Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera accu uit Hong Kong kopen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Camera accu uit Hong Kong kopen ?

Indien je wat aankoopt buiten de EU hou je best rekening met mogelijke invoertaksen. Voor maart hanteert de Douane volgende tarieven voor vrijstelling van taksen : 30,1972 US dollar voor bedrijven en 64,767 US dollar voor particulieren. Voor Hong-Kong is dit bv 479,8530 HK dollar voor een particulier. Waarden hoger zijn dus onderhevig aan invoerkosten.
    Het truckje gift, gratis, te lage waarde op CN22,.... werkt soms en kleine pakjes/omslagen ontsnappen makkelijker aan controle.
    Indien je zending toch wordt gecontroleerd heb je invoertaks, BTW en behandelingstaks aan je been, klopt de waarde van de inhoud niet met de proforma faktuur of het bedrag op het groene label (CN22) win je ook nog een boete (en veel loopwerk).
    Een verwittigd fotograaf......
    Last edited by Bertpix; 13 maart 2010, 20:21.
    20D 40D 12-24F4 50F1.8 400F5.6 150F2.8 TZ7
    Het fotoblog van Bertpix.

Comment

foto4fun;2592951]Mogen we weten bij wie
      Ik heb het is nagekeken maar vind het factuur niet meer terug. Gezien de lage prijs ging ik niet echt rekenen op de garantie dus was het bijhouden van de rekening niet belangrijk voor mij. Ik heb gewoon op Ebay gekeken naar de prijs en dan gekeken of het een Powerseller was. Daarna heb ik besteld. De prijzen in Hong Kong zijn nog iets goedkoper doch ik durfde het risico niet lopen om daar iets te bestellen. Gezien Hong Kong een vroegere Britse kolonie is, zijn de prijzen in Engeland niet veel hoger. Meestal komt alles ook uit Hong Kong maar is de controle op de export naar Engeland niet zo streng
      Last edited by nomino; 11 maart 2010, 19:53.
      Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

Dat zou ik nu totaal afraden, Ebay zit vol fake memoryproducten, ZEKER Sandisk wegens populair merk
        Zie http://reviews.ebay.com/FAKE-SanDisk...00000001254879 & http://search.reviews.ebay.com/FAKE-memory-card

De Chinezen kunnen bijna alles namaken (behalve hologram), zelfs een reportage op canvas van geweest, overal fabrieken.
        Niet alleen geheugenkaarten maar ook memorysticks, je kan dit enkel testen door hem vol te gooien met de maximale capaciteit, als hij read/write errors heeft ben je de pineut.

Ook de snelheid is soms veel trager dan geadverteerd omdat mensen toch geen materiaal hebben om dit te meten. Ze zien er dus net als echt uit, perfecte namaak.
        Ooit es klacht ingediend en betaling terug ontvangen via paypal verzekering. Daarom vermijd ik net Sandisk, geheugenkaarten koop ik rechtstreeks van de Transcend.NL website, prijzen toch veel gezakt.

Met dit zou je je kaarten kunnen testen : http://resources.alibaba.com/topic/3...ory_Cards_.htm
        Voor batterijen zou ik me geen zorgen maken, hier staat ook "made in hongkong" op, fake gaan ze wel niet zijn, leveringstermijn 10d tot 3weken, geen douanekosten -€25.

Oorspronkelijk geplaatst door Ripaf Bekijk bericht
        Ik zou het zeker doen. Ik heb vorige week mijn Scandisk kaartje besteld vanop Ebay, 16GB - 90MB/s.
        134 Euro voor betaald. Hier betaal je er toch rond de 200Euro voor.

Netjes verpakt toegekregen.

En voor invoertax of extra kosten moet je niet bang zijn, als je onder de 180Euro blijft.
        Last edited by CanonYouCan; 13 maart 2010, 08:53.

Comment

Ik zou het zeker doen. Ik heb vorige week mijn Scandisk kaartje besteld vanop Ebay, 16GB - 90MB/s.

N
          Ben je toch belazerd, dat merk bestaat niet.

Comment

En voor invoertax of extra kosten moet je niet bang zijn, als je onder de 180Euro blijft.
            Er loopt hier toch een ander draadje hierover op BD. Dus hou er rekening mee dat het altijd kan dat je toch invoertaksen moet betalen.
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

De door mij bestelde Camera Accu uit Hong Kong, is zojuist deze morgen (20-03-2010) per post binnen gekomen.
              Er waren géén extra kosten, de Accu was in goede staat en keurig verpakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Ben je toch belazerd, dat merk bestaat niet.
                dit is een heel fijne opmerking

gewoon omdat iemand een type fout maakt... we weten het wel
                jij bent alwetend en superieur...

wist je trouwens dat wij deze term in Vlaanderen nooit gebruiken?
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  Nee wij zeggen; ze hebben bij u kl***n
                  Never resist temptation or it could go away...
                  Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    dit is een heel fijne opmerking

gewoon omdat iemand een type fout maakt... we weten het wel
                    jij bent alwetend en superieur...

Het kan toch zijn dat er echt Scandisk op staat. Ik ken wel iemand die o-zo trots was op z'n Tommy HilfiNger T-shirt
                    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                    500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                      Dat zou ik nu totaal afraden, Ebay zit vol fake.
                      CanonYouCan,

Bedankt voor de info.

Bij de Sandisk Extreme kaarten krijg je tegenwoordig een licentie bij voor het programma RescuePro. Ook wel handig om de echte van de valse te onderscheiden.
                      Bij de mijne en ne maat van me was dit toch het geval.

Comment

Je betaalt +1000€ aan camera en objectieven en dan ga je besparen op een onderdeel die wat, 60€ kost ofzo?
                        Ik meen me te herinneren dat de garantie vervalt indien er geen originele batterij gebruikt werd.

Ik zou toch het risico niet nemen om voor dat geld iets goedkoper gediend te zijn.

Memcards zijn nu niet zo cruciaal in dit geval, 't werkt of 't werkt niet. In 't slechtste geval ben je een reeks foto's kwijt, maar met een nieuw kaartje kun je terug verder. Als je batterij er de brui aangeeft en ergens verkeerde voltages (geen idee of het kan hoor) door je materiaal stuurt, sta je daar met je goedkope batterij.
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Je betaalt +1000€ aan camera en objectieven en dan ga je besparen op een onderdeel die wat, 60€ kost ofzo?
                          Ik meen me te herinneren dat de garantie vervalt indien er geen originele batterij gebruikt werd.

Ik zou toch het risico niet nemen om voor dat geld iets goedkoper gediend te zijn.

Memcards zijn nu niet zo cruciaal in dit geval, 't werkt of 't werkt niet. In 't slechtste geval ben je een reeks foto's kwijt, maar met een nieuw kaartje kun je terug verder. Als je batterij er de brui aangeeft en ergens verkeerde voltages (geen idee of het kan hoor) door je materiaal stuurt, sta je daar met je goedkope batterij.
                          Een accu kan onmogelijk een te hoge spanning geven, een toestel kan dus niet defect raken door een slechte accu, tenzij de accu explodeert, maar als dat een probleem zou zijn, dan hadden we daarover al een heleboel gelezen op BD...

Als ze iets kunnen vinden om de garantie te laten vervallen, dan zullen ze dat ook wel gebruiken. Als je een defect toestel binnenstuurt voor reparatie, dan kan je daar inderdaad best wel de originele accu insteken (of geen, want ze zullen er zelf wel eentje hebben om de camera te laten werken, dan kan ze ook niet verloren geraken tijdens de reparatie).

Bij sommige nieuwe camera's wordt het een probleem om compatibele accu's te vinden, want ze hebben er weer iets op gevonden... Er zit een chip in de accu, zogezegd om de toestand van de accu beter te kunnen inschatten (net zoals ze in een inktpatroon een soortgelijke chip hebben gezet die niets verbetert aan de afdrukken, maar die ervoor zorgt dat je langs hun kassa moet passeren).

Even een voorbeeldje, in de LP-E4 accu (Canon 1D MKIII) zitten drie 18650 lithium-ion cellen (18mm diameter, 650mm lang), dat zijn dezelfde cellen die in zowat elke laptop-accu worden gebruikt. Die 18650 cellen kan je online bestellen voor zo'n 5 dollar per stuk, dus zullen ze voor de fabrikant nog wel wat goedkoper zijn.
                          Er zitten dus drie cellen in de accu, dat is een kostprijs van 15 dollar. De winkelprijs van een LP-E4 is zo'n 140 euro (=duurder dan de meeste laptop-accu's, waar minstens 6 cellen inzitten), er zit dan nog wel wat extra plastiek rond, en voor de fabrikant ook heel belangrijk, een chip waardoor het moeilijker wordt om een "namaak" accu in elkaar te steken.

In een Canon BP 511 zitten twee lithium-ion celletjes van zo'n 3,5 dollar per stuk, ik heb zelf jaren compatibele BP 511 accu's gebruikt, en ik heb er nooit problemen mee gehad.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht

Vandaag zondag 28-03-2010 toch maar even de moeite genomen, om het voltage van de betreffende accu te gaan meten.
                            Bij een volledige lading, een paar uur na het laden gemeten.
                            Het gemeten voltage was 0.5 volt hoger dan de orginele accu, en daar ben ik niet echt heel blij mee.
                            Niet wetende of de camera daar voldoende tegen beveiligd is, echt goed lijkt het me niet.
                            Dus toch voor mij maar liever orgineel, voor de zekerheid.
                            Groet Marianne.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvanversendaal Bekijk bericht
                              Vandaag zondag 28-03-2010 toch maar even de moeite genomen, om het voltage van de betreffende accu te gaan meten.
                              Bij een volledige lading, een paar uur na het laden gemeten.
                              Het gemeten voltage was 0.5 volt hoger dan de orginele accu, en daar ben ik niet echt heel blij mee.
                              Niet wetende of de camera daar voldoende tegen beveiligd is, echt goed lijkt het me niet.
                              Dus toch voor mij maar liever orgineel, voor de zekerheid.
                              Groet Marianne.
                              Meet de spanning van de originele accu ook eens net na het laden, dan zal je wel op dezelfde waarde uitkomen.
                              Een lithium-ion accu wordt meestal tot 4,2V per cel geladen, de laadspanning wordt niet bepaald door de accu, maar wel door de lader. Een hogere spanning per cel is gevaarlijk voor een lithium-ion accu, het is mogelijk dat die daardoor explodeert (dat geldt net zo goed voor de originele accu).
                              Meestal wordt er 3,7 of 3,8V per cel opgegeven, maar net na het laden is de spanning dus zo'n 0,5V hoger, dat is de spanning die jij hebt gemeten.

Kijk maar eens naar de spanning van deze lithium-ion accu, het maakt niet uit hoe groot de accu is, elke lithium-ion accu heeft dezelfde spanning.
                              Hier meet ik de spanning van een pas geladen 14500 accu, die heeft dezelfde afmetingen als een AA (ze is iets langer, want het is een beveiligde), de accu's in het doosje zijn de 18650 types die in zowat elke laptop gebruikt worden (ik gebruik ze in led zaklampjes):

Last edited by Black B@ndit; 28 maart 2010, 20:27.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                Meet de spanning van de originele accu ook eens net na het laden, dan zal je wel op dezelfde waarde uitkomen.
                                Een lithium-ion accu wordt meestal tot 4,2V per cel geladen, de laadspanning wordt niet bepaald door de accu, maar wel door de lader. Een hogere spanning per cel is gevaarlijk voor een lithium-ion accu, het is mogelijk dat die daardoor explodeert (dat geldt net zo goed voor de originele accu).
                                Meestal wordt er 3,7 of 3,8V per cel opgegeven, maar net na het laden is de spanning dus zo'n 0,5V hoger, dat is de spanning die jij hebt gemeten.

Kijk maar eens naar de spanning van deze lithium-ion accu, het maakt niet uit hoe groot de accu is, elke lithium-ion accu heeft dezelfde spanning.
                                Hier meet ik de spanning van een pas geladen 14500 accu, die heeft dezelfde afmetingen als een AA (ze is iets langer, want het is een beveiligde), de accu's in het doosje zijn de 18650 types die in zowat elke laptop gebruikt worden (ik gebruik ze in led zaklampjes):

http://images.fotopic.net/?iid=122e9...al=1&nostamp=1
                                Bedankt voor de uitleg met foto er bij, ja ik weet dat bepaalde cellen (vrijwel) altijd vaste waarden hebben.
                                Toch kwam bij mij de twijfel, omdat ik de meting meer dan een uur na de lading heb gedaan.
                                Daarna heb ik ook de accu van het orginele merk gemeten, het gemeten verschil 0.5 volt.
                                De accu 's waren bijde opgeladen met de orginele lader van het camera merk.
                                Dus ?
                                Last edited by LesC; 29 maart 2010, 13:48. Reden: Foto uit de quote verwijderd

Comment

Working...
                                X