Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

battery grip walimex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• battery grip walimex

Ik ben juist in het bezit van een walimex battery grip voor mijn Nikon D40.
    ben er voor een deel tevreden van, ligt goed in de hand en alles past mooi (voor een niet origineel stuk) maar enkel de ontspanknop op de grip zelf werkt niet.
    heeft er nog iemand deze grip op een D40, D40X, D60 of een D5000 (want hier zou hij ook opgaan).

alvast bedankt.
    greetz kevin.
    Nikon D40 | Nikkor 18-55mm 1:3.5-5.6G | Nikkor 55-200mm 1:4-5.6ED | Tamron 18-200mm f3.5-6.3 Nikon SB-400

Re: battery grip walimex

Heb je hem aangezet, met knopje aan zijkant?

Handleiding pagina 8 :
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

ja ik heb hem aangezet maar hij doet niks ik heb ook de sensor of de hulpverlichting (wat het ook mag wezen wat er vooraan opzit) eruit laten komen en toen deed hij het nog niet.
      Nikon D40 | Nikkor 18-55mm 1:3.5-5.6G | Nikkor 55-200mm 1:4-5.6ED | Tamron 18-200mm f3.5-6.3 Nikon SB-400

Comment

Op de D40 is er geen mogelijkheid voorzien om die te gebruiken. Je kan hem alleen gebruiken als de remote functie opzet in het menu ( menu voor single shot, meerdere schots, remote). Je gebruikt hem dan alsof het een afstandsbediening is. Probeer eens uit en normaal moet het dan werken.

Comment

Heb die ook eens opgezocht en die werkt gewoon zoals een afstandbediening (met infrarood), daarom moet je knop op remote staan, ik heb het omcirkelt waar je het moet verandrend in je infoscreen:

Je gaat ook geen halfdruk hebben, als je erop drukt gaat hij direct af.

Comment

zo doet hij het wel, bedankt he.
            het is alleen wel ambetant dat men ontspanknop op het toestel zef niet meer werkt dan (enkel scherpstellen maar niet vastlegd)
            alvast bedankt voor de hulp.

greetz kevin

Comment

Ja Nikon heeft in hun beginner camera's geen contact punten gemaakt voor batterygrips dus kunnen ze het alleen zo doen.
              Toen ik mijn D40 nog had gebruikte ik een Hahnel batterygrip maar dat was zonder ontspanknop, maar is wel handig voor langer batterijduur en grotere grip.

Comment

ja die langere baterijduur en betere grip heb ik het ook vooral voor gedaan ( heb grote handen ) maar die extra ontspanknop had wel handig geweest als hij gewoon werkte.

greetz Kevin

Comment

Working...
                X