Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterij canon ixus 60

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• batterij canon ixus 60

Ik weet het, tussen al dat groot geweld hier is mijn canon ixuske maar niks , maar ik ben toch aan het toestelletje gehecht.
    Helaas begint de huidige batterij het te begeven. Vol is hij na een 150 fotootjes op een uurtje tijd helemaal leeg.

Het toestel werkt nog, maar ik merk wel dat dat geen jaren meer gaat duren. Ik vind het toch nog te vroeg om een nieuw te kopen en overweeg om een nieuwe batterij aan te schaffen.
    Ik heb keuze tussen de originele maar die kost 40 euro.
    Maar blijkbaar bestaat er ook 1 van jupio, en die kost maar 19 euro

maar : ik heb geen flauw idee of die jupio ook goede kwaliteit is. Hebben jullie daar ervaring mee ? Wat zouden jullie me aanraden ?
    nikon coolpix P7800 en bewerking in helixon filter
    www.mooisvanme.blogspot.com

Re: batterij canon ixus 60

Accuutje = geen geld t.o.z van nieuw toestel, alleen bedenk je dat er geen toestel meer te bestaat is waar deze NB-4L in past.
    Dus ofwel snel akkuutje bij kopen (ken het door jou aanghaalde merk niet) Zelf heb ik goede ervaringen met LENMAR maar is ietsje duurder : €22.88. Bij konijn
    Verzendkosten ook rekenen hé.
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Ik heb ook goede ervaringen met het merk Lenmar, naar mijn gevoel zijn ze wel iets minder als de originele canon-batterijen.

Maar als je kijkt naar het prijsverschil, zijn deze zeker een goede aankoop

Van die " Jupio " heb ik nog nooit gehoord.
      Fujifilm XT1 - XT3 - XF 18-55mm - XF 18-135mm - XF 55-200mm - XF 35mm - XF 60mm Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stengil Bekijk bericht
        Accuutje = geen geld t.o.z van nieuw toestel, alleen bedenk je dat er geen toestel meer te bestaat is waar deze NB-4L in past.
        Dus ofwel snel akkuutje bij kopen (ken het door jou aanghaalde merk niet) Zelf heb ik goede ervaringen met LENMAR maar is ietsje duurder : €22.88. Bij konijn
        Verzendkosten ook rekenen hé.
        Ik geraak daar niet
        Hebben die ook een website ?
        Kan je die me eens doormailen ?

Comment

heb je PM gezonden
          Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Als er niet veel toestellen meer zijn waarin die accu gebruikt wordt, dan is er een grote kans dat die al lang in de winkel ligt (of bij de importeur).
            Op het werk hebben wij een oude digitale camera (Sony), waarvan de accu defect was. Onlangs hebben ze daarvoor twee accu's gekocht, het waren de laatste die in die winkel lagen. Het probleem is dat die "nieuwe" lithium-ion accu's na een paar foto's weer terug leeg zijn, ze hebben een veel te kleine capaciteit.

Een lithium-ion accu begint te verouderen vanaf ze gemaakt is in de fabriek. In optimale omstandigheden kan ze wel een zes tot acht jaar meegaan, maar als ze te lang in de winkel ligt is het best mogelijk dat ze al versleten is wanneer je ze koopt.
            Je zou eigenlijk de spanning moeten meten bij aankoop, is de spanning van die lithium-ion accu lager dan zo'n 3V per cel, dan zal ze nooit lang meegaan. Als ze helemaal leeg is, dan kan je er misschien nog wel even wat stroom terug inkrijgen voor een paar foto's. Maar zelfs dat zou dan wel eens kunnen tegenvallen.
            Een goede lithium-ion accu zou een spanning moeten hebben van 3,7V-4,2V per cel als je ze aankoopt, dan ben je er vrij zeker van dat ze goed is (dus uit de verpakking halen en direkt de spanning meten, zonder ze eerst te laden).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

merci voor de info, Maar nu weet ik natuurlijk helemaal niet meer wat ik moet doen
              Het is dan eigenlijk weggegooid geld omdat die toch ook niet lang opgeladen blijven ongeacht het merk ?

Hmm, effe over nadenken dus, want ik vermoed niet dat je dat soort van dingen in de winkel kan testen ( waar ik toch al niet geraak wegens geen auto ) en bij onlinebestellingen al helemaal niet...

Misschien moet ik er ergens tweedehandse en dus veel goedkopere zoeken van mensen wiens toestel stuk is of zo... ( is er hier een 2de handshoekje ? )

Comment

is er hier een 2de handshoekje ?

kijk eens op het forum onder 'KOOP EN VERKOOP' rubriek: AANGEBODEN, doch je kan zelf een oproep plaatsen onder GEZOCHT.

Comment

merci, maar ik denk dat ik toch maar wacht op dat nieuw

Comment

Working...
                  X