Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's in HR op tv

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's in HR op tv

Dit weekend was ik bij familie en kon één van mijn fotoreeksen bekijken door mijn SD kaartje via tussenkomst van een Playstation 3 via HDMI op een plasmascherm te bekijken. Ik was versteld van de fantastische kwaliteit.

Ik vroeg me nu af ... bestaan er mensen die regelmatig hun foto's (via een harde schijf) bekijken via een gelijkaardige apparatuur. Ik heb ook een plasma dus zou eventueel mijn ganse fotomappen op een externe hd willen zetten en eventueel willen verbinden met hdmi op mijn tv.

Zijn er tips van HD's die geschikt zijn om de foto's in hun best mogelijke resolutie op tv af te spelen. Eventuele tips voor aankoop (welke hd) of alternatieven zijn welkom.

Bedankt reeds voor jullie input !
    Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

Re: Foto's in HR op tv

Laat ons ondertussen mss al eens meegenieten van je foto's.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Ik heb ze nog niet online staan maar het ging om actiefoto's van onze kinderen die in sledes van de berg raasden. Ik zal vanavond er een paar online zetten
      Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

Comment

Ik heb in mijn bureau een 102cm Full HD lcd van Philips staan om foto's aan klanten te laten zien, ook als ik tethered shooting doe is deze tv mijn 'mirror' van de laptop ... op 1920x1080px geeft het een bijzonder mooi beeld hoor

Deze tv heeft ook een usb connectie, dus ik kan gewoon een stick of harde schijf aansluiten en dan door de mappen wandelen ... tv kan automatisch een slideshow uitvoeren met alle foto's die in de folder staan, voor de 550 Euro die ik er aan betaald heb vind ik het een buitengewoon goed scherm ... natuurlijk niet te vergelijken met een geprofileerde monitor, maar zeer zeker bruikbaar.

Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

de meeste van mijn opnamen Show ik met een slide aan liefhebbers via mijn HRTV.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
          X