Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude flitsers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oude flitsers

Onlangs heb ik 2 oude flitsers gekregen van een collega.

De eerste is een Sunpak Thyristor auro 144. Op de verpakking staat dat als je fotografeert op ISO 100 je f5.6 moet gebruiken voor een gebruik van 0,7m tot 3,5 m.

Ik moet zeggen dat hij goed werkt, maar vraag me af of hij te vergelijken valt met de flits op mijn body: canon eos 400D? Op wat testfoto's zie ik niet zoveel verschil: de externe lijkt wel sterker te zijn. Waarmee werk ik best verder?

De andere is een Minolta Program Flash 2000xi. Deze past niet op mijn toestel en wil ik dus verkopen/weggeven. Maar ik vrees dat weinig digitale toestellen met deze kunnen/willen werken.
    Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

Re: Oude flitsers

Iemand?
    Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

Comment

Manueel zal die sunpak misschien wel werken op je 400d.
      Maar uitkijken met de triggerspanning. Indien te hoog kan de flits je camera naar de kl...ten helpen.

Minolta heeft een andere flitsschoen, dus zonder adapter zal ie niet passen.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Flits voltages hier te raadplegen:
        http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html
        Greetz Geert.
        Canon gerief...

Comment

Bedankt voor de reactie. Ik ga de flitser verkopen want werk er niet graag mee en hij lijkt niet veel beter dan de standaardflits.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimpieken Bekijk bericht
            Bedankt voor de reactie. Ik ga de flitser verkopen want werk er niet graag mee en hij lijkt niet veel beter dan de standaardflits.
            Weet eigenlijk wel zeker dat dit aan het manneke achter de camera moet liggen.
            Externe flitser (hoe oud dan ook) op manueel zal altijd beter zijn dan die vreselijke popup-flitser. Voorwaarde is wel dat je hem goed afstelt
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
              Externe flitser (hoe oud dan ook) op manueel zal altijd beter zijn dan die vreselijke popup-flitser. Voorwaarde is wel dat je hem goed afstelt
              Ik vind de interne flitser ideaal
              Hij is altijd mee, zit nooit in de weg, popt bij mij nooit op als ik het niet wil en geeft me net een beetje licht waar het niet is....

Comment

Working...
              X