Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fototas voor 2 body's mét aangehechte lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fototas voor 2 body's mét aangehechte lens

Ik zoek naar een tas waar het volgende in kan :
    - een 7D met aangehechte 100-400 mm + zonnekap
    - een 30 D met aangehechte 17-40 mm + zonnekap
    - een flitser (EX580)
    Bedoeling is de toestellen mee te kunnen nemen zonder op terrein te moeten wisselen van lenzen .

Reeds bedankt bij voorbaat voor jullie suggesties.
    Jan.
    canon R7, canon 10-22 , canon 17-55f2.8 IS, canon 24-105f4 L IS, canon 100-400mmf4.5-5.6L IS ; canon 50 mm MKI ; canon 85mmf1.8;

Re: fototas voor 2 body's mét aangehechte lens

Daar heb ik ook heel lang naar gezocht, om uiteindelijk gewoon op te geven en voor een belt met holsters van Think Tank te gaan, véél handiger als je aan de kant van het circuit staat ...

Ik had indertijd de LowePro Omni Pro gekocht om twee 40D's met respectievelijk 70-200 2.8 IS en 17-55 IS gemonteerd in te steken ... en dit past wel, maar vermits ik op beide camera's ook de grip had steken was het wel 'nen hele juste' zoals ze bij ons zeggen.

Ik denk dus als jij de camera's zonder grip met 100-400 en 17-40 (zonnekap omgekeerd) probleemloos in deze tas kan krijgen, je mag altijd eens komen testen bij mij als je wilt.

Ik vrees echter wel dat Lowepro hem niet meer aanbiedt, dus je zal ergens oude stock moeten vinden of op eBay zoeken.

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Heb deze 2 weken geleden gekocht , zeer handig

Groetjes
      Albert

Comment

@ Berten;

Is de tas naar jou ervaring groot genoeg voor hetgene dat ik nodig heb ?

mvg,
        Jan.
        canon R7, canon 10-22 , canon 17-55f2.8 IS, canon 24-105f4 L IS, canon 100-400mmf4.5-5.6L IS ; canon 50 mm MKI ; canon 85mmf1.8;

Comment

Lowepro Vertex 300 -
          daar kan ze zeker alles in wat jij daar opnoemt.
          Ik heb de 200 versie en hier krijg ik m'n 5D met grip in met 24-70 + zonnekap, 40D (zonder objectief), 50mm + zonnekap, 17-40+zonnekap, 135mm+zonnekap. +580ex. en wat kleiner materiaal..
          Niet goedkoop maar van zeer stevige materialen gemaakt en kan dus ook tegen een stootje( en het ingebouwde regenhoesje is ook wel niet te onderschatten )

Succes met je keuze.

Mvg,
          SB
          Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

Comment

Kijk ook eens naar de Delsey ODC 53, daar kan je alles in kwijt en nog een laptop erbij. Heb hem gekocht bij Studio 73 en betaalde € 129.
            KM 5D-7D-Sony a100+a350+ veel glas ( Minolta,Sigma,Tamron en Sony) - Lumix lx100
            Macbook Pro 13 inch

Comment

ik heb verleden week een tweetal Crumplers gekocht, een Daily 700 XXL en een 490, in de 700 XXL kunnen met gemak 2 body's + aangehechte lens, flitser + nog ander spul.

Je kunt het nog even chequen, bij Foto Ammann in Eindhoven, heb er 40,- voor betaald, mischien heeft ie er nog eentje (hij stuurt ook op).
              Kijk maar even op MP.
              Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canon - jan Bekijk bericht
                @ Berten;

Is de tas naar jou ervaring groot genoeg voor hetgene dat ik nodig heb ?

mvg,
                Jan.
                Zeker en vast heb er verleden zondag mee op stap geweest met een Olympus E3 +50-200 +batterijgrip en de Canon 5DMKII + 24-105+batterijgrip +canon flitser 580EX II + nog een aantal CF kaartjes .Het was wel juist met de 2 batterijgrippen maar kreeg er toch alles in.Is heel gemakkelijk in de omgang ,is als een rugtas maar je hoeft hem niet af te nemen om er een toestel of een flitser uit te nemen

Groetjes
                Albert

Comment

Lowepro Computrekker Plus II AW, zonder enige twijfel !
                  1DX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Berten Bekijk bericht
                    Heb deze 2 weken geleden gekocht , zeer handig

Groetjes
                    Albert
                    Ziet er inderdaad wel goed uit, maar als ik de opengewerkte tekening bekijk 'schuren' de beide battery grips tegen elkaar ... er zit geen schotje tussen

Dat vind ik toch iets minder eerlijk gezegd ... maar verder lijkt het me een ideale tas om twee bodies met aangehechte lens mee te nemen in één tas.

Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                      Ziet er inderdaad wel goed uit, maar als ik de opengewerkte tekening bekijk 'schuren' de beide battery grips tegen elkaar ... er zit geen schotje tussen

Mark
                      Inderdaad maar daar heb ik een schotje tussen gestoken van een oude tas die ik hier liggen had .Je kunt er ook rubber of iets dergelijks tussensteken.Zie hier een filmpje

Groetjes
                      Albert

Comment

Bedankt allemaal voor de reacties.
                        Ik ga nu gericht eens rondkijken ; en wel het eerste naar de Tamron Velocity 10X.
                        Jan.

Comment

daarvoor heb ik de thinktank urban disguise pro 70
                          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Working...
                          X