Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera strap & zware lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Camera strap & zware lenzen

Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
    vraag ik mij af of het wel aan te raden is om een dergelijk gewicht aan de standaard camera strap te dragen (en dus aan de 2 metalen lusjes die daarvoor op de body zijn voorzien). Is dat niet te zwaar ? Kan de body dat aan ?

Alvast erg bedankt voor jullie tips en gouden raad !

(
    Die ogen zitten vast aan het metalen chassis van de camera's...
    Ik weet zeker dat bij een trekproef de riem eerder breekt (en die is al behoorlijk sterk) dan de ogen.

Dus wat wordt mijn gouden raad?

Comment

Ik gebruik deze en wreed tevreden van

Comment

Besten,

Aan allen die reageerden mijn dank !

Ik voel mij in elk geval al een stuk geruster met een klassieke strap. In het instructieboekje van de Canon EF 70-200mm F:2.8 L IS USM heb ik alvast niets gevonden over het feit dat de lens op een bepaalde manier moet ondersteund worden als je ze op een body gemonteerd draagt.
        Ik ga mijn standaard strap wel vervangen door zo een Op/Tech, kwestie van meer draagcomfort te hebben. Lijkt me een goede suggestie.
        Voorlopig dus ook geen R-strap van BlackRapid (ik had op het net al een aantal getuigenissen gevonden van gevallen toestellen en ook hier heeft blijkbaar al iemand die "ervaring", ik mag er niet aan denken ...).
        Die heupgordel lijkt me wel wat, maar ik vraag mij toch af of dit niet storend is bij langdurig wandelen (en zakt je broek daar niet van af als je de broeksriem gebruikt ? ).

Een ideale oplossing zal wellicht niet bestaan, dat is trouwens ook persoonlijk (wat voor de ene goed werkt is het daarom niet per sé voor de andere).
        Er is nog een markt voor uitvinders !
        Master the craft, and the art will follow.
        Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
        http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Iemand ervaring hiermee KLIK
          Ik gebruik een Think Tank systeem met belt, 2 digital holsters en dit harness ... ben er uiterst tevreden over

Ik heb ook de Op-Tech strap gekocht, en dan enkel de sluitingen die ik aan de D-ringen van het Pixel Racing Harnass gezet heb, op die manier wordt het gewicht van mijn camera door de schouders gedragen, en niet door mijn nek

Nu die Op-Tech DUAL HARNESS lijkt me ook nog wel iets, en het kost niet zoveel bij Adorama ... waar kan je die in België krijgen ?

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            die Op-Tech DUAL HARNESS lijkt me ook nog wel iets, en het kost niet zoveel bij Adorama ... waar kan je die in België krijgen ?

Mark
            Inderdaad Mark, alleen vrees ik wat voor die plastieken snelkoppelingen, als daar drie kilogram camera met objectief aanhangt. Ik weet wel, als er één loskomt blijft hij nog steeds aan de andere hangen maar ....

Ik heb ook geen idee waar in België ze van zoiets enkele zouden binnenhebben, ik zou dat liever eens kunnen uitproberen alvorens te kopen en nadien tot de bevinding te komen dat het toch nog niet helemaal dat is, zo heb ik hier reeds veel brol in de kast liggen.

Ooit heb ik eens een paar titanium snelsluitingen van een parachutegarnas op de kop kunnen tikken, deze pasten precies op de riemen van mijn fotobags, iets beters bestaat er niet.

Comment

Den dezen hč:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                Den dezen hč:
                Ja, maar terug de nekbelasting, mischien kan BD eens een en ander organiseren om een wat meer schouderdragend exemplaar, wedden dat het een succes wordt.

Comment

Oh, maar den deze draagt ook super comfy op de schouder zč! Er zit zelfs een soort rubberknopjes-anti-slip aan de binnenkant...
                  Ze zijn in het verleden nogal redelijk verkocht als ik de topics nog eens nalees.

Maar idd een "schouder-model" zou misschien ook wel een goed idee zijn! Hebben we hier een projectje te pakken?

Comment

Ik heb deze cadeau gekregen. http://www.naturescapes.net/store/pr...?productid=452
                    Nog niet gebruikt, ik vertrouw die plastiek sluiting niet zo goed.

Comment

Hier ook steeds 2 kg aan materiaal (nikkor 70-200 & D80) en moi die een god ganse dag rond loopt dus houd ik hem meestal in mijn hand (aan de body en de lens naar beneden gericht) of wat ik soms ook doe is strap op men schouder en het voetje (onder de lens) schuif ik in men broekzak (wel opletten dat je broek niet naar beneden zakt )
                      Met een harnas zie ik mezelf nog niet rond lopen, net zoals ik zelden nog mijn fototas mee neem. Ik sleur gewoon niet graag veel mee rond als ik een ganse dag rondloop.
                      Last edited by Lies MX; 11 februari 2010, 14:45.
                      Racing Pics
                      Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kelly Bekijk bericht
                        Ik heb deze cadeau gekregen. http://www.naturescapes.net/store/pr...?productid=452
                        Nog niet gebruikt, ik vertrouw die plastiek sluiting niet zo goed.
                        Ziet er nogthans heel gemakkelijk zittend uit, maar inderdaad die sluitingen, ben ik ook bang voor.

Comment

Hier is nog zo eentje in dezelfde genre: http://www.cottoncarrier.com/
                          Flickr

Comment

de BD-strap zou een op/tech pro strap zijn...
                            en de BD-strap was niet meer verkrijgbaar dacht ik.

Ik heb me althans de Pro-strap besteld, na 10 jaar van de gewone op/tech strap.

DOEN
                            Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

Comment

De pro strap is echt zalig. Je kan alles aan je nek hangen en het ding voelt nog altijd licht aan. Het is een aanrader voor iedereen. Alleen soms oppassen als het druk is met de sluitingen er is altijd wel iemand die grappig wil doen

Grtz
                              Thomas

Comment

aangezien hij nog niet aan bod is gekomen, ik heb de sunsniper van california sunbounce
                                lijkt op de R-strap. werkt echt zalig. het is een beetje zoeken naar de juiste lengte in het begin zodat hij mooi op je bips hangt. maar dan is hij zeer goed.
                                ik heb het model met de staaldraad zodat ze de riem niet kunnen oversnijden. je ziet trouwens niets van die staaldraad.
                                er is ook een elastisch vering in, volgens mij doet dat echt veel af. ik heb er een zware combinatie aanhangen. en alles blijft geweldig zitten, ik doe wel enkel trouw en communie dus ik loop er niet als een wilde meerond. in elk geval een grote verbetering voor de nek zoals de TS vroeg. Als je hem onder een vestje draagt zie je amper dat je een toestel bij hebt.
                                D300, wat nikor lenzen, plaats voor een studio.

Comment

Working...
                                X