Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Witbalans instellen met Lallycap

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Witbalans instellen met Lallycap

Beste allemaal,
    toevallig kwam ik daarnet bij volgend spul uit:
    De Lallycap

Een stoffen kapje wat je over je lens kan trekken om een custom witbalans te maken...
    Zijn we nu allemaal al veel te lang bezig met sukkelen als de oplossing zo voor de hand ligt, of zou het best kunnen dat dit niet werkt zoals beloofd?

Re: Witbalans instellen met Lallycap

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
    Zijn we nu allemaal al veel te lang bezig met sukkelen als de oplossing zo voor de hand ligt, of zou het best kunnen dat dit niet werkt zoals beloofd?
    Hert meest geniale zit hem in de marketing...als je zoiets voor $29 kan verkopen, werkelijk geniaal.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Hert meest geniale zit hem in de marketing...als je zoiets voor $29 kan verkopen, werkelijk geniaal.
      Daar zit wat in... maar als jullie allemaal willen, ik kan dat goedkoper maken.

Voor 25€ stuur ik het u op! One size fits all... als het niet groter is dan een 200mm prime toch hè!
      Ah ja, dat is inclusief verzendingskosten hè!

Comment

Vergeleken met de prijs van een wit/grijs blad paper ? ... Lally Cr@p?

Comment

fotografeer in RAW, en dan moet je je geen barst aantrekken van de witbalans!
          5DmkIII en wat glas

Comment

Voor 25€ stuur ik het u op! One size fits all... als het niet groter is dan een 200mm prime
            en ik stuur het je op voor maar 20 euro
            je zal dan een grote witte lege enveloppe ontvangen, dat werkt
            5DmkIII en wat glas

Comment

De mijne heet lullycap en kost 30 dollar (want duurder is beter).
              Ik had ook lollycaps voor 46 dollar in de aanbieding, maar m'n dochter heeft ze allemaal opgegeten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                fotografeer in RAW, en dan moet je je geen barst aantrekken van de witbalans!
                Inderdaad veeeel gemakkelijker

Indien je toch nog een handmatige witbalans wil instellen kan je dit ook VOLLEDIG GRATIS met een accesoire dat iedereen bij zich thuis liggen heeft.....regulus heeft het hierboven ook reeds vermeld. Eén velletje wit A4 papier. Zet je objectief op mf.....bedek met het vel papier in je hand je voorste lenselement......neem een foto terwijl je je camera naar de hoofdlichtbron richt ( bv de zon, de lucht bij bewolkt weer, of de hoofdverlichting die op je onderwerp binnenshuis staat). Laad deze foto in je camera via handmatige witbalans(zie je handleiding) en je bent klaar. Geen hoesjes, geen witte kaart, geen expodisk.....het is gratis, past op elk objectief en geen gesukkel. Toegegeven , er kan een klein beetje afwijking zitten op de witbalans......maar niet meer dan tussen alle verkochte accesoires die men op de markt brengt onderling.
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                  Inderdaad veeeel gemakkelijker

Indien je toch nog een handmatige witbalans wil instellen kan je dit ook VOLLEDIG GRATIS met een accesoire dat iedereen bij zich thuis liggen heeft.....regulus heeft het hierboven ook reeds vermeld. Eén velletje wit A4 papier. Zet je objectief op mf.....bedek met het vel papier in je hand je voorste lenselement......neem een foto terwijl je je camera naar de hoofdlichtbron richt ( bv de zon, de lucht bij bewolkt weer, of de hoofdverlichting die op je onderwerp binnenshuis staat). Laad deze foto in je camera via handmatige witbalans(zie je handleiding) en je bent klaar. Geen hoesjes, geen witte kaart, geen expodisk.....het is gratis, past op elk objectief en geen gesukkel. Toegegeven , er kan een klein beetje afwijking zitten op de witbalans......maar niet meer dan tussen alle verkochte accesoires die men op de markt brengt onderling.
                  Voila, dat is inderdaad de manier
                  CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

De filterdunne Kleenex-tissues (in doos) geven een mooi neutraal, maar toch iets waarm effect.
                    Wel ongebruikt, hé!

Raf'ken
                    00.00 Gone

Comment

een grijskaart is toch net iets anders dan een wit papier lijkt mij. Alle witte vlakken in de foto zullen herleidt worden naar gemiddeld grijs. Een grijskaart bestaat uit gemiddeld grijs, dit weerkaatst 18% van het licht.
                      Bovendien is het toch nog belangrijk dat je de kaart houdt waar je het onderwerp fotografeert. Hangt natuurlijk van de lichtsituatie af.
                      Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alverman Bekijk bericht
                        een grijskaart is toch net iets anders dan een wit papier lijkt mij. Alle witte vlakken in de foto zullen herleidt worden naar gemiddeld grijs. Een grijskaart bestaat uit gemiddeld grijs, dit weerkaatst 18% van het licht.
                        Bovendien is het toch nog belangrijk dat je de kaart houdt waar je het onderwerp fotografeert. Hangt natuurlijk van de lichtsituatie af.
                        Was een grapje, hoor!
                        Papier is waardeloos voor zoiets!

Wij werken enkel en alleen met “Zebra” Novoflex – Kontrollkarten (wit/grijs)

Raf’ken
                        00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alverman Bekijk bericht
                          Ja maar hola! Het ging hier over een super accessoire om de witbalans in te stellen hè!
                          Een grijs kaart dient om de belichting te kunnen meten, toch?

Comment

Ja maar hola! Het ging hier over een super accessoire om de witbalans in te stellen hè!
                            Een grijs kaart dient om de belichting te kunnen meten, toch?
                            Het wordt voor beide gebruikt:
                            Flickr

Comment

één ding snap ik niet
                              Waarom bestaan er zoveel manieren om de witbalans in te stellen voor het nemen van een foto? Het is duidelijk dat die dingen meestal worden gebruikt door de gevorderden en aangezien ik aanneem dat een gevorderde in RAW fotografeert... Wat is dan nog het nut van al die kaarten en doppen (voor witbalansmeting, ik zeg hier niets over belichting)

en als een gevorderde de exacte kleurtemperatuur van het aanwezige licht wil weten, zal hij het toch wel met een lichtmeter doen ipv te prutsen met dopjes en foto's .. (hier kan een grijskaart wel nog gebruikt worden in combinatie met de lichtmeter veronderstel ik)
                              5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
                              X