Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke cardreader?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke cardreader?

Ik heb mij hier een 8GB 60Mb/s CF kaartje liggen ...
    Welke cardreader kan ik hier het best voor aankopen?
    Een heel simpele vraag en ik verlang naar een heel simpel doch efficiënt antwoord!!

Re: Welke cardreader?

Oorspronkelijk geplaatst door PsynceFiction Bekijk bericht
    Ik heb mij hier een 8GB 60Mb/s CF kaartje liggen ...
    Welke cardreader kan ik hier het best voor aankopen?
    Een heel simpele vraag en ik verlang naar een heel simpel doch efficiënt antwoord!!

Cameranu, uw winkel voor camera's en accessoires
    Last edited by Bloatenaas; 5 maart 2010, 22:56.
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

De goedkoopste.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        De goedkoopste.
        Zou ik nu ook niet direct aanraden voor CF, dan zitten daar van die slappe pinnetjes in die gemakkelijk plooien.

Welke ik ook niet kan vinden is zo een heel simpele van Sandisc gewoon langs de ene kant USB en aande andere kant CF slot (zonder kabel) ze bestaan nogthans, maar ik kom ze in geen enkele winkel tegen.

Comment

Hoe weet je dat die slappe pennetjes niet in een dure zitten?
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            De goedkoopste.
            wel op letten dat de kaartlezer high density kaarten aanvaard, want ze bestaan nog,kaartlezers die geen hd kaarten aanvaarden, en dat zijn meestal de goedkoopste
            450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

Comment

Ik heb sinds een tijdje zo één van Sitecom, bevalt me prima

Hier wat technische info over dit dingetje...
              www.indetailfotografie.nl

Comment

Indien je graag snel grote of veel bestanden overzet naar je pc en je hebt een firewire aansluiting achteraan op je computer zitten .....een Sandisk firewire cf cardreader. Gaat echt supersnel. Die dingen kosten wel een flink stuk meer dan de multi cardreaders....maar de afwerking (speling) is heel wat beter dan de goedkopere readers en het risiko op gebogen pinnetjes is haast onbestaand.
                Indien je nog andere types kaartjes gebruikt dan is zo'n Sandisk cf reader minder geschikt.
                Last edited by RUPSELKOPKE; 6 maart 2010, 11:48.
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Ik gebruik hier ook liever de Sandisk cardreader omdat het kaartje daar verder inschuift, op die manier is er minder kans dat er een pinnetje van de connector plooit.
                  Het is al wel een ouder model cardreader maar een Sandisk Extreme 16GB UDMA 60MB/s geeft geen problemen. Ik zal er zeker niet de maximale snelheid uithalen, maar voor mij gaat het toch snel genoeg.
                  De nieuwe Sandisk cardreaders zullen allemaal wel sneller zijn (de cardreader die ik gebruik is al zo'n 5 jaar oud). Als het downloaden van de foto's niet snel genoeg zou gaan, dan weet ik waaraan het ligt.

Ik heb nog een andere (universele) cardreader, en er zit er ook nog eentje in de computer, maar die gebruik ik alleen voor SD-kaartjes (die hebben zo geen pinnetjes die kunnen omplooien).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

interne card-reader indien je een vaste pc gebruikt en je moederbord nog een interne aansluiting heeft

zo doet ik het
                    CF-kaart schuift er bij mij volledig in

is zo een all-in-one reader van apacer, ook wel al een ouder type mor zalig om mee te werken :d
                    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik heb ook een interne cardreader ingezet op de usb gewoon een goedkope.
                      Wel er op letten, de hoeveel GB dat de cardraeder kan lezen.
                      Die wat ik heb kan tot 32 Gb
                      Canon EOS 1000D Canon 18-200 mm IS, Canon powershot SX 20 IS

Comment

Trust 16 in 1 uit Colruyt

Comment

+1 voor firewire!
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

CF kaartjes gebruiken het IDE protocol (dus zoals een harde schijf).
                            Heb je een PC met een vrije IDE slot , dan bestaan er kaartreaders met IDE connector.
                            Deze worden vooral gebruikt om computers zuinig op een geheugenkaartje te laten draaien (getest: het werkt echt).

Snelheid: 100MBytes/seconde (parallel: bytes, dus sneller dan Firewire met zijn 480 megabit/seconde serieel). Hier is de gebruikte kaart echt de snelheidsbeperkende faktor.
                            Last edited by mdoigny; 7 maart 2010, 10:45.
                            Marc Doigny | Portretfotografie

Comment

Bedankt voor de antwoorden mannen!
                              Die Fire Wire zegt me wel wat aangezien ik regelmatig tussen de 500 en 1000 foto's upload.

Comment

Working...
                              X