Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schoudertas voor foto-materiaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Schoudertas voor foto-materiaal

Zoals de meesten onder jullie begin ik ook steeds maar meer materiaal te verzamelen...
    je wil daar ook het merendeel van bij je hebben als je eens buiten gaat.
    Mijn Lowepro topload zoom is nu echt te klein geworden.
    Dus nu denk ik aan een nieuwe tas. Een echte schoudertas, geen rugzak (camera niet vlot te nemen) en ook geen slingshot (belast ik één schouder, geen mogelijkheid om de andere ook te belasten)

nu heb ik enkele mogelijkheden:
    Lowepro rezo 180

eventueel de Nova 180 (wat is het verschil tussen deze twee???)

Maar deze zien er echt als fototas ook... en dat weet iedereen die er belang aan heeft. daarom ben ik ook aan dit aan het denken:

Crumpler Company Gigolo 5500

Think tank Urban disguise 30

maar die enkele rits zit me niet lekker...

Wat zouden jullie aanraden?
    Wat gebruiken jullie?
    Waar zou ik deze kunnen zien?
    Ik kom veel in Antwerpen (Grobet?, media markt, Saturn, Fnac) en omliggende (Rubens, Rembrandt?)
    Of moet ik naar Konijn hiervoor?
    Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

Re: Schoudertas voor foto-materiaal

Oorspronkelijk geplaatst door Landie Bekijk bericht
    (wat is het verschil tussen deze twee???)
    De Rezo opent met een rits aan achterzijde; de Nova via de flap aan voorzijde; verder zeer gelijkaardig

Oorspronkelijk geplaatst door Landie Bekijk bericht
    Maar deze zien er echt als fototas ook... en dat weet iedereen die er belang aan heeft. daarom ben ik ook aan dit aan het denken:
    dat ben ik me later ook gaan beseffen, maar dat heb je met die 2 andere ook wel
    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Overweeg ook maar eens de Lowe Pro classified serie.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
        De Rezo opent met een rits aan achterzijde; de Nova via de flap aan voorzijde; verder zeer gelijkaardig
        Die revo lijkt dan zeker praktischer als je de tas draagt.
        en qua stevigheid?

Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
        dat ben ik me later ook gaan beseffen, maar dat heb je met die 2 andere ook wel
        Die crumplers zien er wel origineel uit... ook handig?

@ Vantje: goed idee, maar lijkt hetzelfde nadeel als de thintank
        Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

Comment

Ben erg tevreden over m'n Tamrac 5608 schoudertas. Laat zich snel en veilig openen zodat je aan je spullen kan zonder alles te moeten afnemen en uitstallen. Erg goed afgewerkt bovendien.
          Zo'n "slingbag" lijkt me anders ook wel wat. Draagt als een rugzak maar opent als een schoudertas. Geen ervaring mee, maar het reclamefilmpje ziet er wel veelbelovend uit.

Comment

heb gisteren een Crumpler 750 Daily XXL gekocht (slechts 40,- nieuw!!!), en ik was zeer verbaasd over de functionaliteit van deze tas, niet alleen oerdegelijk materiaal, maar ook erg handig in toegankelijkheid en er kan heel veel in, ik zocht een tas waar ik zonder eerst allerlei ritsen ed open moest doen om erbij te kunnen en deze is erg handig met die overslagflap, kan met een hand snel open en alles is zeer toegankelijk in te delen.
            Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Na wat zoeken en vergelijken heb ik uiteindelijk toch een slingshot 200 gekocht!
              de rezo en nova waren me te groot en onhandig, dit lijkt me misschien nog het deftigste alternatief.

nog iemand die keuze gemaakt?

Comment

Ik loop al een paar jaar rond met een Slingshot 200AW, en heb het mij nog nooit beklaagd.
                Tip: als je de rugzak goed tegen je rug aantrekt, op de juiste hoogte, voelt hij eerder aan als een gewone rugzak qua gewichtsverdeling, en zal je er dus ook langer mee kunnen rondlopen zonder last te krijgen aan je schouder.

Comment

ik heb me onlangs een Crumpler 6 million dollar home gekocht vanuit de VS. (review en foto's) Een hele stevige en goeie tas (volledig in Cordura!) en er kan enorm veel in. 5D+grip, 28-70L F/2.8, 70-200 F/2.8 en een 580EXII. En ze ziet er totaal niet uit als een fototas. Jammer dat ze hier niet verkrijgbaar is. Ze kost bij Adorama ongeveer 110$, maar dan komt er nog shipping bij en 40€ importtaksen. Toch duur voor een fototas, maar voor de rest ben ik er heel tevreden van.

Comment

Working...
                  X