Ik kan tweedehands een SB900 aanschaffen voor mijn Nikon D90. Ondertussen heb ik steeds de geïntegreerde flits gebruikt met een vrij tevreden resultaat. Heeft nu de aanschaf van een SB900 een grote meerwaarde? Alle advies is welkom. Met Dank
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
overweging van aanschaf SB900 voor Nikon D90
Collapse
X
-
overweging van aanschaf SB900 voor Nikon D90
Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-EDLabels: Geen
-
-
Re: overweging van aanschaf SB900 voor Nikon D90
Ja dat heeft toegevoegde waarde, omdat je kunt bouncen, filters plaatsen en off-camera kan flitsen(aansturing via de pop-up) en er komt ook nog meer licht uit.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
-
Oorspronkelijk geplaatst door daddy yo yo Bekijk berichtIk kan tweedehands een SB900 aanschaffen voor mijn Nikon D90. Ondertussen heb ik steeds de geïntegreerde flits gebruikt met een vrij tevreden resultaat. Heeft nu de aanschaf van een SB900 een grote meerwaarde? Alle advies is welkom. Met DankD7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm
Comment
-
zeker een grote stap vooruit! niet twijfelen...some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
Comment
-
Ik zal het dan maar doen zeker?
De vraagprijs is 280€, met nog een aar maand garantieNikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED
Comment
-
Ondertussen verkocht, spijtig...
Maar heb er dan maar één besteld bij Konijn.Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED
Comment
-
-
Ik heb er 3 en ga nu een 4e bijbestellen.
Ze zijn echt wel heel goed !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daddy yo yo Bekijk berichtOndertussen verkocht, spijtig...
Maar heb er dan maar één besteld bij Konijn.Wees niet bang voor meningsverschillen. Zonder wrijving geen glans.
Nikon D90; nikkor 18-200VR; tamron macro 70-300; tokina 12-24; nikkor 50mm 1.8; flits SB900
Comment
-
De flits hoeft geen SB900 te zijn.
Voor minder geld kan je ongeveer dezelfde resultaten behalen met een SB800 of een SB600.
Weet wel dat de SB600 geen master kan zijn, enkel slave.
Ik heb al een tijdje een SB800 en ben daar zeer tevreden mee! Het is bevordert de creativiteit sterk. Je kan plots zoveel meer met licht. Het lijkt alsof de mogelijkheden eindeloos zijn.
Indien een D90 draadloos triggeren ondersteund zit je plots nog 3 sprongen verder. Dan is het kwestie van stapje voor stapje op te bouwen. Ik ben ook volop aan het experimenteren met SB's !Met vriendelijke groeten,
Jonas
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gunskes Bekijk berichtDe flits hoeft geen SB900 te zijn.
Voor minder geld kan je ongeveer dezelfde resultaten behalen met een SB800 of een SB600.
Weet wel dat de SB600 geen master kan zijn, enkel slave.
Ik heb al een tijdje een SB800 en ben daar zeer tevreden mee! Het is bevordert de creativiteit sterk. Je kan plots zoveel meer met licht. Het lijkt alsof de mogelijkheden eindeloos zijn.
Indien een D90 draadloos triggeren ondersteund zit je plots nog 3 sprongen verder. Dan is het kwestie van stapje voor stapje op te bouwen. Ik ben ook volop aan het experimenteren met SB's !Wees niet bang voor meningsverschillen. Zonder wrijving geen glans.
Nikon D90; nikkor 18-200VR; tamron macro 70-300; tokina 12-24; nikkor 50mm 1.8; flits SB900
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door TredleM Bekijk berichtDaar ben ik mij ook zeker van bewust, maar er waren toch een aantal sterke troeven die me overtuigde. Het eerste wat ik zo aantrekkelijk vond, was zijn zoom tot 200mm. Ten opzichte van de SB800 zou hij ook een betere lichtverdeling hebben en sneller opladen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtSB900 is zonder twijfel een flinke stap vooruit tegenover de SB800, zoals je zegt zoom tot 200mm per 5mm stappen, zachter licht, sneller opladen (met de goede batterijen er in) langs beide zijden 180° draaibaar, simpeler bediening, automatische detectie filters, betere bounchekap enz. kortom een nieuwere generatie waar Nikon goed zijn huiswerk heeft gemaakt.
Je betaalt wel iets meer voor een SB-900 maar hij is dat extra geld helemaal waard!
Comment
-
Ben al vier maanden door Z.O. Azië aan het fietsen met een SB-900 en een D90 en dat werkt prima.
Voor 'Off Camera Flash' heb ik de Fn knop van de D90 zo ingesteld dat ik automatisch in het CLS instelmenu (waarmee ik de SB-900 van op afstand kan bedienen) terechtkom als ik op de knop druk. Dat scheelt een pak geknoei in de menu's. Je kunt dan de SB-900 laten afgaan via de ingebouwde flits van de D90, zoals hoger al opgemerkt.
Een paar foto's die met de combinatie SB-900 & D90 gemaakt zijn:- http://morethanwords.be/blog/little-shop-of-horrors/
- http://morethanwords.be/blog/two-lig...-price-of-one/
- http://morethanwords.be/blog/when-two-umbrellas-meet/
Deze komen uit m'n Engelstalig blog.
Je vindt er ook hier een review over 'The Hot Shoe Diaries' van Joe McNally, een boek dat het aanschaffen waard is als je je verder wilt gaan verdiepen in Nikon's CLS.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk berichtBen al vier maanden door Z.O. Azië aan het fietsen met een SB-900 en een D90 en dat werkt prima.
Je kunt dan de SB-900 laten afgaan via de ingebouwde flits van de D90, zoals hoger al opgemerkt.
Een paar foto's die met de combinatie SB-900 & D90 gemaakt zijn:
Voor 'Off Camera Flash' heb ik de Fn knop van de D90 zo ingesteld dat ik automatisch in het CLS instelmenu (waarmee ik de SB-900 van op afstand kan bedienen) terechtkom als ik op de knop druk. Dat scheelt een pak geknoei in de menu's.
Comment
Comment