Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

review van pocket wizards

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• review van pocket wizards

Ik heb een kleine review geschreven over pocket wizard Plus II units. Graag jullie mening!
    LINKJE

Jakke
    Canon en glas
    www.jakke16.be

Re: review van pocket wizards

my 2 cents...

op een gegeven moment zeg je:

The maximum sync speed of the Pocket Wizards Plus II is 1/250th of a second. If you use faster shutter speeds you will see an underexposed picture because the rear curtain closes faster then the flash can sync.
    ik denk dat dit niet helemaal correct is... pocket wizzard met D70, D50 zal tot 1/500-1/800 syncen... dus de pocket wizard kan inderdaad lagere sync speeds aan, maar de camera's zijn over 't algemeen gelimiteerd (mechanishe shutter) en je ziet niet zozeer underexposed pics, doch een zwarte band van het gordijn verschijnen...
    't is niet zozeer de flash die niet kan syncen, doch het gordijn dat nooit helemaal tegelijk meer open staat... wat wel het geval is in tragere sync tijden...

tevens lijkt het me interessant voor de lezer dat je een prijs indicatie vermeld als je zegt: "The PWs are not cheap"
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
      Ik heb een kleine review geschreven over pocket wizard Plus II units. Graag jullie mening!
      LINKJE

Jakke
      nogal magertjes. Draagt amper iets bij tot de produktbeschrijving van de fabrikant en nergens uit je review kan ik opmaken dat je de PW ook persoonlijk getest hebt.

Een reviewtje van 12 in een dozijn. Kan je het echt niet persoonlijker maken?

G
      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Om nu bij de nadelen een camera eigenschap te zetten....
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb wat gemengde gevoelens.

Leuk dat je wat ervaringen opschrijft.
          Het onderzoekje is kort. Dat is wel lekker, maar je kunt geen grote diepgang verwachten.

Ik mis je ervaringen uit de harde praktijk.

Je doet uitspraken die je niet onderbouwt, en die haaks staan op je eindconclusie, bv
          " Pro:durability" , in je beschrijving zie ik dat je de aan/uit schakelaar goedkoop vindt en dat je de kwaliteit van het plastic in de flitsvoet graag verbeterd wilt zien. Je noemt niet de naam van deze HighTech plastic en geeft geen testresultaat waarop je dit baseert.
          Verder lijk me dat een bereik tot 500 m toch wel een pro is.

Wat betreft de inhoud van de geleverde verpakking: de fabrikant beslist wat hij meelevert. Als de doos aangeeft dat er geen kabels inzitten: het zij zo. Een bos meegeleverde kabels waar je niets mee kunt maakt hooguit indruk, maar het produkt onnodig duur. Verder moet je niet aannemen dat men in de VS er meer insteekt, ("I even believe that in the USA you get as standard a jack to pc cable".)

Al met al: aardige poging maar herzie de teksten en beperk je tot datgene wat je hebt getest, gemeten, kunt hardmaken en zo. Geloofwaardigheid is een goed ding.

Groet Hans.

Comment

Fast sync en High speed sync is niet hetzelfde
            Multimaxen hebben een fast sync mode.

Normaal zit er een Pw naar PC kabel bijgeleverd
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Het zou inderdaad iets dieper mogen gaan en wat meer ervaringen omvatten ... maar wat me eigenlijk nog het meeste stoort is het gebrekkige Engels.

Ik begrijp dat je dit in het Engels schrijft om een grotere markt aan te spreken, maar haal het zaakje eens door een spell-checker en lees het na een dag of twee nog eens na, er staan een paar foutjes in .

Een spell-checker is zeker geen zekerheid dat alles klopt, en in mijn teksten sluipen ook fouten, maar de meeste zal je er zo al uit halen, en door te 'proof' lezen haal je de rest er ook wel uit, maar soms is er gewoon geen tijd om alles nog eens te herlezen

Initiatief is mooi, maar spit het wat dieper uit ... zal je een stuk verder mee komen.

Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Bij m'n MultiMax werd een verloopdingetje meegeleverd van 3,5 mm naar PC. Of de PlusII dit ook heeft weet ik niet.
                Verder als ik het voetje van de MultiMax bekijk is dit weliswaar wat slordig gespuitgiet, ik krijg de indruk dat dit uit glasvezelversterkte nylon is.

Groet Hans.

Comment

Working...
                X