Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera accu uit Hong Kong kopen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Camera accu uit Hong Kong kopen ?

Wat was de spanning van de originele accu, en wat was de spanning van de "namaak" accu?

Een lithium-ion accu heeft bijna geen last van zelfontlading, als ik hier zo'n batterij laad, en ik meet de spanning een paar weken later, dan is die nog steeds meer dan 4,15V.

Ik krijg hier volgende week nog 2 accu's binnen voor de S90, ik zal die ook eens vergelijken met de originele. Maar omdat het ook een lithium-ion accu is verwacht ik toch dat ze dezelfde spanning heeft als de originele.
    De lader kan in ieder geval niet de ene accu met een hogere spanning laden dan de andere, dat zou gevaarlijk kunnnen zijn.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Wat was de spanning van de originele accu, en wat was de spanning van de "namaak" accu?

Een lithium-ion accu heeft bijna geen last van zelfontlading, als ik hier zo'n batterij laad, en ik meet de spanning een paar weken later, dan is die nog steeds meer dan 4,15V.

Ik krijg hier volgende week nog 2 accu's binnen voor de S90, ik zal die ook eens vergelijken met de originele. Maar omdat het ook een lithium-ion accu is verwacht ik toch dat ze dezelfde spanning heeft als de originele.
      De lader kan in ieder geval niet de ene accu met een hogere spanning laden dan de andere, dat zou gevaarlijk kunnnen zijn.
      De spanning van de orginele accu is digitaal gemeten 7.42 volt.
      De niet orginele accu heb ik gemeten geruime tijd na het laden en deze gaf 7.9 volt op de meter.
      Mogelijk als hij word gebruikt, en even belast is geweest hij dan terug valt op de gelijke spanning als de orginele.
      Deze heb ik nog niet na een lading en dan ongebruikt gemeten.
      Ik ga morgen even de orginele opladen, en dan een paar uren na de lading ongebruikt meten, dan pas is er zekerheid lijkt mij.
      Ook bedankt voor jou inbreng overgens.

Comment

Het is dus een accu met twee lithium-ion cellen, dan mag de spanning van een pas geladen accu zelfs tot 8,4V oplopen. Ik heb hier ooit een paar BP511 accu's gemeten, en daar was de spanning zelfs nog iets hoger (zowel de originele als de compatibele accu's).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Het is dus een accu met twee lithium-ion cellen, dan mag de spanning van een pas geladen accu zelfs tot 8,4V oplopen. Ik heb hier ooit een paar BP511 accu's gemeten, en daar was de spanning zelfs nog iets hoger (zowel de originele als de compatibele accu's).
          O K bedankt voor je inbreng, persoonlijk heb ik meer ervaring met ander type accu's en die zakken meestal vrij direct na het laden terug, naar de door de fabrikant opgegeven spanning.

Comment

Laatste toelichting, deze morgen de orginele accu met de orginele lader opgeladen.
            En 1 uur na de lading de spanning gemeten, en deze was inderdaad ook hoger, namelijk 8.06 volt inplaats van de door de fabrikant aangegeven 7.4 volt.
            Dus voledig normaal na een lading, nogmaals heel hartelijk dank voor de gegeven uitleg.
            Last edited by mvanversendaal; 29 maart 2010, 15:09.

Comment

Ik heb een goedkopere alternatief accu voor m'n Sony camera.
              Past heel moeilijk in de camera ( ook na wat afvijlen. heb er een uitrekstripje aan gemaakt) en is eerder leeg.
              Bert P

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bert P Bekijk bericht
                Ik heb een goedkopere alternatief accu voor m'n Sony camera.
                Past heel moeilijk in de camera ( ook na wat afvijlen. heb er een uitrekstripje aan gemaakt) en is eerder leeg.
                Bert P
                Ik heb zelf ook 2 batterijen gekocht via een webshop in HK en buiten de tekst op de bovenkant is er geen verschil te merken aan de batterijen. Ze zijn inderdaad iets vlugger leeg, maar ze kosten dan ook een 10de van de prijs

Maar als je al moet vijlen aan de batterij.. zit je toch verkeerd denk ik :s
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

Comment

Working...
                X