Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Richtgetal Sigma EF-430ST

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Richtgetal Sigma EF-430ST

Ik heb een Sigma EF-430ST flits liggen die ik gebruik op m'n film camera's. Ik zou het kleinood nu ook graag off-camera gebruiken, maar 'k vind m'n user manual niet meer.

Is er toevallig iemand die het richtgetal van die flits kent? Uit het type-nummer vermoed ik dat dit 43 zou kunnen zijn, maar kan iemand dat bevestigen?

Alvast bedankt!
    American components, Russian Components, all made in Taiwan! (Lev Andropov in Armageddon.)

Re: Richtgetal Sigma EF-430ST

Klopt hoor. Richtgetal = 43

Comment

Hartelijk dank.
      American components, Russian Components, all made in Taiwan! (Lev Andropov in Armageddon.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FRANKIE Bekijk bericht
        Klopt hoor. Richtgetal = 43
        Dat zou 43 moeten zijn bij ISO 100 en 80 mm, dus een heel stuk minder in de 28mm stand van de reflector .. je mag in die stand uitgaan van 25-27 ... en dergelijke waarden zijn wanneer ze nagemeten worden nog eens een stuk lager ... ook de duurdere merkflitsers liegen tot buiten de toegelaten grenzen

Comment

Eigenlijk zou ik m'n eerste stappen in strobist fotografie willen zetten. Ik heb de betreffende sigma, een Metz 45CT1 en nu ik ook digitaal geworden ben een SB-900. Kan ik hiermee aan de slag of zitten hier toch zware beperkingen aan?
          • De SB-900 kun je z'n vermogen instellen.
          • De 45CT1 zit ik niet mee in om open te gooien. 'k Heb ergens een schemaatje gevonden om die zijn flitsvermogen te kunnen instellen.
          • De Sigma heeft enkel een knopje hi/lo (en ttl wat enkel op m'n film-camera's werkt)

Comment

Working...
          X