Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Elinchrom D-Lite versie !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe Elinchrom D-Lite versie !

Ik kom net van Studio73 om een grip voor de 5dII op te halen ... zie ik daar een nieuwe set D-Lites staan ... inclusief Skyport

Ze staan nog niet op hun site (zelfs niet bij Elinchrom zelf), maar ik heb ze wel bij fotoflits gevonden : ELINCHROM D-Lite IT ... prijs 634.75 Euro bij fotoflits.nl (ben de prijs vergeten vragen bij Studio73 ) ... dit is wel 60 Euro duurder dan de oude set, maar een Skyport alleen is al 100 Euro, en dan moet je nog ontvangers hebben ook, dus deze nieuwe IT set is een stuk voordeliger

Voor zover ik op andere sites kan zien zou je wel niet de power kunnen instellen vanop de Skyport, wat met de BXRi versies wel kan ... maar die kosten het dubbele ook hé.

Dit lijkt me een schitterend alternatief voor Illustar/linkstar/Jinbei/Falcon Eyes en al die andere Chinese kits ... dit is made in Switzerland hé mensen

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Re: Nieuwe Elinchrom D-Lite versie !

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
    Ik kom net van Studio73 om een grip voor de 5dII op te halen ... zie ik daar een nieuwe set D-Lites staan ... inclusief Skyport

Ze staan nog niet op hun site (zelfs niet bij Elinchrom zelf), maar ik heb ze wel bij fotoflits gevonden : ELINCHROM D-Lite IT ... prijs 634.75 Euro bij fotoflits.nl (ben de prijs vergeten vragen bij Studio73 ) ... dit is wel 60 Euro duurder dan de oude set, maar een Skyport alleen is al 100 Euro, en dan moet je nog ontvangers hebben ook, dus deze nieuwe IT set is een stuk voordeliger

Voor zover ik op andere sites kan zien zou je wel niet de power kunnen instellen vanop de Skyport, wat met de BXRi versies wel kan ... maar die kosten het dubbele ook hé.

Dit lijkt me een schitterend alternatief voor Illustar/linkstar/Jinbei/Falcon Eyes en al die andere Chinese kits ... dit is made in Switzerland hé mensen

Mark
    hallo,

Ik heb er eens naar gekeken maar wat is er dan zo verschillend met de oude D-LITE kit?? En de prijs licht toch zeker 150 euro hoger vergeleken met die op de site van Foto Rubens! Die Skyport heb je al voor 100 euro van elinchrom ( http://www.fotorubens.be/5683/fotoru...rt_Transmitter ) en ontvangers heb je toch niet nodig? of ben ik mis? Die zitten toch in uw flits kit !! In de les moeten we daar niks meer op aansluiten enkel die skyport op uw fototoestel schuiven en de groep instellen en je kan flitsen!!

groeten
    Last edited by Studio4T4; 17 februari 2010, 19:46.
    canon 5d mk2 canon 24-70 L f 2.8 usm - canon 70-200 L f 2.8 is usm - speedlight ex 580 II - canon EF 2 II extender - Kenko KFM 1100 - Elinchrom D-Lite 4 it to go set - Cokin filterset - lowerpro

Comment

voor zover ik kan nagaan (door de aanbiedingen te bekijken - specs zijn nog niet beschikbaar):

Originele D_Lite heeft geen ingebouwde Skyport ontvanger. Je kon er wel een universal set bij kopen. Universal = enkel trigger. Je kunt niet zoals op de BX Ri via de skyport het vermogen op afstand instellen

De nieuwe D-lite heeft een ingebouwde Skyport ontvanger. De trigger is een "Eco" Skyport (volgens de aangehaalde website). Ik vermoet dus dat het niet mogelijk zal zijn om in te delen in groepen en het vermogen op afstand in te stellen.

BX Ri is volgens mij de beste set. Ingebouwde Skyport met de mogelijkheid tot het aanpassen van vermogens en in te delen in groepen.

De RX serie heeft een snellere laadtijd, kortere flitstijd en is robuster (de bajonet ansluiting etc....). Nadeel is wel dat je daar nog geen ingebouwde skyport hebt. Je moet het setje er appart bijkopen. Het is wel een set waarmee je het vermogen kan regelen.

Op de D-Lite na gebruik is zowel de RX als de BR Xi serie. Super materiaal. Wil je nog beter, ProFoto, maar speel dan eerst met de lotto.
      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
        voor zover ik kan nagaan (door de aanbiedingen te bekijken - specs zijn nog niet beschikbaar):

Originele D_Lite heeft geen ingebouwde Skyport ontvanger. Je kon er wel een universal set bij kopen. Universal = enkel trigger. Je kunt niet zoals op de BX Ri via de skyport het vermogen op afstand instellen

De nieuwe D-lite heeft een ingebouwde Skyport ontvanger. De trigger is een "Eco" Skyport (volgens de aangehaalde website). Ik vermoet dus dat het niet mogelijk zal zijn om in te delen in groepen en het vermogen op afstand in te stellen.

BX Ri is volgens mij de beste set. Ingebouwde Skyport met de mogelijkheid tot het aanpassen van vermogens en in te delen in groepen.

De RX serie heeft een snellere laadtijd, kortere flitstijd en is robuster (de bajonet ansluiting etc....). Nadeel is wel dat je daar nog geen ingebouwde skyport hebt. Je moet het setje er appart bijkopen. Het is wel een set waarmee je het vermogen kan regelen.

Op de D-Lite na gebruik is zowel de RX als de BR Xi serie. Super materiaal. Wil je nog beter, ProFoto, maar speel dan eerst met de lotto.
        hallo,

je moet toch met je lichtmeter meten aan welk f je zit je kan toch nie weten van op afstand welke waarde staat voor welke f ??

groeten
        canon 5d mk2 canon 24-70 L f 2.8 usm - canon 70-200 L f 2.8 is usm - speedlight ex 580 II - canon EF 2 II extender - Kenko KFM 1100 - Elinchrom D-Lite 4 it to go set - Cokin filterset - lowerpro

Comment

je moet niet meten bij, strobist meet je toch ook niet.

da achterkant van je camera zegt meestal meer dan genoeg.

lijkt me wel een leuk setje
          nikon stuff

Comment

ik las iets dat je met een gewone skyport trigger wel vermogen kon regelen , en dat je enkel de eerste 4 frequenties kan gebruiken (ipv alle 16 vd gewone skyport)

alsook een programmeerbare slave-cell (dus werkt beter als je een speedlite gebruikt voor te triggeren)

bron :
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

je moet toch met je lichtmeter meten aan welk f je zit je kan toch nie weten van op afstand welke waarde staat voor welke f ??
              En dat is nu net het handige aan zo'm skyport. Ik kan mijn achtergrond meten door de flitsen te trigeren met de skyport in mijn hand en de flitsmeter in de andere. Ik kan van op afstand meteen ook de intensiteit aanpassen en hermeten. Elke keer drukken in ook 0.1 stop. Dus zit ik er initieel 0.5 stops naast: 5 x drukken en hermeten.

Je kunt op die manier ook het licht instellen voor het model. Terwijl het model met de visagie bezig is, ga jij even op haar plaats staan en kan van daar uit het licht regelen.

je moet niet meten bij, strobist meet je toch ook niet.
              Ikke meet strobist dus wel (en ik ben niet de enige). Ik weet, volledig inzoemen op de huid, manueel helemaal onscherp draaien en een testopname doen, is een methode die min of meer werkt. Maar als je meet, en het is 100% juist = 95% minder nabewerking.

IK moet vaak na een event 2000 tot 3000 foto's on line zetten. Dus hoe minder postprocessing hoe sneller on line.
              Ook is het zo dat de tint van mijn naakmodellen (honden) van model tot model verschilt. Ik kan dus niet uitgaan van een bleek vrouwenhuidje en dan via de hystogram +1 stop boven grijs gaan.
              I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Working...
              X