Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nut fotoschuilhut

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nut fotoschuilhut

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
    Tijdens De laatste show was Tom Linster aanwezig en werd er een fotootje in beeld gebracht van zijn tent. Zeker niet slecht met verschillende ronde openingen waar je de lens kan voorzetten (en met een sluiting zijn de niet gebruikte gaten dan weer dicht te maken). Deze beste man gaan onder de naam Flinster hier op dit forum.
    Ik heb geen idee welke tent (merk) deze man gebruikt.
    De drijvende schuilhut van Tom die je tijdens 'De Laatste Show' zag, was zelfbouw. Op de vaste grond maakt Tom gebruik van verschillende tenten van "wildlifewatchingsupplies" (http://www.wildlifewatchingsupplies.co.uk/).
    Een andere interessante site voor schuiltenten is het Nederlandse http://www.schuiltent.nl
    Maar ook het vertrouwde "Konijn" verkoopt schuilgerief (van o.a. wildlifewatchingsupplies).
    Greetz, Kariboe

Opgepast, (voor alle duidelijkheid), ik heb geen persoonlijke ervaringen of connecties met bovenstaande internetshops !
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Buiten dan nog het bijkomende feit dat je al heel hoog staat op de hogere etage...
      Dat is bijna altijd het grootste probleem met de 'openbare' schuilhutten : om een zo ruim mogelijk gebied te kunnen overzien staan de meeste schuilhutten te hoog. Voor spotters een zegen, maar als fotograaf willen we net zo laag mogelijk zitten
      In Frankrijk (bv. in de baai van de Somme) kan je zo'n interessante lage schuilhutten vinden. Maar je moet reserveren en ze zijn te betalen (en niet min!). Maar je zit er voor de ganse dag (voor dag en dauw), je zit er alleen, ze zijn fantastisch opgesteld (soms half in de grond) en je krijgt bijna altijd wat voor de lens !!!
      Greetz, Kariboe
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!

Comment

Bedankt voor jullie commentaar, het is dus blijkbaar ook mogelijk met een gewoon groen iglotentje (als ik het goed camoufleer met takken, blaadjes...). Nu nog een locatie Het is de eerste keer dat ik zou proberen in een schuiltentje, weet iemand een goede locatie in de buurt van Aarschot-Betekom? Ik heb er echt geen idee van waar ik zou moeten zoeken om een redelijke kans te hebben om dieren te zien.
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
          Bedankt voor jullie commentaar, het is dus blijkbaar ook mogelijk met een gewoon groen iglotentje (als ik het goed camoufleer met takken, blaadjes...). Nu nog een locatie Het is de eerste keer dat ik zou proberen in een schuiltentje, weet iemand een goede locatie in de buurt van Aarschot-Betekom? Ik heb er echt geen idee van waar ik zou moeten zoeken om een redelijke kans te hebben om dieren te zien.
          Ik kan geen betere raad geven dan te beginnen in je tuin. Zelfs in een kleine stadstuin komen in de winter vogels als je (te starten enkele dagen op voorhand) een beetje voedsel legt. Vetbollen, gemengd zaad, wat opengesneden fruit, water, krenten en (ongezouten!) pindanootjes, ... Zeker geen kruiden, margarine, olie, zout en droog brood (wel geweekt in wat water). Zoek je een goed plaatsje en wacht rustig op de vogels. Komen doen ze zeker, zelfs soms vlugger dan je verwacht...
          Greetz, Kariboe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
            Ik kan geen betere raad geven dan te beginnen in je tuin. Zelfs in een kleine stadstuin komen in de winter vogels als je (te starten enkele dagen op voorhand) een beetje voedsel legt. Vetbollen, gemengd zaad, wat opengesneden fruit, water, krenten en (ongezouten!) pindanootjes, ... Zeker geen kruiden, margarine, olie, zout en droog brood (wel geweekt in wat water). Zoek je een goed plaatsje en wacht rustig op de vogels. Komen doen ze zeker, zelfs soms vlugger dan je verwacht...
            Greetz, Kariboe
            Bedankt, ik zal het zeker eens proberen Heeft het dan ook nut om in een tentje te kruipen of gaan ze mooi blijven zitten? Neen zeker?
            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
              Bedankt, ik zal het zeker eens proberen Heeft het dan ook nut om in een tentje te kruipen of gaan ze mooi blijven zitten? Neen zeker?
              Tja ... daar staat Kariboe dan, met zijn goed gedrag en zeden.
              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                Tja ... daar staat Kariboe dan, met zijn goed gedrag en zeden.
                Wat bedoel je? Ik vrees dat ik het niet helemaal snap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                  Dat is bijna altijd het grootste probleem met de 'openbare' schuilhutten : om een zo ruim mogelijk gebied te kunnen overzien staan de meeste schuilhutten te hoog. Voor spotters een zegen, maar als fotograaf willen we net zo laag mogelijk zitten
                  In Frankrijk (bv. in de baai van de Somme) kan je zo'n interessante lage schuilhutten vinden. Maar je moet reserveren en ze zijn te betalen (en niet min!). Maar je zit er voor de ganse dag (voor dag en dauw), je zit er alleen, ze zijn fantastisch opgesteld (soms half in de grond) en je krijgt bijna altijd wat voor de lens !!!
                  Greetz, Kariboe
                  Vergeet het maar, openbare observatiehutten staan bijna altijd op de verkeerde plaats en soms met de opening naar het zuiden, dus tegenlicht; ook is het er vaak rondom dichtgegroeid en het is er druk waardoor je weinig vogels ziet of op grote afstand.

Comment

Working...
                  X