Kijk of je de groen-witte Pre-charged accu's van 2100mAh nog kan vinden, die hebben weinig last van zelfontlading, en de werkelijke capaciteit is iets meer dan 2000mAh.
Hier in Rijkevorsel hadden ze die vorige week nog aan de kassa liggen.
Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.
Ik heb zo een paar setjes in gebruik, en die werken nog steeds prima, er is zelfs weinig verschil tussen deze accu's en de duurdere Recyko's.
Last edited by Black B@ndit; 21 februari 2010, 11:48.
regulus,
hoe bedoel je?
heb je ze gekocht en haalden ze hun capaciteit niet?
nog reacties waar ik iets mee ben?
Van de 1700mAh types kocht ik destijds 2 sets van 4 . Van de eerste set die ik in gebruik nam waren alle batterijen na iets minder dan 1 jaar alle "kapot". Van de 2e set die ik als backup wou gebruiken was 3-4 maand na de aankoop geen enkele nog op te laden als ze "fris" uit de verpakking kwamen.
Misschien hebben ze nu betere kwaliteit?
Een maat van mij heeft mij echter zijn topcraft 2300mAh batterijen meegegeven ter controle omdat hij zoveel problemen had met zijn fototoestel .. voor elke "goede" in de set zat er ook een "slechte" bij ttz de uitval per gegeven hoeveelheid batterijen is zowat 50% in dit geval (Laders: Ansmann Powerline en Maha C9000)
Zoals B-B@ zegt: misschien ben je beter af met de 2000mAh eneloop types als je ze nog kan vinden?
FWIW
Ik heb er gisteren 4 sets AA en 1 set AAA gekocht, eerste setje AA in de maha (laden 1.5A, ontladen 0.5A) geeft een capaciteit van 2000mah (1 setje al volledige cyclus gehad)
Ik post later nog wel als ik vreemde resultaten tegen kom.
Voor mijn flitser heb ik van die lagezelfontlaad NiMh, de Aldi's zullen voor andere prullaria getest worden, €4.5 voor 4 cellen is niet duur. Blijkt er een cel stuk dan breng ik het pakketje terug.
Batterijen die je werkelijk gaat gebruiken koop je best verstandig, maar als het batterijen zijn als reserve dan kan je wel zo'n setje goedkope batterijen kopen.
Batterijen die je werkelijk gaat gebruiken koop je best verstandig, maar als het batterijen zijn als reserve dan kan je wel zo'n setje goedkope batterijen kopen.
Dat is IMHO een curieuze stelling, mij lijkt "gebruiken is gebruiken" een reserveset die men nooit gebruikt is voor mij de facto "onbetrouwbaar" .. en waarom zou je voor normaal gebruik "goede" batterijen moeten gebruiken en voor een reserveset koop je "brol"? zie hoger ..
Euhm brol zijn ze niet he ze zijn gewoon minder betrouwbaar, en een reserve batterij gebruik je ofwel nooit ofwel maar een paar keer en dan ben ik zeker van dat ze op die paar keer niet gaan tegenvallen.
gebruik deze van aldi ook, naast enkele sets van duurdere merken,
ben er wel content van, meen hier zelfs een post te hebben gelezen van bd forumgebruiker die deze batterijen had onderworpen aan verschillende metingen en testen en goed had bevonden
ik heb er meegebracht, en als ze niet voldoen voor mij, kunnen ze in één of ander speelgoedje hun ding wel doen. Krijg ik alleen wat sneller gezeur om nog eens op te laden.
Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf. www.musicinframe.be
Ik heb verdeelde ervaringen met die dingen. In combinatie met hun lader kreeg ik al vrij snel de batterijen niet meer geladen. Wel na een 'refresh'-beurt met een Sanyo-lader blijven ze vrij goed presteren. Wat wel dodelijk lijkt voor die batterijen, is een val. Ik heb al 2 maal een exemplaar laten vallen op een vrij harde vloer, en deze waren niet meer op te laden ondanks geen uiterlijke beschadigingen...
Raar.
Ik gebruik VEEL oplaadbare batterijen en "guess what": die uit de Aldi zijn mijn beste. .
Minst last van zelfontlading, langere levensduur, minst aan vervanging toe en (vooral) knappe capaciteit.
En HEEL SOMS zit er eentje tussen dat vroegtijdig de geest geeft... maar dat heb ik even goed bij mijn dure exemplaren.
Ik lach in mijn vuistje als ik zie hoe men het BROL noemt terwijl mijn toestellen lustig verder werken .
Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
Oók wandelen met GPS?
Comment