Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstandbediening ! Welke ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Afstandbediening ! Welke ?

Welke afstandsbediening voor de Nikon D90 ? De Nikon MC-DC2 met kabel of de draadloze Nikon ML-L3 ?

Mvg

Derry

Re: Afstandbediening ! Welke ?

Ik heb zo'n goedkope afstandsbediening op radiofrequentie gekocht op een site uit Hong Kong. 15 € als ik me niet vergis en werkt uitstekend. Duurde wel wat eer het hier in België in de bus lag...

Comment

ik heb een draadloze gekocht en ben er tevreden van.
      de ML-L3
      Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Derryy Bekijk bericht
        Welke afstandsbediening voor de Nikon D90 ? De Nikon MC-DC2 met kabel of de draadloze Nikon ML-L3 ?

Mvg

Derry
        koop deze, en dan kan je tegelijk ook je flash remote aansturen...

werkt +100m ver...
        Last edited by d_oracle; 29 januari 2010, 16:36.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Met de ML-L3 moet je binnen 15 minuten een foto maken anders schakelt de camera de IR uit. Met kabel zou ik letten op een langere kabel. De MC-DC2 heeft iets van 80-90 cm; met sommige Chinese klonen kom je verder. Er moet er een zijn met losse verlengkabel, kost iets rond 20 euro, weet geen naam.

Groet Hans

Comment

Ik heb beide, de ML-L3 IR afstandsbediening, gebruik ik bijna nooit.
            De reaktietijd is relatief lang en je moet ook de camera instellen op IR bediening.
            De MC-DC2 gebruik ik wel veel, gewoon het kabeltje inpluggen en op de knop drukken.
            Er zijn er inderdaad die een stuk goedkoper zijn dan de originele (25€) MC-DC2 maar die als extra nog een display met oa een timer hebben en ook een langere draad. De langere draad hoef ik niet echt maar die instelbare timer lijkt mij wel wat.
            Reaktietijden kun je hier zien:
            Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Heb die dat d_oracle aanbeveelt juist vandaag ontvangen (het model voor Pentax dan)
              Al even snel getest en die doet dat precies niet slecht.
              Was redelijk snel hier deze keer (16 Jan besteld, vandaag thuis afgeleverd)

Had voordien al (op dezelfde site) ook al de simpele kabel afstandsbediening gekocht (± 6,- $)
              Groetjes,
              FilMar, Beeldbrouwer ;-)
              * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Ik heb de Nikon MC-DC2 en ben er echt super tevreden van!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J.Hoes Bekijk bericht
                  Met de ML-L3 moet je binnen 15 minuten een foto maken anders schakelt de camera de IR uit.
                  ir sensor zit ook vooraan thv de bkt knop. Dus minder ideaal als wil triggeren van achter het toestel.
                  Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Ik heb deze:

voor mijn D80 en ben er wel tevreden mee.

Ik veronderstel dat die ofwel ook zal passen op de d90, ofwel dat er ook een d90 versie van bestaat.
                    Nikon D80 + Nikon D7100 + Nikkor 18-200mm 1/3,5-5,6 VR + Nikkor 50mm 1/1,8 + Sigma 150-500 OS + SB 700

Comment

Ik ben canongebruiker, maar heb deze zomer nog probleemloos een nikon bediend met een Jianisi afstandsbediening. Werkt met infarood probleemloos tot een meter of 5-6.

Kost bijvoorbeeld hier : http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5455 belachelijk weinig.
                      groeten, Sebastiaan

Comment

Working...
                      X