Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

extern flash vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• extern flash vraagje

misschien dom vraagje, maar gebruik externe flash niet zoveel.
    Probeer flash zoveel mogelijk te vermijden..

Reden :
    Bij het indrukken van ontspan knop duurt het 2-3 seconden alvorens foto genomen wordt met flash > reden : gaat paar keer preflashen, waardoor het moment weg is!

Mijn materiaal:
    Fuji S5
    Sigma EF 500 standaard flash (zonder schermpje)
    Meestal in A stand als ik flits gebruik

Zou ik dit kunnen oplossen door M stand te gebruiken met ander type externe flash?
    Doe ik iets verkeerds? Kan ik dit vermijden?

2-3 foto's kort na elkaar nemen is niet mogelijk daar je telkens 2-3 seconden kwijt bent aan preflashes.
    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Re: extern flash vraagje

geen idee wat je fout doet maar dat er iets mis is staat buiten kijf,
    ik neem meestal sportfoto's met 3 flitsers los van mijn toestel met sluitertijden tot 1/1200ste en ze flitsen er knal op
    wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

Comment

Rode oogjes reductie staat aan.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

djeses.. en daar zo liggen op zoeken..
        helpt functie roden ogen effectief?
        Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Met een externe flash is de kans op rode ogen al heel wat kleiner dan met een ingebouwde flash. Bovendien zijn die paar rode ogen die je nog zou hebben heel makkelijk weg te werken met de meeste fotobewerkingssoftwares. En als je bounce-flash gebruikt is er al bijna helemaal geen risico meer op rode ogen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
            Met een externe flash is de kans op rode ogen al heel wat kleiner dan met een ingebouwde flash. Bovendien zijn die paar rode ogen die je nog zou hebben heel makkelijk weg te werken met de meeste fotobewerkingssoftwares. En als je bounce-flash gebruikt is er al bijna helemaal geen risico meer op rode ogen.
            gebruik amper flash waardoor ik dit nooit had als probleem..
            maar bouncing deed ik sowieso als ik flash op toestel plaats..
            bedankt allemaal !

Comment

Working...
            X