Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb zo'n goedkope afstandsbediening op radiofrequentie gekocht op een site uit Hong Kong. 15 € als ik me niet vergis en werkt uitstekend. Duurde wel wat eer het hier in België in de bus lag...
Met de ML-L3 moet je binnen 15 minuten een foto maken anders schakelt de camera de IR uit. Met kabel zou ik letten op een langere kabel. De MC-DC2 heeft iets van 80-90 cm; met sommige Chinese klonen kom je verder. Er moet er een zijn met losse verlengkabel, kost iets rond 20 euro, weet geen naam.
Ik heb beide, de ML-L3 IR afstandsbediening, gebruik ik bijna nooit.
De reaktietijd is relatief lang en je moet ook de camera instellen op IR bediening.
De MC-DC2 gebruik ik wel veel, gewoon het kabeltje inpluggen en op de knop drukken.
Er zijn er inderdaad die een stuk goedkoper zijn dan de originele (25€) MC-DC2 maar die als extra nog een display met oa een timer hebben en ook een langere draad. De langere draad hoef ik niet echt maar die instelbare timer lijkt mij wel wat.
Reaktietijden kun je hier zien:
Heb die dat d_oracle aanbeveelt juist vandaag ontvangen (het model voor Pentax dan)
Al even snel getest en die doet dat precies niet slecht.
Was redelijk snel hier deze keer (16 Jan besteld, vandaag thuis afgeleverd)
Had voordien al (op dezelfde site) ook al de simpele kabel afstandsbediening gekocht (± 6,- $)
Ik ben canongebruiker, maar heb deze zomer nog probleemloos een nikon bediend met een Jianisi afstandsbediening. Werkt met infarood probleemloos tot een meter of 5-6.
Comment