Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geotagger/GPS logger i-Blue 747a vs. Gisteq DPL700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geotagger/GPS logger i-Blue 747a vs. Gisteq DPL700

Ik ben ook bezig met het koppellen van locaties aan mijn foto's.
    Ook ben ik bezig met het kijken naar de sony.
    Verder vraag ik mezelf nog steeds af of ik zoon kaartje van google maps byv zo kan maken dat het alleen via een link van mijjn pagina af tezien is?
    Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Is de GP-1 van Nikon de enige die automatisch bij de foto de coördinaten bijvoegd? m.a.w.
      locatiegegevens, zoals breedtegraad, lengtegraad, hoogte en tijd, worden automatisch als 'geotags' opgeslagen in de beeldgegevens (EXIF).
      Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

Comment

Nope, er zijn andere die rechtstreeks in de exif schrijven.
        Ikzelf heb de solmeta geotagger pro (grootste voordeel is dat hij rechtstreeks in de exif schrijft, maar ook een logfile bewaart --> is aangesloten op mijn D300, later koppel ik de logfiles ook aan de foto's die mijn vrouw neemt met de coolpix)

info:
        GEOTAGGER_PRO_REVIEW

Vergelijking tussen de verschillende solmeta modellen

Sam

Comment

Die 'DawnTech di-GPS Mini IIS' spreekt mij wel aan. Deze houd zijn laatste gegevens bij voor je een gebouw binnen gaat. Dit vind ik wel knap. Maar voegt hij ook deze gegevens bij de foto?
          Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
            Ik ben ook bezig met het koppellen van locaties aan mijn foto's.
            Ook ben ik bezig met het kijken naar de sony.
            Verder vraag ik mezelf nog steeds af of ik zoon kaartje van google maps byv zo kan maken dat het alleen via een link van mijjn pagina af tezien is?
            Dat kan zeker, je kan trouwens op Google Maps ook manueel een traject invoeren, en dit naar keuze openbaar of alleen op uitnodiging tonen.

KLIK maar eens.
            Last edited by Zappa; 12 maart 2010, 09:38.

Comment

Ok maar werkt dit zo ook met foto's dat je die alleen via een link kan zien en verder nergens terug tevinden is?
              Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Beste allemaal,

ik heb intussen voor de i-Blue 747a gekocht, en kan nu dus m'n eigen vragen beantwoorden.

Voornaamste reden waarom ik voor de i-Blue koos in vgl met de Gisteq is de langere accuduur (en makkelijk op te laden in de auto met een USB-lader).

Oorspronkelijk geplaatst door Bees Bekijk bericht
                -is het loginterval traploos in te stellen? (bv om de 7 sec, of om de 12 sec)
                Ja

-als je het apparaat via USB aan de pc hangt, kan je dan via de verkenner aan de datalog-file?
                Dit kan niet. Je moet de gegevens 'downloaden' via de meegeleverde software (of desgewenst 3rd party software). Dit lijkt bij alle GPS-trackers zo te zijn, en eigenlijk vind ik het spijtig dat die dingen niet gewoon als USB-stick toegankelijk zijn, vooral voor op reis...

-hoelang duurt het overzetten van een bepaalde hoeveelheid gegevens (te vergelijken met USB of trager?)
                Voor een klein tripje gaat dit zeer snel, nog geen ervaring met vol geheugen, maar zie andere reacties.

Bijkomende opmerkingen:

Als ik m'n trip op google earth bekijk, lijkt het soms wel alsof ik op de middenberm of vlak naast de autobaan rij (bv E314 Lummen=>Genk), ik vraag me af of er op bepaalde plaatsen een afwijking op de kaarten van google zit (als je de maps toevoegt aan het satellietbeeld zie je dat de getekende lijnen ook niet echt OP de wegen vallen, maar er vaak een stukje naast liggen).

De precisie + consistentie is wel vrij groot, ook als de tracker gewoon in de koffer v/d auto ligt. Dus je krijgt geen uitschieters naar links/rechts/boven/onder terwijl je gewoon stilstaat of in een bepaalde richting beweegt. [En nee dit spreekt de vorige alinea niet tegen.]

Voor de rest lijkt deze thread intussen gekaapt door mensen die het over andere toestellen willen hebben, waar ik dan ook niets over kan zeggen, behalve dat je met de i-Blue topkwaliteit tegen een lage prijs in huis haalt. Als je een logger koopt, kijk dan vooral naar de GPS-chip want die bepaalt de precisie, en laat je verder leiden dooe je eigen voorkeuren....

@dottenburghs: Dat is precies waar die toestellen voor dienen.
                @daddy yo yo: Misschien een link meesturen naar technische info over die toestellen.

"Ja wir sind hochmodern, wir dreh'n auf SUPER 8!"(welle:erdball)

Comment

Ik heb een klein vraagje: Ik ben op 1stchain ook zo een iBlue 747A tegengekomen. Nu zie ik op de doos "15sec fixed", wilt dit zeggen dat je het niet kan aanpassen?

Voorbeeldje!

Ik ben ook op zoek nar een GPS logger voor mijn reizen (meestal 3 a 4 weken) en ik denk dat dit wel een goed toestel is voor mijn doeleinden.
                  "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                  500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                    Ik heb een klein vraagje: Ik ben op 1stchain ook zo een iBlue 747A tegengekomen. Nu zie ik op de doos "15sec fixed", wilt dit zeggen dat je het niet kan aanpassen?
                    Met ... fixed bedoelen ze de tijd die nodig is om een goed signaal te vinden nadat je hem opzet. Dit zal wel ongeveer kloppen.

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                    Ik ben ook op zoek nar een GPS logger voor mijn reizen (meestal 3 a 4 weken) en ik denk dat dit wel een goed toestel is voor mijn doeleinden.
                    Dat denk ik ook, ik ben er zeer tevreden over!

"Ja wir sind hochmodern, wir dreh'n auf SUPER 8!"(welle:erdball)

Comment

Dus als ie aanstaat heeft ie ongeveer 15 sec nodig om een sigaal te vinden? Dat is wel pakken sneller dan mn TomTom

Ik ben aan het bieden op zo een geotagger. Ziet er wel een leuk hebbeding uit Als het niet te veel gaan kosten toch
                      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                      500px

Comment

Vraagje over de i blue 747A+,
                        deze kan je opladen met de meegeleverde autostekker én via het usb-kabeltje?
                        En bestaat er ook een mogelijkheid het stopcontact te gebruiken? Zou iedere stekker die in het stopcontact past, waarom een usb kabel past, voldoen (zoals bij iPod: http://www.digikingph.com/shop/images/ipod_charger.jpg ), of zitten hier andere voltages op?
                        Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

Comment

Working...
                        X