Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wacom Bamboo - software

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wacom Bamboo - software

hallo,
    yep, idd heb me die Wacom Bamboo van de Aldi aangeschaft om me een keertje te kunnen vergewissen van het "tekentablet voordeel".
    Eerste indrukken met fotobewerking : waaauwww ! handig ! hoe kon ik het voordien klaarkrijgen ?
    Maar zou nu toch graag nog iets meer willen doen met het tekentablet, dingens als digitaliseren van schrift, digitale handtekening enz ...
    Heb in hun 'introductiefilmpje' gezien dat je bv in je MS toepassingen aantekeningen in je docs ( Word, Excel, Powerpoint ) kan maken, interesseert me enorm.
    Mijn vraag nu is welke software ik hiervoor moet aanschaffen ? Welke gebruiken jullie ? Tevreden van ? ( eerste google-zoektocht leverde maar weinig goede resultaten op ).
    Zelf heb ik een pc-configuratie : WindowsVista en een Office2000 pakket.
    Alvast bedankt voor enige reactie van jullie.
    mvg

Re: Wacom Bamboo - software

De verkoper van de hardware moet je hierbij toch kunnen helpen? En als die het niet weten dan kunnen zij toch bellen naar de fabrikant?
    EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

Humor, de verkoper van de hardware, de Aldi kasiiere, met alle respect, maar heb verleden week ook eens gevraagd of ik een Wacom Bamboo kon hebben, ze keer me aan alsof ik een oneerbaar voorstel deed.
      Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

voor handschriftherkenning: Klik de Taakbalk aan met de rechtermuisknop en zet een vinkje bij Tablet PC Invoerpaneel. Naast het Systeemvak verschijnt nu een pictogram met een pennetje. Als u hier op klikt, springt er een invoervenster tevoorschijn waarmee u Windows Vista op allerlei manieren van letters en cijfers kunt voorzien, zonder dat u daar het toetsenbord bij nodig hebt.

voor office (onderlijnen, markeren enzo): denk dat je toch zal moeten upgraden naar 2007 want daar komt het automatisch in te voorschijn, ik dacht dat je in 2000 nog niet die functie's ter beschikking had.
        Sony Alpha 300 18-70 mm (3.5 - 5.6) kitlens, Sigma 70-300 (4 - 5.6) dg apo macro, Sony Hvl f43 am, Lowepro Flipside 400 aw, 5 in 1 reflectiescherm, en nog heel wat te kort, voornamelijk budget for more pics, visit www.svenne.be

Comment

om alles uit je wacom te halen in een programma zoals photoshop bestaan er goede sites
          en heel veel tutorials. Het is zeker een aanrader om dat eens te controleren.
          Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

bedankt voor de goede tips !
            idd blijkbaar heeft MS Office 2007 een aantal patches standaard erbij voor het "vlot" gebruik met TabletPC's, dit in samenwerking met Vista of Windows7 als OS.
            Voor de users met Vista en Windows7 zonder Office2007 is er blijkbaar geen oplossing ? Ik vind wel een aantal applicaties terug voor OS XP en Win2000 ... leuk van Microsoft ... toch mensen met Office 2000/2003 verplichten om te upgraden naar MS Office2007

te archiveren onder "lessons learned" :

idd producent Wacom ook even aangesproken welke software we in deze combinatie nu eigenlijk kunnen gebruiken om al die "toeters en bellen" geactiveerd te krijgen ... wachtend op een antwoord toch nog even verder gesurft.
            Op volgende pagina lees ik dan volgend nieuws ...
            http://www.tablet4u.nl/product.html?ItemID=816

op 't eerste zicht zat die fameuze "Justwrite Office" er niet bij, 'k kreeg wel 4 CD'tjes : 1tje met driver voor Windows, 1x voor Mac, 1x Corel Essent.Ed3, 1x Corel Ulead Photoimpact 12SE ( de standaard 'suites' van Corel, ok, leuk, had ik al ... ), maar even doorsurfen en wat blijkt ? "Justwrite Office" brengt me op ........ Wacom estore, blijkt een applicatie van Wacom te zijn, de ontbrekende patch misschien ??? ... voor OS XP en Win2000 "ja", voor Vista "neen" die mogen upgraden naar MS Office 2007 ... don't you just this ????

Een partij slow moving stock aan Bamboo's waar Aldi de hand heeft op kunnen leggen zonder die "JW Office" ?
            Zal maar niet de "kassičre" van de Aldi lastigvallen ( 't mens is nog aan het bekomen van 't eerste voorstel ), dus gaan we navragen bij Wacom zelf dan.
            Hetzelfde PCtabletje vind ik dan weer terug bij een "bekende" PCwinkel uit 't Mechelse, maar dan wel aan 65 EUR ipv de 49EUR die ik betaalde ... ga ik toch weer duurder uitkomen ...
            Even kijken wat Wacom gaat antwoorden ...

PS : neen, aan de critici, er staat niets op de doos vermeld van compatibiliteitsproblemen, enkel vereisten : Win2000 / XP / Vista 32- en64-bit
            ( en natuurlijk mooi de 4 CD's die we erbij kregen )
            zucht ...
            Last edited by Passione166; 25 januari 2010, 21:12.

Comment

Working...
            X