Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studio flits kit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• studio flits kit

hallo,

Ik zou heel graag een studio flits kit kopen en ik had gedacht aan de elinchrom D lite 4 en er later dan een BX 500 RI bijkopen ! wat denken jullie hiervan ?? is dat een goed idee?

bedankt !
    canon 5d mk2 canon 24-70 L f 2.8 usm - canon 70-200 L f 2.8 is usm - speedlight ex 580 II - canon EF 2 II extender - Kenko KFM 1100 - Elinchrom D-Lite 4 it to go set - Cokin filterset - lowerpro

Re: studio flits kit

De set waar jij om vraagt weet ik niets van maar....
    Ik kocht onlangs dit setje, zeer tevreden over
    http://www.cameraland.nl/component/p...art/Itemid,26/
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Studio4T4 Bekijk bericht
      hallo,

Ik zou heel graag een studio flits kit kopen en ik had gedacht aan de elinchrom D lite 4 en er later dan een BX 500 RI bijkopen ! wat denken jullie hiervan ?? is dat een goed idee?

bedankt !
      Ja
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Hey,

2 weken geleden deze set aangekocht

Maar dan in 400Ws versie.
        Tot nu toe..... zeeeeer tevreden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lpl Bekijk bericht
          Hey,

2 weken geleden deze set aangekocht

Maar dan in 400Ws versie.
          Tot nu toe..... zeeeeer tevreden

Voor welke prijs heb je die 400Ws gekocht en was die ook met 3flitsers ?

Comment

zeker voor de elinchrom's gaan !

de d-lite doen alles wat de topflitsers ook doen, doch is bv de behuizing wat minder stevig en het condensatorblok ook wat minder hevig (dus je mag niet constant na elkaar flitsen) maar ik betwijfel of je in normale omstandigheden hier last van zou hebben.

beide zijn prima keuze !
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

hallo,

bedankt voor jouw reactie !! is die 500 set niet beter ?? is het de moeite om door te sparen of hiermee al beginnen en dan opbouwen??
              canon 5d mk2 canon 24-70 L f 2.8 usm - canon 70-200 L f 2.8 is usm - speedlight ex 580 II - canon EF 2 II extender - Kenko KFM 1100 - Elinchrom D-Lite 4 it to go set - Cokin filterset - lowerpro

Comment

Hoi,

Ik zou wel willen weten wat jij voor die complete set van 3x 400 Ws hebt betaald ?
                Want op hun site zie ik alleen de zwakkere sets staan.

Comment

hallo,

ik ga ze volgende week bestellen !! bedankt voor uw reactie en ik ga zeker voor elinchrom !!

groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Studio4T4 Bekijk bericht
                    hallo,

bedankt voor jouw reactie !! is die 500 set niet beter ?? is het de moeite om door te sparen of hiermee al beginnen en dan opbouwen??
                    de 500 is eigenlijk al te sterk voor op f/2.8 te werken..met de bijgeleverde softbox moet je minstens f/4 aanhouden op iso100 ..
                    f8 tot f11 vind ie gewoon lekker (das half vermogen)

en zoals ze bij strobist zeggen.. koop zoveel flitsers je kan betalen .. en dan plus 1
                    vermogens heb je niet zoveel aan.. alles boven 300w is goed genoeg !
                    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

bedankt !! maar in de les werken we altijd op f11 en 1/125 vind ik wel super voor de rest heb ik nog niet getest op f8 of f4... maar als ik ze hier staan heb zal ik dan zeker eens testen !! ik kijk er echt naar uit!! nu nog eens kijken voor zo een achtergrond ...

je bent een grote hulp !! bedankt

Comment

Als je het geld ervoor over hebt, moet je zeker voor Elinchrom gaan. Kwaliteitsmateriaal.
                        Met de kit starten is zeker niet slecht, je breidt daarna uit met wat je nog nodig hebt.

vermogens heb je niet zoveel aan.. alles boven 300w is goed genoeg !
                        Ik gebruik zelf sinds kort een 250Ws op half vermogen in een octabox van 120cm (mét binnendiffusor), daar kom ik mee toe voor f8.

G
                        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

ik ben halvelings aan het denken om een bxri 500 in te ruilen voor een RX300

daarintegen zou mijn ranger in februari aankomen
                          bxri kan van 33 tot 500watt/s
                          ranger rx kan van 5.7 tot 1100watt/s

dus die kan veel lager en ik kan aldus op f2.8 beginnen werken daarmee

Comment

ah als je in een studio werkt, en je wil toch naar die f/2.8.. en je hebt echt teveel licht daarvoor
                            schroef dan een grijsfilter (ND) voor je lens
                            die maakt je gehele beeld gewoon 2 - 4 of 8 stops donkerder

Comment

Op de site staat die set toch echt wel hoor:

VISOSTAR PROSTUDIO KIT TC300 PRO, zeer compleet inclusief achtergrondsysteem. Achtergronddoek is niet inbegrepen.

UPGRADE NAAR 400 WATTSEC LAMPEN VOOR SLECHTS 50 EURO STUUR EEN MAIL

Met deze zeer complete fotostudio inrichting kun je eigen fotostudio direct opstarten alles is aanwezig om gelijk mooie studiofoto’s te maken.

De complete kit bestaat uit ;
                              3 studioflitslampen Visostar TC300 PRO
                              3 statieven 260 cm geveerd
                              3 standaard reflectorkappen
                              2 softboxen 60x90 cm
                              1 kleppen voorzet met honingraat en kleurenfilters
                              1 trigger visostar
                              1 achtergrond systeem 2 statieven 260 h en dwarsligger 300 cm
                              Achtergronddoek is niet inbegrepen

Visostar monolight studioflitsers zijn voorzien van de allernieuwste Hi Tech ontwikkelingen in de flitstechniek De flitsers zijn compact lichtgewicht en geven een constant flitslicht van de juiste kleurtemperatuur. Alle Visostar TC flitser zijn voorzien van proportioneel halogeen instellicht traploos instelbaar flitslicht audiosignaal voor flitsgereed een ingebouwde slave autodump en een fluisterstille ventilator die lang gebruik van de flitser mogelijk maakt. Een uitgebreid assortiment van toebehoren staat de fotograaf ter beschikking zoals softboxen reflectoren deze zijn eenvoudig op de flitser te monteren op de S bajonet welke ook gebruikt wordt door Bowens Falcon Eys en vele andere merken.

Comment

Working...
                              X