Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowepro Flipside 400 AW

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lowepro Flipside 400 AW

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe rugzak. Ik heb nu een Lowepro Fastpack 200, maar die is wat te klein als ik al mn materiaal moet meenemen.

Ik twijfel nu tussen een Lowepro Flipside 400 en een Lowepro Computrekker. Als ik op de foto's uitga denk ik dat het compartiment voor het materiaal even groot is? Alleen heet de Flipside nog een voorvak, de Computrekker een plek voor laptop.

Nu vroeg ik mij af; in dat voorvak van die Flipside, wat kun je daar allemaal in kwijt? Enkel wat accessoires? Of ook een flesje water enzo?

Het materiaal die er in zou moeten passen: Sony a300, Tamron 17-50 en 70-200 (beide F2,8), binnen enkele maanden nog een een flitser en een batterijgrip en misschien een nieuwe lens (wss prime 50mm ofzo). En dan natuurlijk nog wat accessoires zoals extra kaartjes, batterijen,...
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Re: Lowepro Flipside 400 AW

Hey,

ik heb beide en gebruik er eigelijk maar 1 en dat is de flipside. De computrekker gebruik ik om het materiaal dat ik niet nodig heb voor een opdracht in op te bergen. Dit omdat de computrekker helemaal niet lekker op je rug zit.
    De computrekker heeft ook een voorvak, wat zelfs iets groter is dan dat van de flipside. De hoogte van beide rugzakken is ongeveer gelijk maar de computrekker is breder. Hierdoor kan je bv de Canon 100-400 en de Canon 70-200 2.8 IS met hun lenskappen erop naast elkaar kwijt met nog een derde lens ernaast. Bij de flipside moet je een andere oplossing zoeken voor de lenskappen. (ik steek ze in elkaar en dan op de 70-200.

Je kan een review van mij over de flipside ook lezen op men website. Er staat daar ook een filmpje met welk materiaal ik er allemaal in meehad op mijn laatste reis. (REVIEW)

Jakke
    Canon en glas
    www.jakke16.be

Comment

Ik was net je review tegengekomen in een andere topic Ik zag dat je een flits enzo in de voorzak kon steken, dus iets van eten of een flesje water moet wel kunnen (al kan die wel aan de zijkant blijkbaar)

Ik denk dat ik voor de Flipside zal gaan, aangezien ik toch geen laptop zal meenemen.

Maar blijkbaar zal het geen probleem zijn om bovenstaande er in te krijgen? Lukt het ook om een body met 17-55 er in te plaatsen en aan de zijkant (waar jij kleinere lenzen steekt) een 70-200 F2,8? => edit: filmpjes bekeken en het is duidelijk dat dit mogelijk is

En ook de statiefhouder is wel handig. Ik zag dat je zei dat het best geen te zware zijn, maar ik heb momenteel enkel een monopod. Dus dat moet wel lukken?
      Last edited by Nick-; 12 januari 2010, 22:16.
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

Comment

Zoals je goed kan zien in de review van JG16 , kun je in deze rugzak zeker je materiaal kwijt ( en nog een deel van jouw verlanglijstje )

Ik gebruik o.a. deze Flipside 400 AW en ben zeer tevreden over het draagcomfort, zelfs als deze zwaar geladen is.

Als ik met minder materiaal op pad ga, gebruik ik bij voorkeur de SlingShot 200 AW, dan kan ik mijn toestel zeer snel in & uit de tas nemen.
        Fujifilm XT1 - XT3 - XF 18-55mm - XF 18-135mm - XF 55-200mm - XF 35mm - XF 60mm Macro

Comment

Ik ga hem bestellen bij Topfoto, alleen is hij niet voorradig. Heb net eens een mailtje gezonden wanneer ze hem terug hebben, aangezien ik hem zou willen voor februari.

Ik ga de fastpack nog houden voor, zoals je aanhaalt, ik met minder materiaal op stap ga. Tenzij ik een koper vind

Bedankt voor de reacties!
          500px

Comment

Een monopod moet zeker lukken. Have fun ermee, je gaat het je zeker niet beklagen!

Jakke
            Last edited by JG16; 13 januari 2010, 16:04.
            Canon en glas
            www.jakke16.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
              Een monopod moet zeker lukken. Have fun ermee, je gaat het je zeker niet beklagen!

Jakke
              Thx Straks ga ik hem bestellen. Twijfel nog tussen het kleur

Ik gebruik soms mn pa zn statief ook, maar das zeker geen zware.
              500px

Comment

De volledig zwarte is de mooiste, die met groen is maar mottig

Ik ben hypertevreden van de mijne, al 3 keer alles herschikt en ik blijf het erin krijgen.
                Flesjes drank steek ik aan de zijkanten.

Comment

Ok, de zwarte dan

Nee, had die al op het oog en na wat foto's te zien is de zwarte inderdaad mooier. Bestelling wordt zo dadelijk gedaan.

En ik die dacht dat ik ging stoppen met aankopen voor januari na mn monopod...

500px

Comment

Ik heb me begin december ook een Lowepro Flipside 400 AW gekocht, ben er zeer tevreden van, heb wel even moeten zoeken want ze verschillen sterk in prijs. Ik ben heel nieuw op het forum dus weet niet of ik hier "reclame" mag maken waar ik hem gevonden heb, zal je een bericht proberen te sturen met de link. Ik heb hem gekocht aan 75€, gekocht, betaald via overschrijving en de volgende dag had ik hem thuis! Echt goede service gehad. (En had er voorheen nog nooit gekocht)

Edit; gezien ik nog steeds veel vragen krijg van waar ik deze gekocht heb... tja, ik heb hem via Topfoto gekocht, toen 75€ maar daar staat hij nu ook duurder. Na 2 jaar gebruik vindt mijn man vind het een ontzettend praktische rugzak, maar ik niet echt, te zwaar en teveel werk om hem iedere keer van je rug te halen. Voor iemand die VEEL wil meenemen prima, maar ik verkies een kleinere selectie mee te nemen en niet al dat gewicht te moeten sleuren.
                    Last edited by _Gwen; 1 november 2011, 19:40.
                    Nikon D7000 - Nikkor AF-S 18-105mm VR + Nikkor 60mm f2.8 Micro + Tamron 70-300 F/4-5.6 Di VC + Tamron 17-50mm F2.8 SP Di II

Comment

De rugzak is binnen

Ziet er op het eerste zicht goed uit. Iets groter dan mn Fastpack, maar veel meer ruimte

In februari gaat ie mee naar Zuid-Afrika. Daarna zal ik een volledige review kunnen geven
                      500px

Comment

Working...
                      X