Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk statief kopen .

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk statief kopen .

Heb nu dus enkele weken mijn Nikon d5000, en ben er zeer tevreden over. Ondertussen een beetje gespaard voor een statief , Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Velbon Sherpa 600R omdat ik in de toekomst toch graag aan macro fotografie wil doen, nu doe ik vooral landschappen en gebouwen en personen. Het statief kost ongeveer 109€ en heeft een maximaal hoogte van 1m55 en minimum van 29 cm weegt 2.15kg en kan 4kg dragen. Dat lijkt mij genoeg om mee te beginnen. Of heeft iemand een ander alternatief die niet duurder is ...

Alvast bedankt,
    Stieven
    ---------------------------------------------------------------

Nikon D5000 - AF-S DX NIKKOR 18-55 mm f/3.5-5.6G

Re: Welk statief kopen .

Wel ik heb veel over statieven gelezen en een maandje of drie getwijfeld wat ik zou kopen. en de sherpa 600 en hoger leek mij super, ook tweedehands rondgekeken...
    Maar afgelopen zaterdag dan toch maar naar een fotozaak gestapt in Mariakerke hoewel ze daar maar twee merken staan hadden nl. velbon,waaronder de sherpa en manfroto's...
    De verkoper vroeg eerst met welk materiaal ik nu werk en eventueel in de toekomst grotere/zwaardere lenzen enz. ik heb de manfroto 055XDB met de 804RC2 statiefkop die in kit geleverd is. Als je de 600 naast deze manfroto ziet staan ... dan valt de velbon af, bij manipuleren ervan al helemaal (maar laat dat mijn persoonlijk idee zijn hé).
    Verder zijn alle onderdelen apart verkrijgbaar.
    Wat ik hem betaald heb ? ... € er zijn winkels/webshops die toch aardig wat € tjes voordeliger zijn dan vanwaar ik mijn statief heb. Maar ik zie het materiaal graag met eigen ogen , en eens manipuleren zegt veel meer dan een page op een website.
    De goedkopere winkel kost mij meer dan twee uur reistijd en een 200km. Wat als er aan je spullen wat scheelt.... nu stap ik in de auto en ben binnen een kwartiertje in de winkel.
    Mijn besluit, deskundige uitleg krijgen zonder het gevoel te krijgen dat de verkoper je gelijk wat wil opdringen mag mij dan best wat meer kosten dan de "laagste" prijs.
    als je nog vragen hebt of het statief "live " eens wil zien... als je uit de buurt bent... feel free.

PS: tracht niet te veel te besparen door een goedkoper statief aan te schaffen...zeer veel kans dat je korte tijd later toch een dege(lijk)(er) statief wil kopen.Hoewel nog maar een namiddag binnenshuis gebruikt (die regen altijd) weet ik nu al dat ik van mijn statief heel veel jaren plezier ga hebben.
    Voor mij ging het ofwel een lens bijkopen ofwel een statief...hoewel lichtsterk glas zeer welkom zou zijn is het toch het statief geworden.
    Last edited by Werner1; 10 maart 2010, 22:28. Reden: aanpassing
    Pentax IST DL 50-200 std. tamron 18-200 1:3,5-6.3 macro
    Canon 30D 18-55 IS 35-105 70-300

Comment

Ik gebruik nu al een jaar of 2 de Velbon Sherpa 450R, meestal met grotere lenzen (Sigma 70-300 en Sigma 150 macro), en ben er heel tevreden over. De bediening valt best mee vind ik, evenals de stabiliteit. De kop is apart vervangbaar.
      Er is natuurlijk altijd beter, en vooral ook duurder! Ik zou zeggen: trek met je materiaal naar een fotozaak, en probeer verschillende modellen uit, en kies wat je het beste ligt. De sherpa 450R kost net geen 100 euro.
      Als ik dit forum soms lees heb ik de indruk dat voor sommige mensen enkel duur ook goed kan zijn. Ik zeg altijd: het hangt er maar vanaf waarvoor je het gebruikt en wat je verwachtingen zijn.
      In één ding heb je alvast gelijk: voor het betere macrowerk kan je niet zonder statief.
      It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

Comment

http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ef-297120.html

Welk statief: deze vraag komt elke week terug.
        Lees bovenstaand draadje maar eens rustig door
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Naar mijn ervaring zijn die statiefjes van die grootte-orde van prijs weggesmeten geld. Niet erg stabiel, weinig kwaliteit (die van mij was al na een paar keer gebruik defect), heeft last van de wind, ...

Beter even doorsparen en in een beetje meer kwaliteit investeren dan nu zo'n ding kopen en binnen twee maanden erachter komen dat je beter fatsoenlijker materiaal had gekocht en alsnog opnieuw moeten beginnen sparen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prolouder Bekijk bericht
            Of heeft iemand een ander alternatief die niet duurder is ...
            ik denk dat het niet genoeg opviel...
            It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

Comment

Ik heb twee jaar geleden een 'goedkoop' Walimex statief gekocht, en een 3D statiefkop ... totaal 129 Euro dacht ik ... en gebruik het nu nog steeds, en nog altijd héél tevreden over, zelfs met een 5dII met grip en 100-400 lens op 400mm.

Als ik tegen de lens tik staat deze zo goed als direct terug stil, duurt echt geen 5 seconden, daar kan ik prima mee leven, en als het echt hard waait heeft elk statief er last van hoor, dat is gewoon eigen aan het volume van de camera/lens combinatie, een zak aan de haak hangen helpt dan wel.

Ik ga nu wel een nieuwe Manfrotto kopen omdat ik mijn zinnen gezet heb op de 410 Geared Head, dat lijkt me echt een ideale kop voor mijn gebruik, en daar hoort dan ook een Manfrotto statief onder vind ik dus ga ik voor de 055 Carbon met 4 segmenten ... niet het goedkoopste, maar ik denk een prima verhouding kwaliteit en gewicht, dan neem ik hem misschien wat meer mee naar events.

Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Heb deze heel stabiel, volledig in lichtmetaal, heel tevreden van en slechts 85€.
                Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Working...
                X