Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk statief

Zo, ik heb even jullie hulp nodig
    Ik ben namelijk opzoek naar een goed en degelijk statief met een mooie prijs die een max lens van 75-300mm en een Canon EOS 1000D aankan.
    Het HAMA star 61 statief spreekt mij heel hard aan, maar namelijk blijkt uit andere topics hier op het forum, dat dit statief de wensen overlaat?
    Ook denk ik dat ik problemen zal mogen verwachten met mijn 300mm lens op dat statief...
    Dus ik hoor graag wat jullie mij aanraden of afraden En ofdat iemand ervaring heeft met dit Hama statief.

Groeten!
    Canon EOS 1000D - EF-S 18-55mm (1:3.5-5.6 II) - EF 75-300mm (1:4-5.6 III) EF 70-200mm L 4f USM - EF-S 60mm f2.8 - METZ AF 58

Re: Welk statief

Ja ik heb het gehad en het is SLECHT echt waar doe het niet dat geld is gewoon weg gesmeten, na een halfjaar is de kop gebroken.
    Je bent beter af met een duurder statief, deze gebruik ik nu:

Bij Statieven betaal je echt voor wat je krijgt en bij de hama is dat dus letterlijk niks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
      Ja ik heb het gehad en het is SLECHT echt waar doe het niet dat geld is gewoon weg gesmeten, na een halfjaar is de kop gebroken.
      Je bent beter af met een duurder statief, deze gebruik ik nu:

Bij Statieven betaal je echt voor wat je krijgt en bij de hama is dat dus letterlijk niks.
      daar zo ik ook geen 300mm op zetten!!!
      wees maar bereid om een goeie 200ŕ300 euro uit te geven
      nikon stuff

Comment

Ik gebruik een Velbon Sherpa 450R, en ben daar erg tevreden over. Ik gebuik hem geregeld met een Sigma 70-300 en een sigma 150 macro, beide zonder problemen.
        En voor de prijs hoef je het niet te laten. (verkrijgbaar rond de 100€).
        Enig nadeel: niet van de lichtste qua gewicht.
        It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          daar zo ik ook geen 300mm op zetten!!!
          wees maar bereid om een goeie 200ŕ300 euro uit te geven
          En toch doe ik het zonder problemen (d90+batterygrip+70-300+flits).
          Die zijn gemaakt door manfrotto he, je moet het pas zeggen als je het weet he en ik weet het wel.
          Trouwens als hij een Hama wilt kopen dan heeft hij geen €100-€300 en dan is hij met de national geographic de beste voor onder de €100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc.Reymen Bekijk bericht
            Ik gebruik een Velbon Sherpa 450R, en ben daar erg tevreden over. Ik gebuik hem geregeld met een Sigma 70-300 en een sigma 150 macro, beide zonder problemen.
            En voor de prijs hoef je het niet te laten. (verkrijgbaar rond de 100€).
            Enig nadeel: niet van de lichtste qua gewicht.
            Is bij deze ook de kop vervangbaar? En heeft deze een waterpasje?
            Canon EOS 1000D - EF-S 18-55mm (1:3.5-5.6 II) - EF 75-300mm (1:4-5.6 III) EF 70-200mm L 4f USM - EF-S 60mm f2.8 - METZ AF 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Partyanimal Bekijk bericht
              Is bij deze ook de kop vervangbaar? En heeft deze een waterpasje?
              De kop is vervangbaar, maar een waterpasje zit er niet op. (ik heb daar ook nog nooit behoefte aan gehad eerlijk gezegd...)
              It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

Comment

Heeft er iemand ervaring met de VELBON SHERPA 200R en VELBON CX 440 ?
                Of is dit statief ook af te raden?
                En qua merk Velbon of Vanguard?

Comment

zo'n hama heb ik ook gehad (of toch in elk geval eentje die er heel sterk op leek). weggegooid geld en na een paar maanden al stuk. Zo'n ding is misschien nog ok om je fototoestel op te laten rusten als je het niet nodig hebt, maar het helpt niet zo goed om stabiel foto's te kunnen trekken.

Comment

http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ef-297120.html

Welk statief: deze vraag komt elke week terug.
                    Lees bovenstaand draadje maar eens rustig door
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Partyanimal Bekijk bericht
                      Heeft er iemand ervaring met de VELBON SHERPA 200R en VELBON CX 440 ?
                      Of is dit statief ook af te raden?
                      En qua merk Velbon of Vanguard?
                      Ik ben zeer tevreden over mijn Velbon Sherpa Pro CF-740, maar da's wel een carbon statief,
                      en uit een heel andere prijsklasse dan de 2 die je hier aanhaalt.
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Ik gebruik deze bijna volledig in licht metaal en is heel stabiel. De 450D +18/200 al dan niet met flits staat er regelmatig op, wat toch ook al een redelijk zware config is, zonder enig probleem. hij is in te stellen van 23cm tot 1m25 !. De kop is vervangbaar maar heeft geen waterpas. Ik heb er deze op staan
                        Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Ik heb me een Manfrotto 055 XDB/804 RC2 Statief aangeschaft en ben er zeer tevreden over. Beter iets meer uitgeven voor een degelijk statief en let er op dat je 3 verstel hendels hebt, zeer handig.
                          Nikon D600 + Nikon D90 + Nikon 70-200mm f/2.8G ED-IF AF-S VRII - Sigma 24-70 1:2.8 IF EX HSM - Nikon -18-105mm VR + 55-200 mm VR - 50mm f1.4 Sigma 10-20mm F4-5.6 EX -SB900 Speedlight - YN560II Flash Speedlite - Manfrotto 055 XDB/804 RC2

Comment

Working...
                          X