultra II, 15m/s, 4GB) en nadat ik foto's heb geschoten probeer ik deze op mijn laptop (met Windows 7) te zetten, maar dat lukt niet goed. Ik doe dit met behulp van een Card Reader (Greenhouse, 9 in 1) omdat mijn camera (Canon 300D) niet compatibel is met Windows 7.

Als ik de USB van de cardreader in de laptop doe start hij automatisch het programma ZoomBrowser op van Canon. Als ik dan op 'download images' klik dan krijg ik de volgende melding: "There are no images in the memory or camera card that match download conditions."

Wanneer ik bij Deze Computer de 'verwisselbare schijf' aanklik kan ik de mappen zien, de eerst twee mappen kreeg ik na een aantal keren vastlopen wel geopend en toen heb ik de bestanden gekopieerd en geplakt in een map op mijn pc. Maar er staan nog twee mappen met foto's deze krijg ik met geen mogelijkheid geopend , lopen steeds vast. De foto's zijn in de camera wel gewoon te zien.

Weet iemand waar dit aan ligt, ligt het aan de Card Reader? Of aan de geheugenkaart? Mijn laptop (Sony Vaio) is vrij nieuw lijkt mij dat het probleem daar niet zit, toch? Of ligt het aan windows 7?

groetjes

PS of moet ik dit in het onderdeel "Software" plaatsen??
    life is short, enjoy it
    __________________________________________________ __
    Canon EOS 60D & 300D; 85mm 1.8; 50mm 1.8; 17-50mm 2.8; 18-55mm 3.5-5.6, 580EXII

Re: images downloaden lukt niet

het verbaast me dat jouw camera niet compatibel zou zijn met Windows7 ?!
    als je die aansluit via USB en je kiest map openen, via het pop-up scherm of via Mijn Computer, dan krijg je toch toegang tot de geheugenkaart in je camera?

eventueel moet je in jouw camera ergens een instelling wijzigen: USB-verbinding = massaopslag (of zoiets)
    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Het zou nog altijd zijn: windows 7 is niet compatibel met een 300D. Want wie heeft er iets verandert?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik had Canon al gemaild hierover en hun antwoord was dat dit helaas niet gaat en dus een card reader moet gebruiken.
        life is short, enjoy it

Comment

Volgends gdgt moet het lukken als je de verbinding op je 300D op Print/PTP zet.

Nu, aangezien de foto's zichtbaar zijn op de camera lijkt het geheugenkaartje mij OK. Misschien eens een andere kaartlezer proberen?
          about.me/stijnv

Comment

Nouuuuuuu warempel het lukt!! Gewoon simpelweg door de verbinding op PTP te zetten (kan ik deze daar standaard op laten staan??). Vind het raar dat Canon zelf mij niet op deze mogelijkheid heeft gewezen .

Hij is nu via mijn camera de foto's aan het laden. Het gaat welliswaar erg traag maar dat maakt niet uit.

Thanx
            life is short, enjoy it

Comment

Een Sandisk 4GB is een SDHC kaart en kan dus enkel gelezen worden in kaartlezers die SDHC ondersteunen

Zit in je laptop geen kaartlezer ?
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Working...
              X