Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

externe voeding voor Sony Alpha

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• externe voeding voor Sony Alpha

Ik maak graag opnamen van de dieren in mijn tuin. Dat vraagt nogal wat geduld en de camera moet lang aanstaan om te wachten tot de schuwere diertjes voor de lens willen komen. Al te vaak heb ik net dat perfecte plaatje gemist, omdat de batterij leeg was op moment dat ik wilde afdrukken.

Nu heb ik bij vorige camera's altijd een netvoeding gebruikt, waarmee de camera constant van stroom kon worden voorzien. Het batterijprobleem wordt daarmee voorkomen. De Sony Alpha A350 wordt met batterijlader en batterij geleverd. De A350 werd niet met netvoeding geleverd, dus die heb ik er als extra bij aangeschaft.

De camera heeft een ingang voor de Sony netadapter. Na aansluiting wordt de camera door de netadapter van voeding voorzien. Aangesloten op de gewone electra vanuit huis, kan de camera de automatische scherpstelling activeren en het spiegelmechanisme bewegen. Dat is te horen. Je hoort dat klapspiegelmechanisme en je ziet en hoort de lensmoter bewegen. De camera lijkt alles te doen om een foto te nemen, maar er wordt geen foto opgeslagen.

Nu mijn vragen:

Is mijn camera defect?
    Is mijn netvoeding defect?
    Is die netvoeding alleen bedoeld om een diavoorstelling af te spelen?
    Heeft iemand ervaring met de Sony A350 of een ander Sony Alpha model, in combinatie met de netvoedingsadapter?
    Hebben andere Sony Alpha modellen wel de mogelijkheid om op de netvoeding aangesloten te fotograferen?
    Is bij de Sony DSLR A350 met opzet het opslaan van een foto geblokkeerd als de netvoeding is aangesloten?

Ik zou heel graag de ervaring van andere Sony Alpha gebruikers willen zien.

Re: externe voeding voor Sony Alpha

Normaal gesproken kan een camera, die alleen 'aan' staat, dagen cq weken actief blijven. Zo'n netadapter heb je alleen voor zeer speciale toepassingen nodig, bv: zeerlange sluitertijden enz..
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Het was bedoeld voor opname van vogeltjes in de sneeuw. Lens gericht op een plek waar het vogeltje graag zit. Scherpstelling automatisch, dus continu aan. Temperatuur: een eind onder nul. Dus verkorte gebruiksduur van de batterij.

Mijn vorige camera heb ik vaak op de netvoeding aan het werk gezet.
      Met deze Sony Alpha werkt het niet.

Comment

Met een grip werken? Dan kun je 2 batterijen gebruiken
        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
        500px

Comment

Scherpstelling werkt alleen als je de ontspanner half indrukt ook als die op afc staat(of hoe dat bij Sony heet).
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Scherpstelling werkt alleen als je de ontspanner half indrukt ook als die op afc staat(of hoe dat bij Sony heet).
            Sony heeft verschillende instellingen voor scherpstelling.

Je kunt de camera ook zo instellen, dat bij elke verandering die de lens waarneemt de scherpstelling opnieuw gedaan wordt. Automatisch. Dat is voor dit soort opnamen het handigste.

Komt het vogeltje voor de camera te zitten, dan wordt de scherpstelling aangepast. Hupt het vogeltje een stukje verder, dan wordt de scherpstelling opnieuw aangepast.
            Daarvoor moet de camera wel blijven werken, ook als het vogeltje weg is. Als de wind een takje beweegt, wordt de scherpstelling opnieuw aangepast. Daarom vraagt dit veel van de batterij.

Vandaar dus mijn vraag over de Sony Alpha netvoeding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
              Met een grip werken? Dan kun je 2 batterijen gebruiken
              Kan, maar bij lage temperaturen zijn ook die 2 batterijen snel uitgewerkt.
              Daarom kocht ik die Sony Alpha netvoeding.

Comment

Heb geen ervaring met netvoeding, n heb dat ook nog van niemand anders gehoord eigenlijk... Mss dom, maar je weet nooit: je was het geheugenkaartje toch niet vergeten?

Vind het wel gek dat je batterij zo snel leeg is. Zelfs bij vriestemperaturen moet je batterij toch zeker een hele dag meegaan, zeker als je de flits niet gebruikt?

En als je buiten fotografeert, waar is je netvoeding dan op aangesloten?
                Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                  En als je buiten fotografeert, waar is je netvoeding dan op aangesloten?
                  Oorspronkelijk geplaatst door vakantie Bekijk bericht
                  Ik maak graag opnamen van de dieren in mijn tuin.
                  Daarom kan de netvoeding gewoon met een verlengkabeltje aan het buitenstopcontact aangesloten.

Het geheugenkaartje was ik niet vergeten

Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                  Zelfs bij vriestemperaturen moet je batterij toch zeker een hele dag meegaan, zeker als je de flits niet gebruikt?
                  Niet dus. De batterij gaat bij lage temperatuur een paar uren mee.

Ook voor langdurige time-lapse opnamen, wat met externe aansturing mogelijk is, vind ik het gebruik van netvoeding noodzaak.

Ik zou heel graag de ervaring van andere Sony Alpha gebruikers willen zien, die ook een Sony A350 en Sony Alpha netvoeding hebben.

Comment

Waarom laat je de camera de hele tijd scherpstellen? Alleen bij de opname scherp is toch voldoende.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Waarom laat je de camera de hele tijd scherpstellen? Alleen bij de opname scherp is toch voldoende.
                      Daarvoor werkt de scherpstelling te traag en is menig vogeltje te snel.

Comment

Ik kan spijtig genoeg niet antwoorden op je vraag, maar toch even dit: het valt mij op hoe er aan de topicstarter van alles wordt aangeboden, van batterygrips tot compleet andere focusmodi... Behalve dat wat hij/zij effectief vroeg: waarom kan zijn/haar camera geen foto maken als die aan de netvoeding hangt, maar wel wanneer die op batterij werkt?

Comment

In de beschrijving van de netadapter staat dat hij geschikt is "for reviewing of pictures", als je de camera bijvoorbeeld aan de tv aansluit om naar je foto's te kijken.

Sony heeft een flinke bijverdienste aan de verkoop van batterijen. Om die winst voor zichzelf te houden, hebben ze het INFOLITHIUM-syteem ontworpen en een chip in de batterij geplaatst.
                          Zelf houden ze het erbij dat het dient om info te geven over de laadtoestand.

Het middenste pinnetje van je batterij geeft het INFOLITHIUM-signaal aan de camera.
                          Geen INFOLITHIUM-signaal naar de camera betekent : geen originele Sony batterij aangesloten, dus de sluiterfunctie wordt uitgeschakeld.

De netadapter geeft enkel positief en negatief, maar geen INFOLITHIUM-signaal.

Je kan het systeem vergelijken met de Canonprinters die alleen maar werken met een originele Canon chippatroon

Content KriVa ? Er is toch licht gekomen nadat het topic 240 maal is gelezen en 12 replies kreeg.
                          Last edited by notex; 9 februari 2010, 20:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            In de beschrijving van de netadapter staat dat hij geschikt is "for reviewing of pictures", als je de camera bijvoorbeeld aan de tv aansluit om naar je foto's te kijken.
                            Jammer dat op de Sony website, waar je dit ding kunt bestellen, niet meer staat dan:

"AC-PW10AM
                            AC-adapter
                            Prijs bij Sony Style € 100,00 Incl. BTW
                            Koop on line Artikel in voorraad.

Kenmerken AC-PW10AM

* De AC-reisadapter is geschikt voor alle digitale spiegelreflexcamera's van Sony
                            * Kan overal in de wereld worden gebruikt (100 - 240 V, 50/60 Hz)
                            * Formaat (circa): 127 x 35 x 63 mm (b x h x d)
                            * Gewicht (circa): 300 g

De eigenschappen/specificaties kunnen per land verschillen."

Nergens staat, dat dit ding alleen gebruikt kan worden voor het afspelen van foto's en ook in de camerahandleiding staat niet vermeld dat de AC ingang ongeschikt is voor voeding bij normaal camera gebruik.

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            Sony heeft een flinke bijverdienste aan de verkoop van batterijen. Om die winst voor zichzelf te houden, hebben ze het INFOLITHIUM-syteem ontworpen en een chip in de batterij geplaatst. Zelf houden ze het erbij dat het dient om info te geven over de laadtoestand.

Het middenste pinnetje van je batterij geeft het INFOLITHIUM-signaal aan de camera.
                            Geen INFOLITHIUM-signaal naar de camera betekent : geen originele Sony batterij aangesloten, dus de sluiterfunctie wordt uitgeschakeld.

De netadapter geeft enkel positief en negatief, maar geen INFOLITHIUM-signaal.

Je kan het systeem vergelijken met de Canonprinters die alleen maar werken met een originele Canon chippatroon
                            Interessante gedachte.
                            Toch worden er veel batterijen voor de Sony Alpha aangeboden, die niet origineel Sony zijn en kennelijk toch werken voor fotografie met die cameraserie. Bovendien is die netvoeding weer wel origineel Sony. Dus waarom zou Sony wel het gebruik van de originele Sony netvoeding boycotten en niet het gebruik van de batterijen van andere fabrikanten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
                              Ik kan spijtig genoeg niet antwoorden op je vraag, maar toch even dit: het valt mij op hoe er aan de topicstarter van alles wordt aangeboden, van batterygrips tot compleet andere focusmodi... Behalve dat wat hij/zij effectief vroeg: waarom kan zijn/haar camera geen foto maken als die aan de netvoeding hangt, maar wel wanneer die op batterij werkt?
                              Dat viel mij ook zo op, KriVa.
                              Hoewel het nu lijkt alsof ik antwoord heb op mijn vraag, heb ik die nog steeds niet. De camera beweegt de nogal luyidruchtige klapspiegel en doet alles behalve opslaan van de foto, als ik met de netvoeding werk.

Sony zelf reageert ook al niet op mijn vraag en de fotowinkel verwijst naar Sony.

Comment

Working...
                              X