Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon SU800

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon SU800

Is het communicatie deel in de SU800 beter (krachtiger) dan bij de SB800?

Voor toepassingen in CLS gebruik ik nu als zeneder een SB800 maar geregeld is de communicatie naar de verschillende SB900 niet perfect. (afhankelijk van de locatie waar deze staan opgesteld).

Heeft er iemand ervaring met de SU800?

Re: Nikon SU800

Richtje wel altijd het oogjwe in de goede richting? Eventueel kop achterstevoren zetten.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als ik de specs bekijk lijkt het dat de SU800 een dieper bereik heeft (tot 20 m voor een SB800/600) en de SB 800 in commanderstand een breder bereik. Je kunt de zoomkop tot 14 mm brandpunt instellen, terwijl de (vaste) verlichtingshoek van de SU800 overeenkomt met die van een 24 mm brandpunt.
      Of je de verschillen in de praktijk ook merkt durf ik niet zeggen.

Groet Hans.

Comment

Ik heb twee vragen die hierbij aansluiten:
        - Kun je het licht zien van een SU-800 of is dat infrarood?
        - mag er een witte paraplu zitten tussen de ontvanger van de flits en de SU-800? met andere woorden, als je een witte paraplu hebt met daarachter een flits, zal die flits nog afgaan? Of houd die paraplu teveel licht tegen.

Comment

Wel een beetje draadje kapen.
          1) SU800 geeft zeer donkerrood licht. Flitsbuis achter een IR filter.
          2) valt moeilijk te beantwoorden, zal sterk afhangen van omstandigheden. Direct oogcontact wordt aanbevolen; contact tussen zender en ontvanger kan ook indirect, via reflectie op muur, model oid. Zul je moeten uitvinden.

Groet Hans

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
            Ik heb twee vragen die hierbij aansluiten:
            - Kun je het licht zien van een SU-800 of is dat infrarood?
            - mag er een witte paraplu zitten tussen de ontvanger van de flits en de SU-800? met andere woorden, als je een witte paraplu hebt met daarachter een flits, zal die flits nog afgaan? Of houd die paraplu teveel licht tegen.
            in principe wel... ik stuur m'n SB800 in een westcott softbox soms aan met een SB800 op de camera... dat zou 't zelfde moeten zijn met een su800
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J.Hoes Bekijk bericht
              Wel een beetje draadje kapen.
              1) SU800 geeft zeer donkerrood licht. Flitsbuis achter een IR filter.
              2) valt moeilijk te beantwoorden, zal sterk afhangen van omstandigheden. Direct oogcontact wordt aanbevolen; contact tussen zender en ontvanger kan ook indirect, via reflectie op muur, model oid. Zul je moeten uitvinden.
              Bedankt voor je antwoord. Ik heb getwijfeld of ik een nieuwe topic zou starten, maar het sloot er zo nauw bij aan en is waarschijnlijk ook relevant voor de TS, dus dacht ik dat het in ieders belang was (alles in 1 draadje voor mensen die in de toekomst zoeken, de TS ziet het ook,...) dat ik het hier gewoon bij zette.

Comment

Working...
              X