Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonnekap op ebay

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zonnekap op ebay

hoi
    het nut van een zonnekap heb ik al in verschillende berichten gevonden, maar wat ik niet vind:
    op ebay vind je erg goedkope zonnekappen (namaak van de originele) maar zijn deze dan ook goed? of totaal af te raden?
    het gaat over deze soort :
    http://cgi.ebay.com/For-Canon-17-55m...ht_1763wt_1043
    want die is met zijn 6$ en gratis verzending toch veel goedkoper dan de originele kap van canon bij rubens / konijn
    450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

Re: zonnekap op ebay

Heb er eentje van 'travor' gekocht gehad voor de nikon 28-80. Past prima. In elk geval kan je niet voor meer dan $5,89 gekl**t zijn.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Prima te doen, er staat alleen FOR bij de opdruk, functioneel identiek spul.

Bij Nikon krijg je meestal de zonnekap erbij. Maar Canon niet-L... lijkt me een prima oplossing.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

bedankt, ik ga het me maar riskeren

Comment

Die ziet er op het eerste zicht ongeveer hetzelfde uit als de originele. Als ze past, en je krijgt er geen extra vignetting mee, dan is het een koopje.

Eigenlijk worden de klanten opgelicht door Canon, zo'n stukje plastiek kost hoogstens een euro om te maken, als ze dat in een keer bij in de doos van de lens steken, dan kost het ook niets extra aan verpakkings-en verzendkosten

Zelfs bij de goedkoopste Sigma en Tamron lenzen krijg je zo'n stukje plastiek gratis, als je bij Canon een niet-L lens koopt van ruim 800 euro, dan moet je nog eens 25 euro betalen voor die zonnekap.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

net daarmee dat ik er 1 besteld heb.
            want deze kost bij rubens bijna 30eur

ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat deze hier is, uit hong kong

Comment

Een weekje ongeveer. Travor was een van de snelste 'oosterse' ebayers waar ik al besteld heb.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dennis_l Bekijk bericht
                net daarmee dat ik er 1 besteld heb.
                want deze kost bij rubens bijna 30eur

ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat deze hier is, uit hong kong
                Ik heb er net ook eentje besteld voor mijn canon 10-22mm , 4,96 $. Ben ook eens benieuwd.

Comment

verschil met een L-zonnekap is dat de binnenkant geen stofje heeft, maar ik durf niet zeggen of de canon niet-L zonnekappen dat wél hebben.
                  De binnenkant is wel ruw, niet blinkende, dus volgens mij net zo effectief als een originele Canon.

Comment

wel, ik heb een originele voor mijn 10-22 en die heeft ook die stoffen binnenkant, en het was daarmee dat ik twijfelde of deze ook goed zouden werken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dennis_l Bekijk bericht
                      wel, ik heb een originele voor mijn 10-22 en die heeft ook die stoffen binnenkant, en het was daarmee dat ik twijfelde of deze ook goed zouden werken
                      Maar die 10-20 zonnekap is dezelfde als die van de 16-35 en 17-40 L lenzen.

Comment

heb dezelfde gekocht en ding doet wat hij moet doen.

We worden al voldoende opgelicht door de marketing...
                        Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

Comment

hoi, even een kleine update:
                          vandaag is het paketje afgeleverd: een kartonnen doosje, met daarin de zonnekap in een plastiekzakje.
                          zakje is niet afgesloten, dus het is er door de verkoper zelf ingestoken.
                          de zonnekap:
                          de binnenkant is van mat plastiek, dus geen stof erin
                          de buitenkant is ook mat, in tegenstelling tot die van cannon die blinkend is.

even op de lens gezet, en het past perfect. ook is de zonnekap niet te zien door de kijker, dus

voor mij is dit goed besteed geld, en met de 25€ die ik uitgespaard heb, kan ik alweer beginnen sparen voor iets leuks

Comment

idd niet veel geld, het overwegen waard
                            Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

Working...
                            X